Klasa: 6 SP
Katecheza nr 55
TEMAT: ŚWIAT UCZNIÓW JEZUSA
Cel dydaktyczny: uczeń wie, że jako chrześcijanin jest wezwany do troski o przemianę świata
Cel wychowawczy: uczeń potrafi osobiście zaangażować się w przemianę świata
Pomoce: Pismo Święte, rozsypanka + 3 kolory pisaków, teksty biblijne, podręcznik
1.
Modlitwa:
2.
Sprawdzenie:
- Obecności
- Zeszytów
- Podręczników
- Wiadomości z ostatniej katechezy
3.
Zainteresowanie tematem:
Każda grupa otrzymuje kartkę z różnymi postawami jakie można zająć wobec świata. (załącznik 1). Waszym zadaniem jest za pomocą trzech kolorów strzałek posegregować je w trzy grupy i napisać kryterium podziału.
Analiza pracy. Tabela winna być uzupełniona następująco:
Przykłady osób, które troszczą się tylko o siebie
Przykłady osób, które izolują się od świata uważając go za zły
Przykłady osób, które swoim przykładem próbują zmieniać świat na lepsze
Egoista
Człowiek, który wybiera samotność, bo uważa że świat jest zły
Jan Paweł II
Szef dbający tylko o swoje zyski, nawet kosztem pracowników
Uczeń, który nie ma kolegów i koleżanek, bo uważa że są źli
Matka Teresa z Kalkuty
Bogacz, który zaspokaja tylko soje potrzeby, a nie zwraca uwagi na innych
Jan Beyzym
Uczeń, który nie pomaga innym bo zawsze chce być najlepszy
Założyciel fundacji dla ubogich
Wolontariusz
Jak myślicie czym powinien się charakteryzować świat uczniów Jezusa?
Rozsypanka
Pogadanka
Zapis do zeszytu
Kartka z rozsypanką + 3 kolory pisaków
4.
Wymiar biblijny – wymiar eklezjalny – wymiar egzystencjalny:
Teraz każda grupa otrzyma teksty biblijne i tabelkę waszym zadaniem jest ją uzupełnić. Załącznik 2. ale uwaga. Jeden tekst musi posłużyć do uzupełnienia trzech kolumn: odnoszących się do Jezusa, uczniów i mnie. Analiza pracy – zapis do zeszytu i na tablicy.
Stosunek Jezusa do świata
Zadani uczniów Jezusa (kapłanów)
Moja postawa wobec świata
-był posłuszny rodzicom
-posłuszeństwo wobec przełożonych, szacunek do starszych i troska o nich
-jestem posłuszny mamie, tacie, dziadkom, nauczycielom
-rozwijał się w mądrości
- dbają o swój rozwój na każdej płaszczyźnie: duchowej, fizycznej i intelektualnej
-przykładam się do nauki, staram się poznać Pana boga na katechezie
-solidaryzował się z ludźmi odczuwającymi głód, przeżywali smutek, cierpienie
-pomagają tym, którzy nie mają co jeść, współczują smutnym, pocieszają, dają nadzieję
-pomagam w miarę możliwości ubogim, nie wyśmiewam kolegi czy koleżanki
-troszczył się o dom modlitwy swego Ojca
-dbają o kościoły
-dbam o uszanowanie miejsca świętego poprzez odpowiednie zachowanie, modlitwę itp.
-odpuszczał grzechy
- w imię Jezusa odpuszczają grzechy w sakramencie pokuty, niosą pomoc żyjącym w grzechu
-ufnie korzystam z sakramentu pokuty, nie wstydzę się Jezusa mojego przyjaciela.
Praca z tekstami biblijnymi
Zapis do zeszytu i na tablicy
Pismo św. + teksty biblijne
5.
Wymiar liturgiczny:
Modlitwa – podręcznik s. 260.
Modlitwa
Podręcznik
6.
Podsumowanie:
7.
Zadanie domowe:
8.
Modlitwa końcowa:
SIEDEM_BOLESCI_MATKI_BOZEJ