Pre-production.DVDRip.XviD.txt

(12 KB) Pobierz
{1}{1}25.000
{29}{80}Teraz zajmiemy się tym.|Mamy tu ujęcie bohatera.
{83}{168}-Jako że wszyscy już wrócili...|-Możemy to zrobić.
{184}{266}PREPRODUKCJA
{290}{386}Kiedy broń strzela, kula odbija się|rykoszetem i trafia tutaj.
{390}{414}PREWlZUALlZACJA|MAJ 2007
{418}{467}Przechodzi tędy, uderza w metal,|lecš iskry.
{470}{531}Przelatuje jej między nogami,|uderza w metal krzeszšc iskry,
{534}{607}po czym wszyscy schylajš się,|dzięki czemu zyskuje on na czasie.
{610}{696}Zostalimy zaangażowani do|lndiany Jonesa jako jedni z pierwszych.
{699}{746}Steven usiadł z nami i powiedział:
{749}{782}DANlEL D. GREGOlRE|KlEROWNlK PREWlZUALlZACJl
{785}{877}''Mamy okolicę Strefy 51 , chcę|żeby było to w Południowej Nevadzie,
{881}{966}''mamy przydrożny bar i takie postaci.
{969}{1071}''Mamy Mutta, Maca, Oxleya|oraz oczywicie lndy i Marion,
{1074}{1138}''ci faceci sš li, a ci dobrzy''.
{1142}{1259}Co zabawne, mimo iż wiedzielimy|co jest grane,
{1262}{1307}nigdy nie miałem dostępu|do scenariusza,
{1310}{1378}czy jakiego ogólnego planu.|Pojawił się on dopiero póniej.
{1381}{1506}Wszystko rozwijało się przed naszymi|oczami. Był w tym jaki mistycyzm.
{1509}{1576}Musimy zobaczyć jak się rozwija.|On wypada poza kadr.
{1579}{1614}Musimy zobaczyć jak się rozwija.
{1617}{1699}Steven niemal od samego poczštku|wiedział o co mu chodzi
{1703}{1749}i dzielił się tym.
{1752}{1778}Szybkie spojrzenie.
{1782}{1833}Dobrze. Powiem ci,|co jeszcze bym zrobił.
{1837}{1936}Poszedłbym za nimi.|Zamiast trzymać się tego,
{1939}{1980}podšżyłbym za nimi,|ponieważ oni biegnš.
{1983}{2023}-Dobrze.|-Biegnš więc złap ich
{2026}{2103}w jednym z tych przejć|i zmieć ich w kadrze.
{2106}{2142}Steven tworzył dla nas rysunki,
{2145}{2206}które sš bardzo szczštkowe.
{2210}{2266}Jednak o dziwo spełniały one|swojš funkcję.
{2269}{2338}Siadał i przez minutę szkicował ujęcie,
{2341}{2411}rysował wokół ramkę|tworzšc kadrowanie,
{2414}{2487}po czym rozrysowywał kolejne pozycje|A, B i C.
{2490}{2584}Siadalimy przed programem Maya|i tworzylimy realistyczny model 3D.
{2587}{2631}Ustawienie obiektywu i kadrowanie|było dobre,
{2634}{2675}synchronizacja też, wszystko grało.
{2678}{2732}-Wchodzimy tu, kiedy jš łapie.|-W porzšdku.
{2735}{2784}Wtedy zaczyna się dialog|''Jak za starych czasów''.
{2792}{2849}Patrzy na niš i umiecha się mówišc:|''Jak za starych czasów''.
{2852}{2977}Następnie przekształcamy to|w trójwymiarowe ujęcie,
{2981}{3058}które jest niezwykłe, ale krótko mówišc|tak wyglšda cały ten proces.
{3065}{3107}Wiesz czego tutaj brakuje?
{3110}{3162}Nie mamy rozkładu tego,|jak do tego doszło.
{3165}{3271}Lepiej żeby wstał i przygotował się|do wymierzenia swojego skoku.
{3274}{3352}Steven jest niewštpliwie centralnš|postaciš całej produkcji.
{3355}{3469}Oprócz tego, że nasza praca|jest dla niego ważna,
{3472}{3574}ponieważ urzeczywistniamy jego|pomysły, zostaje ona przedestylowana
{3577}{3621}wędrujšc przez wiele departamentów,
{3624}{3671}aby w końcu trafić do niego.
{3674}{3723}Stanowi on fundament i bazę
{3726}{3796}od której wszystko bierze|swój poczštek.
{3816}{3875}Powiedziałem mojemu operatorowi|Januszowi Kamińskiemu:
{3879}{3903}STEVEN SPlELBERG|REŻYSER
{3906}{4056}''Nie róbmy z lndiany Jonesa|techno-thrillera z XXl wieku.
{4059}{4118}''lndiana Jones|musi pozostać tradycyjny,
{4121}{4198}''co uzyskamy pozostajšc|przy jasnym stylu,
{4201}{4293}''na którym Douglas Slocombe zbudował|pierwsze trzy częci przygód''.
{4296}{4331}Dlatego włanie go wybralimy.
{4344}{4374}Usiedlimy w sali projekcyjnej,|tutaj w Amblin,
{4378}{4404}JANUSZ KAMlŃSKl|KlEROWNlK ZDJĘĆ
{4407}{4447}i obejrzelimy poprzednie trzy częci.
{4450}{4534}Niesamowicie było zobaczyć|nie tylko to, jak toczy się ta historia,
{4538}{4647}ale również jak bardzo rozwinęła się|technika i jak dochodziły elementy,
{4650}{4706}które nie wpłynęły jednak|na spójnoć filmów,
{4709}{4772}pozostawiajšc ich stronę wizualnš
{4775}{4858}pełnš przepychu. Jest ona ciepła.|wietlista.
{4861}{4934}To film przygodowy.|Czasem pełen napięcia i mroku,
{4937}{5000}nigdy nazbyt ciemny,|ale też niezbyt jasny.
{5003}{5107}Ma bardzo efektowne|hollywoodzkie zdjęcia.
{5242}{5345}Nie miałem na sobie kostiumu|lndiany Jonesa przez 1 8 lat.
{5348}{5453}Na poczštku procesu produkcyjnego,|kostium ten wysłano do mojego domu
{5485}{5572}żebym go przymierzył i sprawdził,|gdzie należy go przerobić.
{5575}{5660}Kiedy go założyłem okazało się,|że leży jak ulał.
{5664}{5750}Czułem, że jest naprawdę wygodny,|a ja jestem gotowy do akcji.
{5754}{5807}Zważywszy ikoniczny wyglšd|lndiany Jonesa,
{5810}{5840}BERNlE POLLACK|PROJEKTANT KOSTlUMU H. FORDA
{5843}{5885}nie można wprowadzać poprawek.
{5888}{5990}Jeli cofniemy się|do poprzednich częci,
{5993}{6081}widać jednak pewne delikatne różnice|w jego wyglšdzie.
{6096}{6176}Znajdowałem się pod sporš presjš.
{6179}{6325}Stała przede mnš próba|skopiowania ikony,
{6328}{6397}musiałem właciwie do tego podejć.
{6400}{6471}Po wielu perturbacjach,|w końcu trafiłem do gocia
{6474}{6612}z Mississippi imieniem Steven Delk,|który zrobił doskonały kapelusz.
{6615}{6712}Naprawdę wspaniały kapelusz,|ciężki i w ogóle.
{6715}{6803}Zapytałem go wtedy:|''Dasz radę zrobić ich 30 dla mnie?''
{6834}{6915}''Spróbuję''.
{6921}{7051}Dostałem kilka kapeluszy, po czym|zrobilimy próbę w nowym ubraniu.
{7054}{7167}Kiedy Steven zobaczył kapelusz|powiedział: ''Wspaniale''.
{7170}{7277}''Nie mogłem zasnšć mylšc o tym|czy zdołasz go odtworzyć,
{7280}{7366}''ale po tym co zobaczyłem jestem|szalenie podekscytowany''.
{7370}{7414}Wszystkim bardzo się podobały.
{7417}{7520}Póniej były kurtki. Dotarłem do|człowieka imieniem Tony Novak,
{7523}{7584}który zrobił doskonałe kurtki.
{7588}{7704}Były doskonałe, a on sam|był niezwykle miły.
{7707}{7780}Powiedziałem mu:|''Możesz zrobić dla mnie 30?''
{7783}{7877}''Jasne, co tylko sobie życzysz''.|Następnie przyniósł mi próbki,
{7881}{7965}z których wybralimy właciwy kolor.
{7968}{8049}Zrobilimy też kilka|większych rozmiarów,
{8052}{8179}gdyby konieczne było dodatkowe|podszycie. Spisał się na medal.
{8184}{8187}Kapelusz jest wietny. Bat jest wietny.
{8187}{8227}Kapelusz jest wietny. Bat jest wietny.
{8230}{8314}Harrison w kapeluszu i kurtce|trzymajšcy bat wyglšda wietnie.
{8325}{8406}Jeli wybrać nieruchomy kadr|z każdego z czterech filmów,
{8409}{8458}w którym ma on na sobie|kapelusz i kurtkę,
{8461}{8485}GEORGE LUCAS|PRODUCENT WYKONAWCZY
{8488}{8537}nie sšdzę, aby można było je odróżnić,
{8540}{8588}ponieważ wyglšda dokładnie tak,|jak w poprzednich filmach.
{8591}{8621}-wietne, nieprawdaż?|-Tak.
{8624}{8697}Najpierw musimy to opublikować,
{8700}{8780}zanim zaczniemy ujawniać,|jak Harrison wyglšda w kostiumie.
{8784}{8849}Mutt wjeżdża w życie lndiany Jonesa|na Harleyu.
{8852}{8898}Dokładnie jak Marlon Brando|w filmie Dziki.
{8901}{8960}Dalimy mu nawet podobnš czapkę.
{8963}{9068}Wyłania się z chmury pary,|tuż przed odjazdem pocišgu.
{9071}{9116}Nie mogłem dać roli Mutta|nikomu innemu.
{9119}{9234}Kiedy przed laty zobaczyłem Shię w|filmie Disneya Kto pod kim dołki kopie,
{9237}{9316}pomylałem: ''On jest stworzony|do filmu lndiana Jones''.
{9319}{9432}Wytwórnia DreamWorks poleciła go|D.J. Caruso, reżyserowi Niepokoju,
{9437}{9514}a póniej namówiła Micheala Baya,|aby dać mu rolę w Transformers.
{9517}{9574}Wysłałem George'owi Lucasowi|materiały z Niepokoju.
{9578}{9668}George je obejrzał, spodobały mu się,|więc powiedział: ''miało, daj mu rolę''.
{9671}{9735}Wskazówki, których udzielił mi|Steven przed filmem,
{9765}{9824}ograniczały się do słów:|''Witamy w filmie lndiana Jones''.
{9832}{9882}Na moim scenariuszu napisał on|krótkš notatkę:
{9885}{9990}''Nadszedł czas, aby przeistoczył się|w Mutta''. Podpisano ''Steven''.
{9994}{10028}Dołšczył do tego trzy filmy.
{10031}{10118}Dał mi Szkolnš dżunglę,|Buntownika bez powodu,
{10121}{10157}i Dzikiego.
{10161}{10296}Były to filmy, które miały pokazać|mu czasy,
{10306}{10425}w których dzieje się akcja naszego|filmu. Nie miał on się na nich opierać.
{10581}{10621}Dobrze. Całkiem niele.
{10624}{10674}Kiedy zaczynalimy,|najwięcej czasu pochłaniała
{10677}{10753}szermierka, co było zresztš|do przewidzenia.
{10757}{10818}To za trudne. O Boże.
{10822}{10862}Z czasem wszystko ewoluowało.
{10880}{10972}Nasze treningi były tak szybkie,|że zaczęły pojawiać się nowe pomysły.
{10975}{11032}Steven rzucał: ''Zaczekajcie.|Może bymy tu co dodali?''
{11035}{11080}''Dodajmy tu dwie ciężarówki.|Przeniemy to do dżungli''.
{11088}{11147}-Zacznijcie całš akcję tam.|-Zacznijcie wszystko stšd.
{11151}{11220}Zaczynalimy od walki na ubitej ziemi,
{11223}{11288}a teraz wszystko wyglšda|zupełnie inaczej.
{11291}{11327}Tak będzie doskonale.
{11330}{11382}To ma się odbić od buta.
{11385}{11463}Steven na poczštku powiedział:|''Damy ci nóż sprężynowy''.
{11466}{11513}Nie miałem wprawdzie trenera,
{11516}{11561}ale mogłem ze sobš zabierać nóż|pod koniec dnia.
{11566}{11620}Cišgle się nim bawiłem. Stał się mojš|codziennš rozrywkš.
{11648}{11700}Było to najciekawsze zajęcie na planie.
{11703}{11744}Taka moja gra wideo.
{11747}{11817}Szybko nabrałem wprawy,|co było bardzo przyjemne.
{11820}{11850}Pokazałem to Stevenowi.
{11853}{11896}''Rewelacja. Wykorzystamy to gdzie''.
{11899}{11940}Tak włanie się stało.
{11967}{12043}Nie miałem żadnych obiekcji
{12046}{12143}kiedy usłyszałem, że Steven wybrał|Shię do roli mojego syna.
{12146}{12195}Czułem się z tym komfortowo,
{12198}{12295}ponieważ mam do Stevena|bardzo dużo zaufania.
{12302}{12430}Okazało się, że to pomysłowy|i niezwykły człowiek,
{12433}{12530}o wyjštkowej wrażliwoci narracyjnej.
{12540}{12620}Jest również bardzo miłym facetem.
{12623}{12684}Praca z nim była|prawdziwš przyjemnociš,
{12688}{12745}podobnie jak spędzany z nim czas.
{12751}{12820}Pierwszy raz zobaczyłem Harrisona|w pełnym rynsztunku,
{12823}{12915}kiedy leciał helikopterem.|Spojrzałe...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin