turbo2.pdf
(
605 KB
)
Pobierz
401662694 UNPDF
Demontaż-montaż : Turbosprężarka o zmiennej geometrii (GARETT)
B1HG7EK1 Demontaż-montaż : Turbosprężarka o zmiennej geometrii (GARETT)
DIESEL TURBO DV6TED4 SANS FAP LUB DIESEL TURBO DV6TED4 FAP
PILNE :
Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości
.
1. Demontaż
Odłączyć akumulator .
Zdemontować stylizowaną osłonę silnika .
UWAGA : Osłonić chłodnicę układu chłodzenia silnika dla ochrony żeberek przed uszkodzeniem.
Zdemontować zespół katalizatora i filtra cząstek stałych
.
UWAGA : Zaślepić otwór wlotowy i wylotowy turbosprężarki.
Zdemontować :
• Tuleję wlotu powietrza do turbosprężarki
• Tłumik hałasu turbosprężarki
UWAGA : Zdemontować tłumik hałasu turbosprężarki przechylając go wzdłuż osi kolektora
turbosprężarki.
Rysunek : b1bm1fcd
Zdemontować :
• śruby (1)
• Osłona termiczna (2)
Odłączyć przewód podciśnieniowy (3) ( w "a").
Rysunek : b1hm0yxd
UWAGA : Zaślepić otwory smarowania turbosprężarki.
Odłączyć przewód powrotny smarowania (5) ( w "b").
UWAGA : Podczas odkręcania złączek należy uważać, aby się nie obracały (Jeżeli jest to konieczne
należy je przytrzymać).
Zdemontować zespół przewodu smarowania (6), śrubę z drążoną główką (4) i pierścienie
uszczelniające.
Rysunek : b1fm03bd
UWAGA : Sprawdzić nieobecność siatki filtrującej w "c" w śrubie (4b). Zdemontować (W razie
potrzeby) ; Za pomocą wkrętaka.
Rysunek : b1hm0yyd
Zdemontować :
• Śruba (7)
• Nakrętki (8)
Rysunek : b1hm0yzd
Zdemontować :
• Nakrętki (10)
• Turbosprężarka (9)
UWAGA : Zabezpieczyć : Kolektor wydechowy ; Przy pomocy zaślepki .
2. Sprawdzenie
Sprawdzić system filtrowania powietrza silnika.
Sprawdzić :
• Złączki powietrza
• Stan i prawidłowe ułożenie przewodu podciśnieniowego turbosprężarki
Sprawdzić, czy w następujących elementach nie ma ciał obcych :
• Układ dolotowy powietrza
• Kolektor wydechowy (ryzyko uszkodzenia turbosprężarki w chwili uruchomienia)
Oczyścić powierzchnię kolektora wylotowego turbosprężarki .
Sprawdzić czystość złączek układu obiegu oleju.
UWAGA : Stosować zalecane śruby i nakrętki (wytrzymałość w wysokiej temperaturze).
Wymienić :
• Nakrętki mocujące turbosprężarki
• Miedziane uszczelki drążonych śrub smarowania turbosprężarki
• Opaski katalizatora
3. Montaż
UWAGA : Przy ponownym montażu, wszystkie uszczelki zdemontowane, mają zostać zastąpione
nowymi uszczelkami.
UWAGA : Podczas montażu : Zdjąć zatyczki z turbosprężarki w ostatnim momencie.
Rysunek : b1hm0z0d
Wymienić uszczelki "d" i "e" turbosprężarki.
Rysunek : b1hm0z1d
UWAGA : Oczyścić płaszczyzny przylegania homologowanym środkiem czyszczącym. Nie używać
ostrych narzędzi ani materiałów ściernych w odniesieniu do płaszczyzn uszczelniających.
Płaszczyzny współpracujące z uszczelką nie mogą wykazywać śladów uderzeń i zarysowań.
UWAGA : Wykonać wstępny montaż elementów turbosprężarki, aby ustawić ich pozycję (Przed
ostatecznym przykręceniem).
UWAGA : Wymieniać systematycznie : Nakrętki (8), (10) i śrubę(7).
Podłączyć turbosprężarkę na kolektorze wydechowym.
Przypiąć :
• Nakrętki (8), (10) (nowe nakrętki)
• Śruba (7) (nowa)
Umieścić na swoim miejscu zespół przewodu smarowania (9), śrubę z drążoną główką (7) i
pierścienie uszczelniające (nowe).
Dokręcić :
• nakrętki (8), (10) momentem 2,6 ± 0,6 daNm
• Śruba (7) momentem 2,5 ± 0,3 daNm
UWAGA : Podczas montażu, przesmarować koniec przewodu powrotnego smarowania olejem
silnikowym.
Połączyć :
• Przewód powrotny smarowania (5)
• Przewód podciśnieniowy (3) ( w "a")
Rysunek : b1bm1fdd
Metoda dokręcania górnej złączki :
• Włożyć pionowo trzpień o średnicy "A" = 8,5 mm ; Zgodnie z powyższym rysunkiem
• Dokręcić śrubę (4a) przytrzymując złączkę za pomocą trzpienia ; Dokręcić momentem 3 ±
0,45 daNm
Plik z chomika:
pasiecznik
Inne pliki z tego folderu:
PEUGEOT 307 POLIFT SW instrukcja.pdf
(21271 KB)
wymiary_ucha_holowniczego_p-307-407.jpg
(220 KB)
1.6 16V HDI SERWISOWKA SILNIKA.pdf
(5078 KB)
307-instrukcja.pdf
(11504 KB)
czujnik cisnienia spalin.pdf
(159 KB)
Inne foldery tego chomika:
audio booki
bramki, gole
Camera
dzwonki na komórkę
e-booki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin