jak mowic po angielsku.pdf

(694 KB) Pobierz
266563793 UNPDF
Jak mówiç po angielsku
Wzory dialogów do matury i egzaminów
opracowanie
El˝bieta Maƒko
konsultacja j´zykowa
Jenny Thomson
Warszawa
266563793.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Konsultacja jêzykowa: Jenny Thomson
Opracowanie graficzne, redakcyjne i korekta:
Quendi Language Services, www.quendi.pl
Nagranie: GMS Records K. Praszkiewicz, www.gms.waw.pl
Lektorzy: Aleksandra Domañska, Agata Trzciñska, Andrzej Hildebrandt,
Simon Over, Jan Piotrowski
Produkcja: Marzena Baranowska
Koordynacja projektu: Ma³gorzata Kapuœciñska
Sk³ad i ³amanie: Quendi Language Services
Druk: Zak³ad Graficzny COLONEL
© 2005 Langenscheidt Polska Sp. z o.o., Warszawa
02-548 Warszawa
ul. Gra¿yny 13
ISBN 83-89718-82-0
Cena: 22,50 z³
2
Ksi¹¿ka ta zosta³a napisana przede wszystkim z myœl¹ o maturzystach zdaj¹-
cych egzamin ustny na poziomie podstawowym i obejmuje 15 tematów matural-
nych w uk³adzie chronologicznym zgodnym z syllabusem.
Przedstawione dialogi pozwol¹ wszystkim ucz¹cym siê jêzyka angielskiego,
nie tylko maturzystom, pog³êbiæ swoje umiejêtnoœci oraz rozbudowaæ s³ownictwo
dziêki za³¹czonym s³owniczkom.
Ka¿dy temat opracowano zgodnie z za³o¿eniami ustnego egzaminu matural-
nego na poziomie podstawowym w czêœci zwanej Rozmowy sterowane w celu
doskonalenia nastêpuj¹cych umiejêtnoœci: a) uzyskiwanie i udzielanie informa-
cji, b) relacjonowanie, c) negocjowanie.
W czasie ustnego egzaminu maturalnego ogromn¹ wagê przywi¹zuje siê do
komunikatywnego przekazania trzech informacji zadanych w podpunktach ka¿-
dej scenki, a tak¿e do poprawnoœci jêzykowej i bogactwa u¿ytych struktur i s³ow-
nictwa.
W ksi¹¿ce znajduje siê 135 scenek sytuacyjnych opracowanych w dwóch
wersjach – w wersji podstawowej oraz w wersji bardziej zaawansowanej, gwa-
rantuj¹cej uzyskanie na egzaminie maksymalnej liczby punktów za umiejêtnoœci
jêzykowe.
Ksi¹¿ka zawiera ³¹cznie 270 dialogów . Liter¹ Z oznaczono wypowiedzi zda-
j¹cego, a liter¹ E – wypowiedzi egzaminatora.
Autorka sk³ada specjalne podziêkowania pani Jenny Thomson za konsultacjê
jêzykow¹.
El¿bieta Mañko
Langenscheidt Polska 2005
© Copyright Langenscheidt Polska Sp. z o.o.
3
266563793.002.png
Spis treœci
I. Cz³owiek ................................................................... 7
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji. .................................... 7
B: Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 10
C. Negocjowanie .................................................................. 13
II. Dom ....................................................................... 16
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 16
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 19
C. Negocjowanie .................................................................. 22
III. Szko³a ................................................................... 25
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 25
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 28
C. Negocjowanie .................................................................. 31
IV. Praca ..................................................................... 34
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 34
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 37
C. Negocjowanie .................................................................. 40
V. ¯ycie rodzinne i towarzyskie ................................. 43
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 43
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 46
C. Negocjowanie .................................................................. 49
VI. ¯ywienie ............................................................... 52
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 52
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 55
C. Negocjowanie .................................................................. 58
VII. Zakupy i us³ugi .................................................... 61
A. Uzyskiwanie/udzielanie informacji ................................... 61
B. Relacjonowanie wydarzeñ ................................................ 64
C. Negocjowanie .................................................................. 67
4
© Copyright Langenscheidt Polska Sp. z o.o.
266563793.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin