Tomasz Karwatka - Kurs Usability.pdf

(3542 KB) Pobierz
182512335 UNPDF
182512335.001.png
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja , dostarczona przez
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka & ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
Tomasz Karwatka
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
TABLE OF CONTENTS
WSTĘP . ..................................................................................................................7
Wstęp / Kurs polecam . .....................................................................................................7
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się . ................................................................................8
Wstęp / Kontakt i współpraca . ........................................................................................8
WPROWADZENIE ..................................................................................................9
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych w
obsłudze serwisów . ...........................................................................................................9
WWW . .............................................................................................................................10
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability . ............................................11
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu . ........................................................................................12
Wprowadzenie / Case . ....................................................................................................13
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE . .............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu . ..........................................14
Najważniejsze wytyczne / Case . ................................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie . ................................................14
Najważniejsze wytyczne / Case . ................................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki . ...................................................................16
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji . ............................................................16
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji . .............................................17
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji . ...................................................19
menu . ..........................................................................................................................23
powrotu, ścieżka okruszków) . ...................................................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu . ...............................................................26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case . ..............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki . ............................................28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji . .....................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji . ..................................................................................................................30
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony . .....................................................31
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga . ..........................................................................32
Najważniejsze wytyczne / Case. . ...............................................................................32
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH . ..............................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń . .....................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case . .......................................................34
serwisu korporacyjnego . ................................................................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case . .......................................................39
stronę główną . ............................................................................................................42
banner-blindness . ...........................................................................................................53
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE . ............................................................................54
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce . ...................................54
Amazon, Empik VS Merlin . ...........................................................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon . ...........................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin . ..............................................................55
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce . ...................................55
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka . ..................................................................................56
procesu zamawiania . ......................................................................................................58
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady . ..........................................................58
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego . ................................................................................................................66
DOSTĘPNOŚĆ . .....................................................................................................67
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów . ........................................................67
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy . ........................................67
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa . ..............................................................68
Dostępność / Główne zasady . ...................................................................................68
niewidomych . ..................................................................................................................71
Dostępność / Case . .....................................................................................................71
Dostępność / Case . ....................................................................................................72
Dostępność / Case . ....................................................................................................74
Dostępność / Case . .....................................................................................................75
Dostępność / Case . ....................................................................................................76
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji . ..........................................76
BADANIE USABILITY . ..........................................................................................78
Badanie usability / Typy badań usability . .....................................................................78
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe . ...................................78
Badanie usability / Testowanie . ................................................................................78
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze . .......................................79
Badanie usability / Ocena heurystyczna . .................................................................79
Badanie usability / Sortowanie kart . ........................................................................79
Badanie usability / Analiza KLM . ............................................................................79
Badanie usability / Badania eye-tracking . ...............................................................80
Badanie usability / Badania user-experience . ..........................................................81
Badanie usability / Projektowanie badania
user-experience . ..............................................................................................................81
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna . ...........................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu . .......................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu. . .....................................44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst . ...................................................................................46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flash z
wytycznymi usability? . ....................................................................................................51
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin