bal dla dzieci scenariusz.doc

(28 KB) Pobierz

ZABAWY NA BAL CHOINKOWY

 

„Serdecznie wszystkie dzieci witamy

do wspólnej zabawy dziś zapraszamy”

 

 

1. Na początek musimy sprawdzić, czy mamy wszystko co potrzebne do zabawy, czy aby  niczego nie zapomnieliśmy zabrać z domu. Czy dzieci nie zapomniały zabrać swoich głów? Mamy głowy to potrząsamy, kręcimy.

A  czy dzieci zabrały ręce? Jak zabrały to klaszczą.

A  nogi zabrały dzieci? Jak maja nogi to tupią. Robimy hałas.

A bioderka i tyłeczki mamy? No to kręcimy.

No i jeszcze głos... Jak dzieci zabrały głos ze sobą, to krzykną teraz swoje imię... Trzy-cztery...

 

Fantastycznie. Wszystko mamy, więc zabawę zaczynamy.

Będzie impreza będzie muzyka

każdy potańczy każdy pobryka.

 

2. Robimy koło. Łapiemy się za ręce. (Hitto&Hipoo Sing Sing, DJ Kacper – Calineczka, – Ja wole moją Olę, Fasolki – Bal moich lalek)

łapiemy się za ramiona (jeden drugiego!)

idziemy jeden za drugim w kole klaszcząc do rytmu

z powrotem łapiemy się za ręce

łapiemy się za kolana

robimy dwa kółka jedno dziewczyny drugie chłopaki

łapiemy się za uszy

łapiemy się za kostki

łączymy się w pary, trójeczki mniejsze kółeczka.... (się mogą pobawić chwilę,  czas na nadmuchanie balonów, potem rzucić im te balony...)

 

3. Zabawa z balonami. Rzucamy na salę 3-5 baloników. Dzieci tańcząc odbijają baloniki. Żaden nie może upaść na podłogę. (Przeboje dla dzieci i dla... - Zuzia)

 

tu można zrobić konkurs dla kilku par na taniec z balonami (pary podczas tańca muszą trzymać balon między głowami) (DJ Kacper – Zatańcz ze mną)

 

4. Czapka Mikołaja. Gra muzyka. Dzieci dzielimy na 5 grup. Każda tworzy koło. W każdym kole dzieci stoją i gibają się do muzyki. Jedno drugiemu nakłada na głowę(albo podaje jak mają wymyślne fryzury na głowach!) mikołajową czapkę wkoło. Gdy muzyka milknie ten kto ma czapkę odpada z koła. Zabawa trwa dopóki w kaźdym kole  nie zostanie 1osoba (5 osób do nastepnej zabawy) (DJ Kacper – Pluszowy miś, Bahamas-Buzi daj,  Charlotte-Schnappi, )

 

5. Zabawa z Puchatkiem. Dla 5 osób. (Królik, Tygrys, Prosiaczek, Kłapouchy, Puchatek) Siadają w szeregu na podłodze lub krzesełkach. Wokół nich musi być miejsce do biegania. Prowadzący czyta tekst, a ten którego wyczytają obiega wszystkich.

 

Pewnego zimowego dnia Kubuś Puchatek pomyślał, że fajnie było by pojeździć na sankach. Poszedł więc do Tygryska zapytać czy nie pożyczyłby by mu sanek. Okazało się jednak że Tygrysek pożyczył je Prosiaczkowi, który wybierał się na górkę razem z Królikiem. Kubuś postanowił więc pójść do Prosiaczka. Tygrys oczywiście pobrykał razem z nim. Po drodze   postanowili, że wstąpią jeszcze do Kłapouchego zapytać czy i on nie ma ochoty pozjeżdżać na sankach. Kłapouchy akurat dzień wcześniej dostał nowe sanki od Królika, więc z wielką ochotą wyruszył z Kubusiem i Tygrysem. Kubuś nucił całą drogę swoją ulubioną zimową mruczankę. Nagle Kłapouchy usłyszał śmiechy Królika i Prosiaczka dochodzące z oddali. Poszli więc w tą stronę, z której słyszeli głosy przyjaciół. Już po paru krokach zobaczyli różową kurtkę Prosiaczka i długie uszy Królika. Czym prędzej pobiegli do nich na górkę. Kłapouchy zjeżdżał na zmianę z Kubusiem i Tygrysem a Królik razem z Prosiaczkiem. Gdy już się zmęczyli poszli na gorące kakao do Kłapouchego.

 

6. Chusteczka. Robimy koło trzymamy się za ręce. Prowadzący zaczyna zabawę... (na 2 chusteczki) (Mam chusteczkę)

 

7.Kaczuszki.  (Jean Mackowiak – Taniec kaczek albo Fred Sonnenschein – ja, wenn)

 

8. Zabawy z kapelusza. Dzieci tańczą – dowolnie. (dać im trochę czasu na swobodna zabawę!) Prowadzący chodzi pomiędzy nimi z czapką  wypełnioną karteczkami z zabawami i „częstuje” nimi upatrzone dziecko. Po czym wszyscy wykonują co było na kartce.

 

-        tańczymy jak baletnice

-        skaczemy jak zajączki

-        zaśpiewaj piosenkę (można w grupie)

-        powiedz wierszyk (można w grupie)

-        wszyscy robią „jaskółkę” (stajemy na 1 nodze i pochylamy tułów do przodu)

-         wszyscy robią „żurawia”(stajemy na 1 nodze i przekładając rękę pod uniesionym kolanem łapiemy się za nos)

-        udajemy że jedziemy na nartach

-        udajemy łyżwiarzy

-        tańczymy w trójkach

-        tańczymy makarenę

 

9. Zabawa pantomimiczna. Baśniolandia. Dziewczyny dzielimy na królewny i czarownice, chłopaków na rycerzy i smoki. Potem czytamy tekst dla kolejnych grup.

 

Dawno, dawno temu za siedmioma morzami, za siedmioma górami istniało cztery piękne królestwa. W jednym z nich mieszkały, królewny. Królestwo to zwało się KRÓLEWLANDIA. W drugim żyły wyłącznie smoki – była to więc Smokolandia. Trzecie królestwo zwane było BABOJAGOLANDIĄ, gdyż mieszkały tam wyłącznie Baby-jagi. Czwarte królestwo było królestwem rycerzy, czyli RYCERZOLANDIĄ.

 

W każdym królestwie panowały inne zwyczaje, innym zajęciom oddawali się ich mieszkańcy. Chociaż każde królestwo wiedziało o istnieniu pozostałych, to jednak nigdy się wzajemnie nie odwiedzano.

 

Teraz wybierzemy się na wycieczkę i odwiedzimy wszystkie królestwa, by się przekonać, jak wyglądało codzienne życie ich mieszkańców.

 

Wszyscy tworzą koło tylko królewny zapraszamy do środka....

 

KRÓLEWLANDIA.

 

Królewny wstawały wcześnie rano, delikatnie czesały swoje długie włosy i zaplatały je w warkocze. Potem spacerowały po ogrodzie. Podlewały kwiaty i wyrywały chwasty. Królewny uwielbiały karmić ptaki i słuchać ich śpiewu. Codziennie zrywały też świeże kwiaty i układały je w wazonach. A kiedy się zmęczyły – odpoczywały pijąc herbatę i jedząc ciasteczka. Królewny bardzo lubiły tańczyć więc od czasu do czasu organizowały u siebie przyjęcia i bale.

Wieczorami jadały kolacje, kąpały się i kładły do łóżka. Przed snem najczęściej czytały swoje ulubione książki.

 

Smoki zmieniają królewny...

 

SMOKOLANDIA

 

Smoki spały długo i budziły się powoli. Gdy już wstały, człapały ciężko po swoim królestwie i szukały czegoś do jedzenia. W lesie zbierały poziomki i jagody, w ogrodzie zrywały orzechy i owoce. Kiedy już się najadły, odpoczywały w cieniu. Później bawiły się goniąc niezdarnie po łące kolorowe motyle. Wieczorami grały w szachy i warcaby. Smoki uwielbiały też rozwiązywać krzyżówki i rebusy.

 

BABOJAGOLANDIA

 

Baby-jagi, podobnie jak Królewny, wstawały wcześnie rano i zaraz potem biegły do lasu zbierać zioła. Później przeglądały stare magiczne księgi i przygotowywały różne wywary magiczne. Po południu zabierały różdżki, wsiadały na swoje czarodziejskie miotły i latały po całym królestwie rzucając różne dowcipne zaklęcia robiąc różne psikusy koleżankom. Wieczorami były bardzo zmęczone. Rozpalały więc w kominku i odpoczywały głaskając swoje czarne koty.

 

RYCERZOLANDIA

 

Rycerze zaraz po przebudzeniu robili poranną gimnastykę, wykonując przysiady, podskoki i wiele innych ćwiczeń. Zaraz Po gimnastyce zakładali ciężką metalową zbroję. Potem ćwiczyli strzelanie z łuku i trenowali walkę na miecze ze swoimi kolegami. Jak byli już mocno zmęczeni, odpoczywali łowiąc ryby w strumyku. Potem zbierali gałązki i rozpalali ognisko, na którym piekli złowione wcześniej ryby. Wieczorem starannie czyścili i polerowali swoje miecze i zbroje.

 

 

Zwiedziliśmy królestwa a teraz wsiadamy do pociągu i jedziemy na wycieczkę

 

10 . Pociąg.

 

11. Święty-Uśmiechniety. Zabawa do piosenki Arki Noego

 

12. Taniec na gazecie. 5 par tańczy na rozłożonych gazetach tak aby stopa nie stanęła na podłodze poza gazetą.

 

13. Zabawa :Jedna łapka druga łapka

ja jestem niedźwiadek

trzecia łapka czwarta łapka

a to jest mój zadek

Lubie miodek kocham miodek

wybieram go pszczółkom

jedną łapką drugą łapką

albo piję rurką

 

14. Dobrze się znamy. Jedna osoba rozpoznaje z zawiązanymi oczami kolegów z klasy po głosie. Wyznaczona osoba wypowiada imię zgadującego.

 

 

15. Makarena. Wspólny taniec.

 

16. Przechodzenie pod poprzeczką... (Wyginam śmiało ciało, Crazy Frog - gummy bear)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin