konspekt zajęć z piłki nożnej(1).doc

(75 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z lekkoatletyki

                  

Konspekt lekcji z piłki nożnej

 

 

Klasa: II gimnazjum

Miejsce ćwiczeń: boisko do piłki nożnej

Liczba ćwiczących: 30

Płeć: chłopcy

Przybory: 24 pachołki

                     30 koszulek w dwóch różnych kolorach

                    30 piłek do piłki nożnej

                    1 siatka do piłki nożnej

 

Temat lekcji: Nauka działań taktycznych w ataku dwóch na dwóch i doskonalenie podań z pierwszej piłki.

 

Zadania szczegółowe lekcji:

 

Ø       Postawy: Uczeń będzie współdziałał w dwójkach i w grupie.

Ø       Wiadomości: Uczeń będzie wiedział jak rozwiązać sytuacje dwóch na dwóch, aby zdobyć bramkę dla swojej drużyny. 

Ø       Umiejętności: Uczeń będzie umiał grać z kolegami z drużyny z pierwszej piłki i zachować się w działaniach taktycznych dwóch na dwóch.

Ø       Psychomotoryka: Uczeń rozwija swoją szybkość i zwinność, a także doskonali swoją koordynacje wzrokowo – ruchową. 

 

 

 

Wykorzystane metody:

Ø            reproduktywna -    naśladowcza ścisła

-         zadaniowa ścisła

Ø            proaktywna -  zabawa klasyczna

                                    -   bezpośredniej celowości ruchu

 

Formy organizacyjne: frontalna, w parach.

Formy intensyfikujące: współzawodnictwo, grupowa.

 

 

Tok lekcji

Treść

Dozowanie

Uwagi org.- metod.

Część wstępna – 20 min.

1.Ćwiczenia porządkowo – wychowawcze.

Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie listy obecności i gotowości do zajęć. Zapoznanie z zadaniami lekcji. 

 

2 min.

q       Ustawienie w dwuszeregu.

q       Przypomnieć o zdjęciu zegarków i zasznurowaniu butów.

2.Zabawa o charakterze ożywiającym.

„Wybijanie piłki” – wszyscy w polu z piłkami, jeden z ćwiczących bez piłki, a jego zadaniem jest wybicie piłki zawodnikowi w polu, który jest w jej posiadaniu. Po wybiciu wybijający biegnie po piłkę, a ćwiczący któremu ją wybił obiega pachołek, który jest na zewnątrz pola w odległości 3 m., a po powrocie stara się wybić piłkę ćwiczącym partnerom.

 

 

 

 

 

3 min.

q       Teren zabawy to dwa prostokąty oznaczone pachołkami o wymiarach 10 na 10 metrów. 

q       Uczniów wybijających piłkę może być więcej, aby zabawa była dynamiczniejsza.

 

3. Rozgrzewka (ćwiczenia kształtujące)

 

 

„Tor przeszkód” –uczniowie ustawieni w dwóch rzędach obok siebie. Naprzeciwko stoją dwie osoby w odległości 10 m., ćwiczący stojący w rzędzie podają piłkę wewnętrzną lub zewnętrzną częścią stopy, osoba przyjmująca z pierwszej piłki odgrywa piłkę w stronę, gdzie rozpoczyna się slalom. Uczniowie podbiegają do piłki i pokonują slalom, po którym wykonują wymienione poniżej ćwiczenia od pachołka do pachołka:

     - skip c

     - skip a

     - bieg krokiem odstawno – dostawnym 

     - bieg krokiem skrzyżnym

     - na końcu przy ostatnim pachołku w podporze leżąc przodem z RR na piłce wykonują 10 ugięć i wyprostów RR.

   Po oststnim ćwiczeniu wracają na koniec rzędu, a gdy przyjdzie ich kolej to wykonują ponownie ćwiczenie zgodnie z podaną wcześniej kolejnością.      

8 min.

q       Pilnować uczniów, aby wykonywali ćwiczenie sumiennie.

 

q       PW. przysiad wykroczno – zakroczny na LN i  PN ( pogłębianie ).

 

 

q       PW. przysiad rozkroczny na LN i PN   ( pogłębianie ).

 

 

q       PW. rozkrok; skłon tułowia w przód z dotknięciem dłońmi do stóp i przytrzymanie.

q       PW. pozycja zasadnicza, dłonie zaplecione palcami, a RR zgięte pod kątem prostym w stawach łokciowych; krążenia głowy w obie strony i krążenia nadgarstków.

 

2 x

 

 

 

2 x

 

 

 

2 x

 

 

   15 s.

q       Tułów powinien być prosty i ustawiony prostopadle do podłoża, biodra opuścić jak najniżej.

q       Stopa nogi, na której jest przysiad, powinna opierać się na całej powierzchni.

 

q       Zwrócić uwagę, aby NN w stawach kolanowych były proste.

 

q       Zwrócić uwagę, aby krążenia były obszerne.

q       Na zakończenie nowy okrzyk.

„Wyścigi” – uczniowie ustawieni w dwa rzędy w odległości 3 m. od siebie. Przed nimi w odległości 5 m. są ustawione dwa slalomy równoległe w odległości od siebie również 3 m. Za slalomem złożonym z 5 pachołków jest ustawiony jeszcze jeden pachołek dla obu slalomów. Jest to wyścig w parach. Zadaniem uczniów jest:

Na linii startu wykonują oni specjalne zadanie wyznaczone przez prowadzącego. Na sygnał startują , biegną slalomem, obiegają końcowy pachołek, wracają z powrotem również biegnąc slalomem i kończą wyścig przebiegając linię mety. Wygrywa oczywiście pierwszy.  

7 min.

q       Jeśli uczniów będzie dużo można ustawić trzy lub cztery tory obok siebie i puszczać wyścigi równolegle w trójkach lub czwórkach.

Część główna – 25 min.

1. Zabawa przygotowująca nauczanie techniki gry.

„Dziadek” – uczniów podzielić po pięciu i ustawić ich wewnątrz kwadratów o bokach 5 m. oznaczonych pachołkami. Czterech uczniów podaje sobie piłkę wewnątrz wyznaczonego terenu, a jeden biega i próbuje odebrać im piłkę w przepisowy sposób. Jeśli podającym uda się podać 10 razy pod rząd to wybijający robi 10 wyskoków kucznych, a jeśli się wybijającemu uda przejąć piłkę lub wyjdzie ona poza wyznaczony teren to wybijający piłkę zmienia się z tym, który popełnił błąd.

 

 

10 min.

q       Podający do siebie muszą grać z pierwszej piłki. Wybijający musi tylko dotknąć piłki.

q       Koło każdego kwadratu powinny leżeć przynajmniej jeszcze ze dwie piłki, aby zwiększyć intensywność zabawy.

 

2. Ćwiczenia techniczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin