Temat: Szaruga jesienna w mieście
Cel ogólny: zdobywanie warsztatowych umiejętności łączenia technik plastycznych, łączenie
łączenie różnych form ekspresji – wykonanie makiety przestrzennej.
Cele operacyjne:
- dzieci - dostrzegają zmiany w otoczeniu,
· potrafią określić cechy późnej jesieni,
· uważnie słuchają i wypowiadają się na określony temat,
· tworzą pod wpływem różnych bodźców,
· chętnie podejmują działania plastyczno-muzyczne.
·
Metoda: słowna – recytacja, rozmowa, objaśnienia,
oglądowa - pokaz
czynna – stawianych zadań, ekspresje dziecięce.
Forma: praca z całą grupą, praca zespołowa, praca indywidualna.
Środki dydaktyczne: gazety, drewniane pałeczki, pacynki wiatru, szablony domów, składanki origami, materiał przyrodniczy, plastelina, kredki świecowe, klej, listki, podstawa makiety wykonana przez dzieci techniką „dmuchane barwy”, nagrania muzyczne.
Literatura: T. Dziurzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa: A jak będzie słońce..a jak będzie
deszcz.
M.Yoshida: Origami
Materiały PSPiA Klanza: Deszczyk
Przebieg zajęcia:
· domy – naklejanie okien i drzwi na pudełka, rysowanie kropli deszczu,
· drzewa – układanie bukiecików z suchych gałązek, mocowanie ich w plastelinowych kulkach, naklejanie kilku jesiennych listków,
· krzewy – nacinanie papierowych wachlarzyków, składanie i sklejanie.
przez dzieci w ranku techniką „ dmuchane barwy”.
mirkamil