Wy�sze Ja cz. I (Dzia� Huna) Najlepiej moim zdaniem proces wchodzenia w trwa�y kontakt z Wy�szym Ja (cho� mo�na to nazwa� procesem uzyskiwania tej zdolno�ci) opisa� Carl Gustaw Jung w swoich pracach. Nazwa� on ten proces indywidualizacj�. Polega on na stopniowym przyswajaniu tre�ci nie�wiadomych przez �wiadomo��, w procesie tym �wiadomo�� zmuszona zostaje do zintegrowania pewnych archetypowych tre�ci, z kt�rych ostatni� jest Archetyp Ja�ni, reprezentuje on Wy�sze Ja, czy pe�ni� osobowo�ci. Ka�dy archetyp jest niewyra�alny, jak nazwa wskazuje s� to pra-wzory, stoj� ponad sfer� symboli, r�wnie� symboli j�zykowych, pozna� je mo�emy po ich przejawieniach. Jednak s� obdarzone ogromna energia psychiczna, wiec do�wiadczanie ich powoduje zmiany naszej uwagi, "zalewaj�" one nasza �wiadomo�� ogromem tre�ci. Je�li tre�ci te s� odrzucane, nasza uwaga i �wiadomo�� ulega zaw�eniu, o ile przyjmuje poszerzeniu. A nasza uwaga mo�emy kierowa�... Tre�ci nie�wiadome, wyp�ywaj� w snach, aktywnej wizualizacji (np. w�dr�wka szama�ska), a najcz�ciej mo�na je dostrzec w �yciu codziennym. Pierwsza zasada Huny - IKE - �wiat jest taki, jaki my�lisz, �e jest - m�wi o tym, �wiat zewn�trzny jest odbiciem (lub jak kto woli tworem) naszego wn�trza. Cz�ci �wiadomej i nie�wiadomej. Stad uwa�no��, obecno�� w �yciu jest jedn� z praktyk (i jednocze�nie skutkiem) doskonalenia kontaktu z Wy�szym Ja. Spr�bowa�em rady dotycz�ce tego podej�cia przypisa� do siedmiu zasad Huny: IKE - B�d� �wiadom, obserwuj siebie i otoczenie. Staraj si� rozszerzy� swoj� percepcj� do�wiadczaj�c te� energii w sytuacji, znaczenia jej element�w i jedno�ci z energi� i sytuacj�. KALA - Nie izoluj si�, nie napinaj, odpr� si� to sprzyja otwarciu na siebie i to co ci� otacza. MAKIA - B�d� skupiony, na tym co si� dzieje. Pozw�l swojej energii by� w tym do�wiadczeniu. MANAWA - B�d� obecny w tym momencie. ALOHA - b�d� szcz�liwy z tym co si� dzieje, �atwiej si� rozlu�nisz. Dziel si� swoja energia: uwa�no�ci� i oddechem z chwil� obecna. MANA - B�d� �wiadom "wa�no�ci" do�wiadcze�. Zazwyczaj jeste�my bardziej obecni w tym, co dla nas wa�ne. PONO - Praktykuj, praktykuj, a kiedy zapominasz o tym, po prostu do tego wracaj. Co mo�e w tym pomoc? - Medytacja (chodzi mi o szczeg�ln� jej form� oparta na uwa�no�ci), przeznacz sobie troch� czasu (cho�by 10 min dzienni) na formalna jej praktyk�, mowie formalna, bo obecno�� w chwili tera�niejszej tez jest jedna z jej form. Po prostu usi�d� sobie wygodnie, rozlu�nij si�, zacznij od skupienia umys�u(pomoc mo�e obserwacja lub liczenie oddech�w lub jaka� mantra) nast�pnie przejd� tylko do obserwacji, kiedy jakie� do�wiadczenie ci� poch�onie; pod��ysz za nim, wr�� po prostu do obserwacji. Jest du�o ca�kiem niez�ej lektury po�wieconej tej medytacji. - Nalu, tak jak to opisa� Serge King w "Szamanie miejskim", po prostu chodzi o utrzymywanie skupienia typu nalu (w du�ym przybli�eniu nalu to "bezwysi�kowe" skupienie na czym� po��czone z pozytywnymi oczekiwaniami) odno�nie ka�dego do�wiadczenia wewn�trznego czy zewn�trznego. - W�dr�wka szama�ska, jest �wiczenie obecno�ci odbywanym w wewn�trznej wizji. - Szeroko rozumiane oczyszczanie, fizyczne: relaks, masa�-pozbywanie si� napiec fizycznych, pomaga by� rozlu�nionym w ka�dej chwili, emocjonalne: oczyszczenie relacji, wybaczanie i zado��uczynienie, zwi�kszanie poczucia bezpiecze�stwa itp. powoduje, �e nie zamykamy si� na zewn�trzne do�wiadczenia, mentalne: zmiana przekona� odno�nie sytuacji (tych "negatywnych"), powoduje zmian� reakcji emocjonalnych i fizycznych, jak r�wnie� zmniejszenie "gonitwy my�li" w �yciu codziennym. - �wiczenia "szczeg�lnego postrzegania" i zmiany kszta�tu, zmuszaj� nas do bycia uwa�nym i ucz� kontroli w�asnej percepcji: - traktuj �wiat wok� siebie jako sen, Serge Kingo opisa� to �wiczenie w "Szamanie miejskim". Mo�esz w to w��czy� do�wiadczanie symboliki tego snu. Spr�buj "rozumie�", co przedstawiaj� poszczeg�lne elementy tego snu. - spr�buj postrzega� w kategoriach drugiego poziomu, do�wiadcza� wszystkiego wn�trzem jako energi�, w��czaj�c w to swoja aur� i staraj�c si� utrzyma� �wiadomo�� poszerzon� na cale swoje pole energetyczne. - do�wiadczaj i postrzegaj siebie i innych, jako istoty bezg�owe. - do�wiadczaj i postrzegaj siebie i innych, jako g�owy unosz�ca si� w powietrzu. - do�wiadczaj i postrzegaj siebie i innych, jako szkielety. - do�wiadczaj i postrzegaj siebie i innych, jako symbole WJa: kule �wiat�a, lub �wietliste gwiazdy czy postacie Jezusa, Budd� etc. Mo�esz tez odgrywa� rol� Zwierz�cia Mocy, i postrzega� innych w postaci Zwierz�t Mocy (nie zwierz�t, ale Zwierz�t Mocy, chodzi tutaj o postrzeganie silnych ich stron, a nie negatywnych). Powy�sze cztery �wiczenia s� ca�kiem zabawne i zmieniaj� nasze zachowania i stosunek, poprzez zmian� naszego wyobra�enia o sobie, ostatnie dodatkowo jest bezpo�rednio skierowane na do�wiadczanie WJa.
jawjol