PLAN
WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 3
IM. J. BRZECHWY W MŁAWIE
Na rok szkolny 2009/2010
FORMA WSPÓŁPRACY
SPOSOBY REALIZACJI
ODPOWIEDZIALNY
TERMIN
1. Zebrania ogólne
1. Zapoznanie rodziców ze statutem i regulaminem naszego przedszkola 2. Omówienie organizacji pracy w palcówce na bieżący rok szkolny 3. Prawa i obowiązki rodziców 4. Zapoznanie rodziców z ofertą:
- Zajęć dodatkowych (język angielski, rytmika, tańce towarzyskie)
5. Ustalenie imprez, uroczystości dla dzieci i wspólnych z rodzicami 6. Wolne głosy i zapytania rodziców
dyrektor
Wrzesień
Przedstawiciele firm
1. Pedagogizacja rodziców z udziałem psychologa z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na temat: "Przejawy agresji u dzieci w wieku przedszkolnym" 2. Rozmowy indywidualne rodziców zainteresowanych z psychologiem 3. Analiza pracy przedszkola w I półroczu:
- Wyniki realizacji zadań Planu rocznego
- Wyniki ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego
- Wyniki z przeprowadzonej diagnozy wśród rodziców na temat - "Oczekiwania rodziców wobec przedszkola"
- Podsumowanie organizacji
uroczystości przedszkolnych 4 Podziękowanie rodzicom za dotychczasową współpracę 5. Organizacja imprez, uroczystości dla dzieci i rodziców w II półroczu
Dyrektor
Styczeń
2. Zebrania grupowe
Zgodnie z planem poszczególnych oddziałów. Każda nauczycielka uwzględnia: 1. Zapoznanie rodziców z rozkładem dnia, dopuszczonym programem nauczania
2. Wybór przedstawicieli do rady Rodziców placówki - trójki oddziałowej 3. Złożenie przez rodziców upoważnień odbierania dzieci z przedszkola 4. Adaptacja dzieci "nowych" w grupie
Nauczycielki
3. Drzwi otwarte dla rodziców Tzw. dyżur pedagogiczny
1. Przedstawienie rodzicom wyników z diagnozy w obszarze: "Rozwój kompetencji dziecka"
- Określenie mocnych i słabych stron dziecka
- Wspólne wybranie kierunku pracy z dzieckiem
Listopad
4. Zajęcia otwarte
1. Umożliwienie rodzicom obserwacji własnego dziecka na tle grupy 2. Wspólne wykonanie prac z rodzicami - radość, zadowolenie, ocena wspólnych wytworów 3. Spotkanie przy herbacie i kawie
- Dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z przebiegu zajęć
- Aktywności dzieci, nauczyciela
Nauczycielki, Dyrektor Personel Obsługowy
Według planu w oddziałach
5. Dni otwarte dla dzieci nowo przyjętych i środowiska
1. Zapoznanie z placówką, personelem, kolegami 2. Złożenia dzieciom życzeń, wręczenie upominków okolicznościowych 3. Zabawy na salach zajęć i na placu zabaw
Dyrektor, nauczycielki
sierpień
6. Rozmowy doraźne, kontakty indywidualne, konsultacje
1. Rozmowy z dyrektorem, nauczycielami w celu rozwiązywania bieżących problemów, spraw
Dyrektor, nauczyciele
Na bieżąco
7. Wystawy prac plastyczno-konstrukcyjnych
1. Wystawy bieżące w celu zapoznania rodziców z:
- Wytworami prac ich dzieci
- Różnorodnymi technikami plastyczno-konstrukcyjnymi
- Umiejętnościami plastycznymi ich dzieci, porównanie swojego dziecka na tle grupy
Przez cały rok
8. Gazetka "Informacje dla rodziców"
1. Wiadomości i ciekawostki z pracy przedszkola 2. Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na każdy miesiąc 3. Teksty piosenek, wierszy, których uczą się dzieci w danym miesiącu 4. Sprawozdanie dyrektora, Rady Rodziców 5. Aktualny jadłospis dekadowy 6. Ciekawostki z języka angielskiego
9. Uroczystości
1. Zaproszenie dziadków z okazji ich święta 2. Przygotowanie dzieci do Balu Karnawałowego 3. Udział w uroczystości "Spotkanie rodzinne" połączone z okazji Dnia Matki, Ojca, Dnia Dziecka 4. Udział w uroczystości - "Pożegnanie dzieci 6-letnich"
5. Udział w innych uroczystościach okolicznościowych
Nauczycielki, Dyrektor
Zgodnie z planem
10. Prace na rzecz placówki
1. Pomoc w organizacji uroczystości dla dzieci, wycieczek 2. Przygotowanie strojów dla dzieci na Bal Karnawałowy 3. Pomoc w pracach remontowych 4. Prace przy organizacji występów teatralnych i różnych konkursów.
11. Rada Rodziców
1. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 2. Udział w planowaniu pracy placówki 3. Wspólne organizowanie uroczystości:
- Zakup słodyczy do paczek choinkowych,
- Pakowanie upominków 4. Dofinansowanie uroczystości dla dzieci - dzień Babci, Spotkanie Rodzinne, wycieczek, spektakli, teatru 5. Pozyskiwanie sponsorów, środków finansowych w celu wzbogacenia bazy materialnej
1
Magadan