Kochamy naszych dziadków.docx

(15 KB) Pobierz

Kochamy naszych dziadków

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.      Rozmowa na temat „Moi dziadkowie”.

 

 

 

 

2.     Podczas spacerów po okolicy obserwacja starszych ludzi

 

 

 

3.     Opowiadanie  nauczyciela na temat konieczności niesienia pomocy osobom starszym oraz okazywania im szacunku. Rozmowa na temat „Jak pomagać dziadkom

 

 

4.     Oglądamy ilustracje przedstawiające dziadków.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.     Wiersza I. Salach „Z okazji święta”. Zapoznajemy się z możliwością składania życzeń w postaci wiersza.

 

 

6.     Opowiadanie I. Salach „Najlepszy prezent”.

 

 

 

 

 

7.     Zabawie ortofoniczna „Idzie babcia”.

 

 

 

8.      Piosenka „Dla babci”.

 

 

 

 

 

 

 

9.     Słuchamy piosenki „Sanna”

 

 

 

 

 

 

 

10. Zabawy z wodą lub piaskiem.

 

 

 

 

 

11.   Wykonujemy „Laurki dla babć i dziadków”.

 

 

12.  Rysowanie kolorową kredą na czarnym lub szarym papierze „Korali dla babci”.

 

 

13.              Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

 

 

 

14.              Zestaw zabaw ruchowych wg K. Wlaźnik (4 latki)

 

 

15.              Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik (5 latki)

 

 

·         Wdrażanie do wyrażania własnych doświadczeń o spostrzeżeń dotyczących życia w rodzinie wielopokoleniowej

 

 

·         Zapoznanie z trybem życia starszych ludzi,

 

 

 

·         Zapoznanie dzieci z koniecznością pomagania starszym ludziom.

 

 

 

 

 

·         Poinformowanie o święcie dziadków – Dniu Babci i Dziadka

 

 

 

 

 

 

 

·         Zapoznanie dziecka z możliwością składania życzeń w postaci wiersza

 

 

 

·         Zapoznanie ze sposobami pomocy babci oraz wynagrodzenia jej trudu troski i miłości do wnuków w formie dobrych uczynków

 

 

 

·         Ćwiczenie mięśni narządów mowy w wyrazach „tup”, „stuk”, „hop”.

·         Ćwiczenie mięśni warg.

 

 

·         Zapoznanie z nową piosenką, jej tekstem i melodią

·         Ilustrowanie ruchem treści piosenki i dopasowanie go do muzyki

 

·         Zapoznanie z tekstem i melodią,

·         Zapoznanie z instrumentem: klawesyn (drewienka)

·         Wystukiwanie rytmu refrenu przy pomocy klawesów

 

 

 

·         Porównywanie objętości (pojemności) mierzonej przez przelewanie płynu lub przesypywanie piasku

 

 

·         Kolorowanie ilustracji oraz wykonanie ramki na ilustrację

 

 

·         Wykorzystanie ruchów kolistych, lekki nacisk na podłoże.

·         Utrzymanie porządku i ład podczas pracy.

 

 

·         Przedstawienie programu artystycznego

 

·         Dziecko potrafi opowiedzieć, jaką rolę pełnią dziadkowie w jego rodzinie.

 

 

 

·         Dziecko potrafi opisać sposób ubioru ludzi starszych, ich wygląd

 

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić sposoby pomocy ludziom starszym

·         Dziecko wyraża w mowie własne zdanie oparte na doświadczeniach

 

 

 

·         Dziecko potrafi powiedzieć, jakie niespodzianki z naszej strony mogą sprawić radość dziadkom z okazji ich święta

 

 

·         Dziecko chętnie uczy się wiersza i potrafi go bezbłędnie odtworzyć z pamięci

 

 

·         Dziecko potrafi podać przykłady dobrych uczynków mogących wynagrodzić trudy babci

 

 

 

 

·         Dziecko wyraźnie wypowiada poszczególne wyrazy

 

 

 

 

·         Dziecko zapamiętuje test piosenki i potrafi gestem ją zilustrować

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę,

·         Potrafi wystukiwać rytm klawesami

·         Potrafi rozpoznać klawesy wśród innych instrumentów perkusyjnych

 

 

·         Dziecko potrafi mierzyć  pojemności piasku i wody oraz je porównywać

 

 

·         Dziecko potrafi pięknie ozdobić laurkę dla dziadków i wykonać kolorową ramkę.

 

·         Dziecko potrafi ruchami kolistymi wykonać na papierze korale dla babci.

 

 

 

·         Dziecko poprawnie recytuje wiersze i śpiewa piosenki

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin