Autoalarm V10_EXUS Instrukcja instalatora.pdf

(797 KB) Pobierz
AL-V10 INSTRUKCJA OBSŁUGI AUTOALARMU
V10 EXPERT
SAMOCHODOWY
SYSTEM ALARMOWY
Instrukcja Instalatora
TA-18 TA-20
8914855.002.png
TABELA FUNKCJI PRZYCISKÓW NA PILOTACH
1
Przycisk
Czas
Funkcja
Podczas gdy
Uzbrojenie alarmu i zamknięcie
zamków
Alarm jest nie uzbrojony
1
Lokalizacja auta z dźwiękiem
Alarm jest uzbrojony
0,5
sek
Tymczasowe wstrzymanie stanu
alarmowania (wyjącej syreny)
Wyje syrena
Zamknięcie centralnego zamka
Pojazd jest w ruchu
Domknięcie okien (do wyboru dwa
tryby domykania szyb, ustawienie
Funkcji nr 12)
1
2 sek
Alarm jest uzbrojony
1→1
w
ciągu
4 s
Uzbrojenie alarmu bez czujnika
wstrząsu, czujnika spadku napięcia
i czujnika dodatkowego
Alarm jest nie uzbrojony
Rozbrojenie alarmu
Alarm jest uzbrojony
2
0,5
sek
Otworzenie centralnego zamka
Pojazd jest w ruchu
Całkowite wstrzymanie stanu
alarmowania (wyjącej syreny)
Wyje syrena
Ciche uzbrajanie
Alarm jest nie uzbrojony
3
0,5
sek
Lokalizacja auta bez dźwięku
Alarm jest uzbrojony
Funkcja ANTYPORWANIE
– załączenie
Pojazd jest w ruchu
3
2 sek
Funkcja ANTYPORWANIE
– wyłączenie
Zapłon jest w pozycji wł.
4
0,5
sek
Funcja PANIC
W każdej chwili
2+3
0,5
sek
Otwieranie Bagażnika
Alarm jest nie uzbrojony
8914855.003.png
Napięcie pracy ............................................................................................. 12VDC (10V – 15V)
Pobór prądu ........................................................................................................................ 20mA
Temperatura pracy ...................................................................................... od -40°C do + 80°C
Wyjście sterujące kanałem dodatkowym.............................................................. (minus) 500mA
Częstotliwość pracy nadajnika ……………..……………………………………………..433,92MHz
Obciążenie styków modułu blokady silnika ........................................................................... 40A
Typ kodu emitowanego z pilota.................................................. dynamicznie zmienny „KeeLoq”
Obciążenie styków przekaźnika sterującego kierunkowskazami .......................................... 10A
(zabezpieczone przed zwarciem)
Wyjścia sterujące zamkiem centralnym……………………………………………………....max.7 A
(dowolna konfiguracja wyjść)
(zabezpieczone przed zwarciem)
2
FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI AUTOALARMU
·
Zdalne sterowanie o zasięgu 30 - 100 m (zależy głównie od miejsca montażu centrali
alarmowej)
·
Głośne / Ciche - włączenie lub wyłączenie autoalarmu pilotem
·
“Panic”
·
“Lokalizowanie pojazdu”
·
Blokada silnika
·
Wbudowany Czujnik Spadku Napięcia
·
Funkcja „Biernego Uzbrajania” (uzbraja system automatycznie po zamknięciu ostatnich
drzwi)
·
Możliwość sterowania zamkiem centralnym ( dowolna konfiguracja wyjść przekaźników
sterujących)
·
Funkcja "Comfort" - możliwość sterowania domykaniem szyb
·
Funkcja „Save Lock” - automatycznego zamykania zamka (automatyczne zamknięcie
zamka centralnego podczas jazdy)
·
Funkcja „Automatycznego Uzbrajania”- automatyczne uzbrojenie autoalarmu w wyniku
przypadkowego wyłączenia
·
”Pre-alarm” - wstępny alarm z czujnika wstrząsowego
·
Możliwość podłączenia dowolnego czujnika dodatkowego
·
Możliwość awaryjnego rozbrajania indywidualnie programowanym kodem
·
Funkcja Serwisowa
·
Sterowanie kanałem dodatkowym
·
Sterowanie oświetleniem wewnątrz kabiny pojazdu
·
Dodatkowe wyjście na radiopowiadomienie lub powiadomienie GSM
·
Możliwość uzbrajania systemu bez czujników dodatkowych
·
Wyzwalanie drzwi plusem / minusem
·
Wyzwalanie klap maski i bagażnika minusem
·
Sterowanie syreną lub klaksonem.
·
Automatyczne opóźnienie uzbrojenia wejścia drzwi
DANE TECHNICZNE
8914855.004.png
FUNKCJE PROGRAMOWANE AUTOALARMU
3
·
Czas centralnego zamka z 0,7s na 3,5s
·
Ciche /głośne uzbrajanie
·
Automatyczne zamykanie zamka podczas jazdy (włączone lub wyłączone)
·
Automatyczne ponowne uzbrajanie po nieumyślnym rozbrojeniu (włączone lub
wyłączone)
·
Automatyczne ponowne uzbrojenie z zamykaniem zamka centralnego
·
Antyporwanie (włączone lub wyłączone)
·
Bierne uzbrajanie (włączone lub wyłączone)
·
Bierne uzbrajanie z zamykaniem zamka centralnego
·
Programowanie działania lampki podsufitowej
·
Programowanie trybu domykania szyb
·
Programowanie pracy czujnika spadku napięcia
·
Programowanie biernego uzbrajania po zamknięciu ostatnich drzwi
UWAGI DOTYCZĄCE POPRAWNEGO MONTAŻU
UWAGA! Montaż należy przeprowadzać przy odłączonym akumulatorze.
1.Centrala alarmowa
Centrala alarmowa powinna zostać zamontowana wewnątrz kabiny samochodu, najlepiej pod
deską rozdzielczą, możliwie jak najwyżej (im wyżej, tym lepsza jest komunikacja z pilotami).
Należy unikać miejsc narażonych na wilgoć lub na bezpośrednie działanie wody. Centralę
mocuje się za pomocą wkrętów lub opasek zaciskowych do stałych elementów pojazdu. Ze
względu na niebezpieczeństwo znacznego skrócenia zasięgu pilotów sterujących, zaleca się
poprzeczne ułożenie anteny centrali odbiorczej w stosunku do oryginalnej instalacji
elektrycznej samochodu, skierowanie jej w górę i przymocowanie za pomocą taśmy izolacyjnej
z dala od części metalowych pojazdu. Niedopuszczalne jest uziemianie anteny, skracanie,
wydłużanie lub podłączanie do kabli napięciowych.
2. Syrena autoalarmu
Syrenę należy przymocować do stałego podłoża w przedniej części przedziału silnikowego.
Należy bezwzględnie unikać sąsiedztwa:
- gorących elementów silnika (kolektor wydechowy, chłodnica)
- części ruchomych (pasek klinowy, mechanizm wycieraczek).
Syrenki nie wolno również instalować w miejscach utrudniających eksploatację samochodu
(pobliże reflektorów, zbiorników płynów itp.) oraz narażonych bezpośrednio na działanie wody.
Zaleca się by wylot tuby dźwiękowej skierowany był w dół. Nie należy instalować syreny z tubą
skierowaną do góry. Może to spowodować zalanie wodą jej wewnętrznych podzespołów.
Kable syreny należy bezwzględnie zamaskować, owijając je na całej długości izolacją lub
wprowadzając w plastikową rurkę maskującą, tzw. Peszel. Polecamy montaż syreny S01 , S03 ,
S05 , lub S07
3. Wyłączniki krańcowe
Wyłączniki maski i bagażnika samochodu należy instalować w otworze wykonanym w karoserii
pojazdu (konieczny jest kontakt wyłącznika z masą samochodu) w miejscu nie narażonym
bezpośrednio na kontakt z wodą.
8914855.005.png
Zainstalowany wyłącznik dobrze jest zabezpieczyć w pobliżu blachy samochodu substancją
antykorozyjną. Przewód czujnika znajdującego się pod maską wprowadza się, najlepiej
wspólnie z kablami syrenki, do wnętrza samochodu. Polecamy montaż czujnika krańcowego
Gold-01 lub Silver-02 . Przewód czujnika klapy bagażnika należy prowadzić pod tapicerką
pojazdu, aż do miejsca umocowania centrali alarmu. Jeżeli samochód posiada oświetlenie
wewnątrz bagażnika, można wykorzystać fabryczny wyłącznik sterujący lampką bagażnika.
Podłączenie do lampki w bagażniku należy wykonać do przewodu, na którym pojawia się
masa w momencie otwarcia klapy bagażnika.
4
4. Przycisk serwisowy
Przycisk należy zamontować w miejscu niewidocznym, ale dostępnym dla kierowcy.
5. Czujnik wstrząsowy
Czujnik ten powinien być przymocowany do elementu metalowego nadwozia w taki sposób,
aby reagował na uderzenia w karoserię pojazdu. Należy unikać instalowania czujnika na
podzespołach plastikowych, a w szczególności wchodzących w skład instalacji grzewczej
i klimatyzacyjnej samochodu.
Podczas regulacji czujnika wstrząsowego należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie był on
zbyt czuły, bowiem może reagować np. na padający deszcz, wibracje powodowane przez
przejeżdżające w pobliżu pojazdy i inne niepożądane czynniki. Polecamy montaż czujnika
wstrząsu CW-01 .
6. Dioda sygnalizacyjna LED
Dioda LED powinna być zainstalowana w widocznym miejscu. W wybranym wcześniej miejscu
należy wywiercić otwór o średnicy oprawki maskującej diodę, która jest w zestawie.
7. Obwód odcięcia zapłonu
Autoalarm posiada zewnętrzną 40-amperową blokadę zapłonu KL-01 . Za pomocą blokady
można odciąć zasilanie pompy paliwowej, cewki zapłonowej, elektrozaworu lub cewki
rozrusznika.
W czasie, gdy alarm jest uzbrojony, styki przekaźnika są rozwarte blokując w ten sposób
wybrany obwód elektryczny. Blokada zapłonu powinna być zamontowana w miejscu
niedostępnym i powinna być przymocowana za pomocą wkrętów lub opaski zaciskowej.
8. Centralny zamek
Autoalarm EXUS V10 ma wbudowany interfejs z dwoma przekaźnikami, za pomocą których
można sterować dowolnym typem zamka centralnego w samochodzie. Na przewodzie białym
pojawia się impuls o długości około 0,7 sekundy w chwili uzbrajania alarmu. Na przewodzie
białym/czarny pojawia się impuls o długości około 0,7 sekundy w chwili rozbrajania alarmu.
Stan, jakim urządzenie steruje zamkami możemy dowolnie konfigurować, za pomocą
przewodów opisanych w diagramie. Mamy również możliwość zaprogramowania czasu
3,5 sekundy dla zamków pneumatycznych. Polecamy montaż zestawu siłowników
elektrycznych CL-02 lub CL-03 .
9. Wiązka przewodów
Przewody od centrali należy prowadzić z dala od części ruchomych, tj. układu kierowniczego,
pedałów, cięgien układu grzewczego lub dźwigni zmiany biegów. Przewody po wykonaniu lutu
cynowego należy starannie zabezpieczyć taśmą izolacyjną.
UWAGI DOTYCZĄCE POPRAWNEGO MONTAŻU
8914855.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin