Wymiana amortyzatorów Laguna 2 cz.2.pdf

(843 KB) Pobierz
Amortyzatory przednie.
Z przednimi amortyzatorami jest troszkę więcej pracy i potrzeba dodatkowych narzędzi. Kolejność
chyba nie ma znaczenia, po prostu wydawało mi się, że tak będzie naj lepiej.
Ważne
Wiadomo już od dawna, że w Lagunie pękają sprężyny i żeby nie okazało się przy wymianie
drugiego tak jak u mnie, że sprężyna jest pęknięta to należy po zdjęciu koła je obejrzeć.
Zaoszczędzi to nam dużo dodatkowej pracy. Sprężyny zaleca się wymieniać parami.
Co potrzebujemy:
- klucze 13 , 21 , 16 , 17 głęboki , 5 imbus albo ściągacz sworzni kulistych, szlifierka kątowa
- ściągacz do sprężyn,
- jeśli mamy możliwość to klucz dynamometryczny
- coś do podłożenia pod samochód np. pieniek
- jakiś środek penetrująco- smarujący np. WD 40 lub odrdzewiacz do śrub
- młotek, śrubokręt płaski, imadło
1. Zabieramy się do pracy, zaczniemy od łącznika stabilizatora gdzie mamy do wyboru trzy opcje.
I - kluczem 16 i imbusem 5 odkręcamy nakrętkę łącznika co pewnie się nie uda ale można
spróbować. Pomagamy sobie jakimś środkiem do śrub. Gdyby się udało od razu za pamięci
zdejmujemy przewód hamulcowy.
II - Kupujemy albo pożyczamy ściągacz do sworzni kulistych (na allegro od 30 zł) i rozbieramy.
III - Kupujemy dwa nowe łącznik (od 30zł szt.), bierzemy szlifierkę i ostrożnie odcinamy przy
dolnym mocowaniu. Górne zostawiamy bo i tak wyrzucimy ze starym amortyzatorem. Możemy
przeciąć łącznik na środku co ułatwi nam dostęp.
2. Pod wahacz podkładamy coś aby za bardzo nam nie opadło dolne zawieszenie z tarczą, można
też po wyjęciu śrub delikatnie opuścić. Odkręcamy dwie nakrętki 21 i wybijamy dwie śruby (tu
przyda się przedłużka).
3. Bierzemy się za górną część. Ściągamy plastikowe osłony, odkręcamy dwie 13 i powoli
środkową 21 przytrzymując kolumnę aby nie wypadła.
991259759.007.png 991259759.008.png 991259759.009.png 991259759.010.png 991259759.001.png 991259759.002.png 991259759.003.png
4. Gdy amortyzator mamy w ręku przechodzimy i mocujemy go w imadle. Sprężyny skręcamy
ściągaczami do sprężyn ( warto coś podłożyć aby nie uszkodzić farby na sprężynach) i rozbieramy
odkręcając głęboką 17 nakrętkę amortyzatora. Możemy wkręcić śrubę 13 do pomocy w
zablokowaniu amortyzatora, który kręci się. Zdejmujemy gumową osłonę, którą założymy na nowy.
Wszystko sobie czyścimy, smarujemy i składamy.
991259759.004.png 991259759.005.png
991259759.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin