CINQUECENTO - UKŁAD WYŁĄCZAJĄCY ŚWIATŁA GŁÓWNE PODCZAS ROZ….pdf

(329 KB) Pobierz
CINQUECENTO - UKŁAD WYŁĄCZAJĄCY ŚWIATŁA GŁÓWNE PODCZAS ROZ…
CINQUECENTO – UKŁAD WYŁĄCZAJĄCY ŚWIATŁA
GŁÓWNE PODCZAS ROZRUCHU
Konieczność jeŜdŜenia z włączonymi światłami takŜe w czasie dnia powoduje,
Ŝe musimy pamiętać o ich włączeniu po uruchomieniu silnika. Rozruch silnika
z włączonymi światłami głównymi jest mniej efektywny ze względu na dodatkowe
obciąŜenie akumulatora. Niektóre samochody mają układ samoczynnie wyłączający
światła podczas rozruchu. Proponowany, prosty układ, pozwala uzyskać tę funkcję
takŜe w cinquecento.
Co jest potrzebne:
- przekaźnik samochodowy
- przewody czerwony i zielony po 20cm, czarny – 30cm (lub kolory własne)
- 4szt. końcówek Ŝeńskich
- lutownica, cyna, kalafonia lub płyn do lutowania
- nóŜ do zdejmowania izolacji
- koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna
- mały wkrętak płaski, wkrętak krzyŜowy, końcówka torx T10
182195884.001.png
Najpierw uzbrajamy przekaźnik w przewody – końcówki obciskamy na
przewodach (przewód zielony z obu stron – na zdjęciu nie pokazano), na wszelki
wypadek lutujemy, izolujemy przy pomocy koszulek termokurczliwych, oprócz tej na
przewodzie zielonym.
Zgodnie z ksiąŜką napraw wymontowujemy obudowę zestawu wskaźników
i zestaw wskaźników a następnie wyjmujemy wyłącznik świateł z kostką obudowy.
182195884.002.png
Wyjmujemy wyłącznik z obudowy. Posługując się małym wkrętakiem w celu
odgięcia języczka zabezpieczenia, wyjmujemy zielony przewód. Końcówkę przewodu
zabezpieczamy koszulką i wpinamy w wolne miejsce w naszym przekaźniku. Jest to
przewód d.
Przewód zielony b z naszego przekaźnika wkładamy w miejsce wyjętego
w kostce wyłącznika świateł.
Wyszukujemy w kostce stacyjki dość gruby przewód czerwony e i dołączamy
do niego nasz czerwony przewód a . Jak to wykonać? Ja mam zdjętą izolację na
krótkim odcinku przewodu przez montującego poprzedniemu właścicielowi
alarm, tam przylutowałem i zaizolowałem swój przewód. Zostaje zrobić podobnie
albo bardziej fachowo – wyjąć kostkę ze stacyjki i tam dołączyć do końcówki, jeŜeli
się na to zdecydujemy trzeba pamiętać, Ŝe w tej samej kostce jest teŜ bardzo gruby
przewód od akumulatora, będący stale pod napięciem i lepiej wcześniej odłączyć
klemę akumulatora.
Pozostaje jeszcze zlokalizować czarny przewód f prowadzący do czerwonej
złączki, zdjętej z zestawu wskaźników i dołączyć do niego nasz czarny przewód c .
Połączenia naleŜy wykonać starannie, muszą być lutowane i mocne
mechanicznie. Przekaźnik najlepiej owinąć gąbką, Ŝeby nie stukał w czasie jazdy.
Miejsca pod zestawem wskaźników jest, jak widać, duŜo, wystarczy jeszcze na inne
udoskonalenia i bajery.
Montujemy wszystko, wciskamy klawisz wyłącznika świateł i moŜemy o nim
zapomnieć.
Opracowanie: egie
182195884.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin