współpraca z rodzicami.rtf

(6 KB) Pobierz

Plan współpracy z rodzicami

 

Plan współpracy z Rodzicami

na rok 2009/2010

 

 

 

1. Poznanie dzieci i ich śrdowiska:

 

- Spotkanie adaptacyjne dla dz. 3 – letnich oraz dzieci „nowych”

 

- Praca indywidualna, przeprowadzenie wnikliwych obserwacji we wszystkich grupach wiekowych; informowanie rodziców o ich wynikach; przeprowadzenie wywiadów i rozmów w celu oddziaływań wychowawczych.

 

- Rozmowy indywidualne, konsultacje, odbywane z inicjatywy dyrektora, nauczycieli i rodziców:

 

dzielenie się osiągnięciami i niepowodzeniami dziecka,

 

bieżące informacje z życia grupy i o dziecku,

 

rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych i dydaktycznych

 

comiesięczne dyżury nauczycieli – konsultacje „dni otwarte”

- Uzyskanie zgody rodziców na:

- badania logopedyczne uczestnictwo dzieci w terapii logopedycznej, badania przesiewowe,

- odbiór dzieci z przedszkola,

- umieszczanie zdjęć dzieci na stronie WWW,

- udział dzieci w zajęciach dodatkowych (płatnych) organizowanych w przedszkolu;

- uczestnictwo dz. 5-letnich w zajęciach religii,

- badania psychologiczne – badania przesiewowe dzieci 5-letnich.

- Udział rodziców dzieci 5-letnich w spotkaniach i warsztatach w ramach programu „5-latek u progu szkoły”.

 

- Zapoznanie rodziców z regulaminem przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola.

 

2. Pozyskiwanie Rodziców do współdziałania.

- Opracowanie w grupach planów współpracy z rodzicami, przedstawienie rodzicom.

- Zapoznanie rodziców z dokumentacją przedszkola.

- Systematyczne prowadzenie kącików grupowych:

- Kącik informacyjny dla rodziców:

 

umieszczanie w kąciku tekstów piosenek i wierszy, których aktualnie uczą się dzieci,

 

umieszczanie informacji o uroczystościach i planowanych wycieczkach,

 

wyeksponowanie „Kodeksu grupy”,

podziękowania za współpracę.

 

- Zachęcenie do systematycznego odwiedzania strony WWW przedszkola.

 

- Eksponowanie prac plastyczno-konstrukcyjnych dzieci wszystkich oddziałów na stałej wystawce dla rodziców:

 

- Udział rodziców w organizacji planowanych wystaw i konkursów.

 

- Pomoc w zakupie paczek choinkowych i zabawek do grup.

 

- Pozyskiwanie sponsorów.

 

- Zaangażowanie rodziców do przygotowywania i udziału w wycieczkach.

- Pomoc rodziców w organizacji uroczystości związanej z nadaniem nazwy Przedszkole nr 119 „W Zielonym Ogrodzie”.

 

3. Zainteresowanie rodziców uroczystościami przedszkolnymi i spotkaniami grupowymi.

- Zapraszanie rodziców na okolicznościowe uroczystości ogólno- przedszkolne i grupowe; wspólna zabawa – wykonywanie indywidualnych zaproszeń, pomoc rodziców w organizacji uroczystości (szycie strojów, robienie dekoracji, gromadzenie rekwizytów sponsorowanie, przygotowanie poczęstunku podczas uroczystości dla dzieci.

- Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców.

- Organizacja festynu rodzinnego „Święto Rodziny”

- Czytanie w przedszkolu przez rodziców dzieciom bajek „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” w ramach programu z zakresu bajkoterapii

- Wspólne akcje charytatywne: np. Pola Nadziei, Światowy Dzień Chorych, Góra grosza

- Umożliwienie obserwacji swojego dziecka w ciągu dnia.

- Zachęcenie do udziału w konkursach rodzinnych: „Szopki Bożonarodzeniowe”, „Wystawa Wielkanocna” itp.

- Organizacja zebrań, warsztatów i dni otwartych.

- Kiermasz książki dla rodziców.

 

4, Pedagogizacja rodziców.

 

- Popularyzacja czytelnictwa pedagogicznego z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rodziców; kserowanie ciekawych artykułów, ćwiczeń i zadań dla dzieci.

 

- Informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych w bieżącym roku szkolnym oraz realizowanych przez nauczycielki w każdym miesiącu.

 

- Organizacja spotkań grupowych– rozmowy dotyczące osiągnięć dzieci, problemów wychowawczych – innych wynikających z inicjatywy i zainteresowań rodziców.

 

- Podawanie w przystępny sposób ciekawych propozycji pedagogicznych, (umieszczanie ich w kąciku dla rodziców, w formie ulotek, na stronie www).

 

- Zapoznanie rodziców z nową podstawą programową oraz programem wychowania przedszkolnego

 

5. Organizowanie zebrań ogólnych i grupowych.

 

 

 

- Dwa razy w roku: zebrania ogólne dotyczące organizacji pracy przedszkola, realizacji zamierzeń wychowawczo-dydaktycznych.

 

- Spotkania z rodzicami dzieci 5-letnich.

 

- Zaproszenie do udziału w spotkaniach specjalistów - psychologa, logopedę.

 

- Zebrania grupowe poruszające problemy specyficzne dla danej grupy, z - udziałem specjalistów itp.

 

- Dzień otwarty w przedszkolu- rozmowy z psychologiem, i logopedą.

 

- Spotkanie z prowadzącymi zajęcia dodatkowe.

 

         - Prezentacje multimedialne dla rodziców w grupach dzieci 5-letnich

 

6. Współdziałanie z Radą Rodziców.

 

- Czynny udział rodziców we wzbogacaniu bazy przedszkola (pozyskiwanie sponsorów).

 

- Cykliczne spotkania Rady Rodziców z udziałem dyrektora w celu omówienia realizacji podjętych zadań i organizacji imprez dla dzieci.

 

- Pomoc w organizowaniu przedszkolnych uroczystości.

 

- Wybór firmy ubezpieczeniowej, ustalenie stawki żywieniowej.

 

- Wybór zajęć dodatkowych.

 

- Pozyskiwanie sponsorów.

 

- Wybór zabawek dla dzieci w ramach prezentów choinkowych. Zapoznanie z podstawowymi dokumentami Przedszkola i umieszczenie ich w miejscu ogólnodostępnym.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin