Konspekt 7 14.09 1k..doc

(56 KB) Pobierz
KONSPEKT NR

KONSPEKT NR 7

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 1

3.      Data prowadzonej lekcji: 14.09.2010r.             

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 4

5.      Czas trwania lekcji: 1055-1140

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Sporządzanie kontraktu klasowego.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Wykonanie makiety drogi-ulicy.

3.      Temat lekcji następnej: Wykonanie sałatki owocowej.

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń wie, że lekkomyślne zachowanie na ulicy zagraża jemu i innym.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń rozpoznaje i nazywa charakterystyczne elementy drogi w mieście i na wsi.

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń umie bezpiecznie poruszać się po drogach.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach niebezpiecznych i zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Spostrzegawczość, pamięć - uczeń pamięta swoją drogę do szkoły oraz charakterystyczne obiekty. Uwaga – uczeń potrafi zadbać o własne bezpieczeństwo.

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wymienia materiały potrzebne do wykonania makiety.

·         Podejmowanie działań: Uczeń potrafi przygotować sobie miejsce do bezpiecznej pracy wraz z zachowaniem wszystkich zasad BHP.

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie uczestniczy w pracy grupy.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na instrukcji prowadzącego zajęcia lekcyjne.

-          Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i wykonywanie zadań zgodnie z poleceniami nauczyciela.

-         Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści instrukcji.

-          Środki dydaktyczne: Podręcznik.

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z ćwiczeniami.

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu ćwiczeń oraz ilustracji z tablic dydaktycznych.

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Ćwiczenia oraz tablice demonstracyjne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

VI.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, określenie celu zajęć, głównych zagadnień i podanie tematu lekcji; omówienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć w pracowni komputerowej - obowiązujących na zajęciach

 

- zajmują miejsca i wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć

- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania

3.

Podanie tematu lekcji

- powtórzenie tematu ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin