Python Wprowadzenie.pdf
(
969 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\Python. Wprowadzenie\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADO
WY ROZDZIA£
Python
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Mark Lutz, David Ascher
T³umaczenie: Zygmunt Wereszczyñski
ISBN: 83-7197-596-1
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 365
KATALOG ONLINE
Learning Python
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Niniejsza ksi¹¿ka stanowi wprowadzenie do jêzyka Python. Jest to popularny jêzyk
programowania obiektowego, u¿ywany zarówno w programach dzia³aj¹cych samodzielnie,
jak i w skryptach obejmuj¹cych ró¿ne dziedziny zastosowañ. Python jest bezp³atny,
przenony, bardzo wydajny i wyj¹tkowo ³atwy w u¿yciu. Bez wzglêdu na to, czy kto jest
nowicjuszem w programowaniu, czy te¿ profesjonalist¹, celem tej ksi¹¿ki jest szybkie
zapoznanie go z istot¹ jêzyka Python.
Tekst niniejszej ksi¹¿ki obejmuje podstawy jêzyka Python; celowo zawêzilimy jej zakres
tematyczny, maj¹c na uwadze ³atwoæ korzystania z niej i jej objêtoæ. Mówi¹c inaczej:
prezentacja materia³u koncentruje siê wokó³ zasadniczych koncepcji i czasem bywa
odpowiednio uproszczona. Dlatego w³anie niniejsza ksi¹¿ka stanowi znakomity opis
jêzyka Python, zarówno jeli chodzi o wprowadzenie, jak i dalsze, bardziej zaawansowane
etapy.
Pomimo tak ograniczonego celu ksi¹¿ki (a mo¿e w³anie dlatego) s¹dzimy, ¿e bêdzie ona
dla czytelnika pierwsz¹ wielk¹ lektur¹ na temat programowania w jêzyku Python. Mo¿na
siê z niej nauczyæ wszystkiego, co jest potrzebne w pocz¹tkowej fazie samodzielnego
tworzenia przydatnych programów i skryptów w Pythonie. Po zakoñczeniu lektury
Czytelnik nie tylko bêdzie zna³ sam jêzyk, ale tak¿e bêdzie wiedzia³, jak go zastosowaæ
w codziennych zadaniach. Ksi¹¿ka daje tak¿e dobre przygotowanie do podjêcia bardziej
zaawansowanych tematów, które programista spotka w swojej praktyce.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Cz I ..................................................................... 15
Rozdział 1.
Dlaczego włanie Python?....................................................................................................... 17
Jak naley uruchamia programy w j zyku Python?............................................................... 24
Pierwsze spojrzenie na pliki modułowe .................................................................................. 30
Szczegóły zwi)zane z konfiguracj) j zyka Python ................................................................. 32
Podsumowanie......................................................................................................................... 36
,wiczenia................................................................................................................................. 37
Rozdział 2.
Struktura programu w j zyku Python...................................................................................... 39
Przyczyny stosowania typów wbudowanych .......................................................................... 39
Liczby ...................................................................................................................................... 41
Ła1cuchy.................................................................................................................................. 48
Listy ......................................................................................................................................... 56
Słowniki................................................................................................................................... 61
Krotki....................................................................................................................................... 65
Pliki.......................................................................................................................................... 67
Ogólne właciwoci obiektów ................................................................................................. 69
„Niespodzianki” typów wbudowanych ................................................................................... 75
Podsumowanie......................................................................................................................... 77
,wiczenia................................................................................................................................. 78
Rozdział 3.
Przypisanie............................................................................................................................... 82
Wyraenia ................................................................................................................................ 85
Instrukcja print......................................................................................................................... 86
Testy if ..................................................................................................................................... 87
P tle while................................................................................................................................ 94
P tle for.................................................................................................................................... 97
Niespodzianki spotykane w kodzie ....................................................................................... 102
Podsumowanie....................................................................................................................... 103
,wiczenia............................................................................................................................... 104
Rozdział 4.
Dlaczego naley stosowa funkcje? ...................................................................................... 107
Podstawy funkcji.................................................................................................................... 108
Zakresy działania w funkcjach .............................................................................................. 111
Przekazywanie argumentów .................................................................................................. 114
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 120
Niespodzianki w funkcjach.................................................................................................... 126
Podsumowanie....................................................................................................................... 131
,wiczenia............................................................................................................................... 132
Rozdział 5. !"
Dlaczego uywa si modułów? ............................................................................................. 135
Podstawowe informacje o modułach..................................................................................... 136
Pliki modułowe s) przestrzeniami nazw ............................................................................... 138
Model importu ....................................................................................................................... 140
Ponowne ładowanie modułów............................................................................................... 142
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 144
Modułowe niespodzianki....................................................................................................... 151
Podsumowanie....................................................................................................................... 156
,wiczenia............................................................................................................................... 156
Rozdział 6. #$"
Dlaczego naley uywa klas? .............................................................................................. 159
Podstawy działania klas......................................................................................................... 160
Uywanie instrukcji class ...................................................................................................... 167
Zastosowania metod klasy..................................................................................................... 168
Dziedziczenie i przeszukiwanie drzew przestrzeni nazw...................................................... 169
Przeci)anie operatorów w klasach....................................................................................... 173
Komplet reguł dla przestrzeni nazw ...................................................................................... 176
Zastosowania klas w programach.......................................................................................... 178
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 188
Niespodzianki w klasach ....................................................................................................... 190
Podsumowanie....................................................................................................................... 196
,wiczenia............................................................................................................................... 196
Rozdział 7. %&
Dlaczego naley uywa wyj)tków?..................................................................................... 201
Podstawy działania wyj)tków................................................................................................ 202
Idiomatyczne okrelenia wyj)tków ....................................................................................... 206
Tryby wychwytywania wyj)tków.......................................................................................... 208
Informacje dodatkowe ........................................................................................................... 211
Wyj)tkowe niespodzianki...................................................................................................... 215
Podsumowanie....................................................................................................................... 217
,wiczenia............................................................................................................................... 218
Cz II .......................................................221
Rozdział 8. '(&&
Funkcje wbudowane .............................................................................................................. 225
Moduły biblioteki .................................................................................................................. 232
,wiczenia............................................................................................................................... 249
Rozdział 9. )&"
Manipulacja strukturami danych ........................................................................................... 251
Manipulacja plikami .............................................................................................................. 257
Manipulacja programami....................................................................................................... 268
Działanie w Internecie ........................................................................................................... 270
Przykłady wi kszych programów.......................................................................................... 273
,wiczenia............................................................................................................................... 278
Rozdział 10. *+,$&
System automatycznego zgłaszania skarg............................................................................. 282
Tworzenie interfejsu za pomoc) COM: tani rzecznik prasowy ............................................ 287
Edytor elementów formularza danych................................................................................... 292
Rozwaania o projektowaniu................................................................................................. 297
JPython: szcz liwy zwi)zek j zyków Python i Java............................................................ 298
Inne osnowy i aplikacje ......................................................................................................... 305
,wiczenia............................................................................................................................... 307
........................................................................................ 309
Dodatek A !-.!)
Dodatek B /+%.0,$1,,&
Dodatek C 2%34&
5"
Plik z chomika:
woj-kup
Inne pliki z tego folderu:
Podstawy algorytmow z przykladami w C++.pdf
(3030 KB)
C++ Inzynieria programowania.pdf
(2946 KB)
Head First Java Edycja polska.pdf
(2891 KB)
Head First Design Patterns Edycja polska.pdf
(2845 KB)
Strukturalna organizacja systemow komputerowych Wydanie V.pdf
(2537 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin