Nie płacz Koziołku - S.Michałow (scenariusz przedstawienia).pdf

(256 KB) Pobierz
„Nie płacz Koziołku”- w/g Michałkowa
Autor: Elżbieta Mach; „Nie płacz Koziołku”- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego. w oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
Autor: Elżbieta Mach
„Nie płacz Koziołku”
- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego.
W oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
Scena podzielona na dwa plany. Z jednej strony dom Koziołka, po drugiej stronie, w dali, drzewa
i las, wysepka i jezioro.
Narratorzy stoją po bokach, lub na środku sceny.
Czas trwania: 30-45 minut.
Występują :
Narrator I, Narrator II, Koziołek, Mama, Tata,
Świnka-Sąsiadka, Wilk, Wilczyca, Kaczka, Czapla, Zajączki, Wróbelek, Bobry, Pelikan, Bocian,
Sikorka.
1. NARRATOR I
Witamy gości serdecznie
(rozlega się głos gongu)
Rozległ się już dźwięk gongu,
Opowiemy wam bajkę
O niegrzecznym Koziołku.
2. NARRATOR II
Nie za rzeką, nie za lasem,
Oceanem, ani borem,
Mieszkał w chatce z rodzicami
Uparciuszek – nasz Koziołek.
(wbiega w podskokach Koziołek, pobekując radośnie, przebiega przez scenę, wbiega do domku,
albo za kurtynę)
3. NARRATOR I
Mały łobuz – oczka bystre,
Ostre różki, nos zadarty,
Tak jak wszystkie kozły świata,
przeokropnie był uparty.
Curriculum for Children of Migrant Workers
1
 
Autor: Elżbieta Mach; „Nie płacz Koziołku”- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego. w oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
4. NARRATOR II
Dnia pewnego, po obiadku
Chciał na spacer pójść daleki....
5. NARRATOR I
Mama synka ostrzegała.....
(Na scenę wchodzi mama z Koziołkiem, mogą też wyjść przed drzwi domku)
6. MAMA
(Tuli synka i gładzi po głowie)
Mój syneczku, mój kochany,
Nie oddalaj się od mamy,
Spójrz na niebo – chmury ciemne,
Dzisiaj burza będzie pewnie.
7. TATA
(Na scenę wchodzi tata i podchodzi do mamy z synkiem)
Mój syneczku spójrz na drzewa,
Żaden ptaszek już nie śpiewa,
Wicher groźnie huczy w lesie,
Zapach deszczu z sobą niesie.
8. KOZIOŁEK
(Brykając i pobekując)
Beeee, mamo, tato, co za bzdura,
Niechaj sobie wicher hula,
Ja się burzy nic nie boję –
Bo ja jestem zuch – Koziołek.
(Koziołek podskakując biegnie w kierunku lasu)
Curriculum for Children of Migrant Workers
2
 
Autor: Elżbieta Mach; „Nie płacz Koziołku”- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego. w oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
9. NARRATOR II
I uparciuch pobiegł w las.
Nagle huk! Nagle trzask!
( Zza sceny dobiega odgłos grzmotów)
Błyskawice mkną po niebie,
Grzmoty tańczą na ulewie.
10. NARRATOR I
A Koziołek przerażony
Miota się na różne strony.
(Koziołek skacze jak oszalały)
Biegnie w prawo,
Biegnie w lewo,
Nagle łups – różkami w drzewo!
(Koziołek wpada na drzewo)
11. NARRATOR II
Dobiegł wreszcie do polany
Przemoczony i zziajany.
(Koziołek wbiega na polankę – wysepkę)
12. KOZIOŁEK
Beee, beee, beee!!!
Tak mi zimno, tak mi źle!!!
Ciągle pada mokry deszcz,
A mnie strasznie chce się jeść.
Bee, bee, bee!!!!!!
13. NARRATOR I
Curriculum for Children of Migrant Workers
3
 
Autor: Elżbieta Mach; „Nie płacz Koziołku”- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego. w oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
Deszcz wciąż padał kap, kap, kap
I zamienił łąkę w staw.
A na środku, na wysepce
Nasz Koziołek w miejscu drepce.
14. NARRATOR II
Woła cały zapłakany...
15. KOZIOŁEK
(Woła płaczliwym głosem)
Chcę do domu, chcę do mamy!!!
Nie potrafię przecież pływać,
Ja nie jestem morską rybą!
(Na horyzoncie pojawia się Świnka-Sąsiadka w łódce. Koziołek macha rękami i woła w jej
kierunku)
Świnko, Świnko, hej kolego!
Zabierz łódką mnie do brzegu.
Ach, uratuj mnie sąsiadko,
( Świnka podpływa bliżej)
W domu czeka mama, tatko...
16. ŚWINKA -SĄSIADKA
(Oburzonym tonem)
W mojej łódce strasznie ciasno,
Mam załatwić sprawę własną,
A poza tym mój malutki
Nie zabiorę cię do łódki.
Chrum, chrum, chrum...
(Świnka odpływa)
17. KOZIOŁEK
Curriculum for Children of Migrant Workers
4
 
Autor: Elżbieta Mach; „Nie płacz Koziołku”- scenariusz przedstawienia dla klas nauczania początkowego. w oparciu o opowiadanie S. Michałkowa „Nie płacz Koziołku”
( W stronę odpływającej Świnki)
Jak ci nie wstyd, jak ci nie wstyd!!!
(kichając)
Curriculum for Children of Migrant Workers
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin