Mikołaj do nas jedzie.doc

(45 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Mikołaj do nas jedzie

TEMAT TYGODNIA: Mikołaj do nas jedzie

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Układanie postaci zwierząt (kot, pies, koza, krowa) z pociętych elementów. Zabawa ruchowa Zrób to co ja.

- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

- dziecko wie jak wygląda zwierzę, które ma "złożyć" w całość

Słuchanie bajki Drogi Mikołaju. Prosimy nie przyjeżdżaj do nas w tym roku (wyd. E. Jarmołkiewicz) w interpretacji nauczycielki, połączone z oglądaniem ilustracji w książkach. Próby dialogu opartego na treści bajki z użyciem pacynki. Zabawa Zabawki w zamku Mikołaja.

- zachęcanie do samodzielnych wypowiedzi
- próby włączenia do działań dzieci nieśmiałych

- dziecko z uwagą słucha opowiadania
- dziecko prowadzi dialog z użyciem pacynki

Zabawy w kącikach zabaw. Zabawy mozaiką geometryczną przy stolikach.

- zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy

- dziecko zgodnie współdziała z rówieśnikami

WTOREK

Układanie wzorów na kartkach A3 z pestek różnych owoców.

- wyrabianie wyobraźni plastycznej

- dziecko cierpliwie układa kompozycje

Różne Mikołaje - zabawy matematyczne. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek poznanych od początku roku.

- przeliczanie w zakresie czterech
- tworzenie zbiorów ze względu na wybraną cechę

- dziecko przelicza Mikołaje stosując liczebniki główne
- dziecko prawidłowo wybiera elementy zbiorów

Spacer w okolicy przedszkola, obserwacja przyrody w okresie późnej jesieni.

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
- przestrzeganie ustalonych zasad podczas spaceru

- dziecko opisuje charakterystyczne cechy krajobrazu w okresie późnej jesieni
- dziecko werbalnie określa własne spostrzeżenia

ŚRODA

Obserwacja swojej twarzy w lusterku. Zwracanie uwagi na mimikę twarzy. Określanie wyrazu twarzy (własnego i kolegów). Zabawa ruchowa Mikołaje.

- wyrabianie umiejętności opisywania nastroju
- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych

- dziecko własnymi słowami opisuje swój nastrój
- dziecko wie co należy powiedzieć otrzymując prezent

Osłuchanie z wierszem B. Forma: Spotkanie z Mikołajem.

- kształcenie pamięci

- dziecko stara się zapamiętać przynajmniej jeden wers

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [033]

 

 

CZWARTEK

Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [014].
Powiedz co robiłeś rano - swobodne rozmowy z dziećmi.

- rozwijanie mowy

- dziecko wzbogaca swój czynny słownik

Przedstawienie programu związanego z przybyciem Mikołaja do przedszkola. Wiersze, piosenki, opowiadania. Rozmowa z Mikołajem, rozdawanie prezentów, wspólny śpiew piosenek.

 

 

Układanki z klocków. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- rozwijanie wyobraźni

- dziecko w skupieniu wykonuje zadanie

PIĄTEK

Wycinanie worków na prezenty z białego brystolu. Zabawy ze śpiewem Stary niedźwiedź mocno śpi, Jedziemy do Krakowa, Panie Janie.

- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej

- dziecko wycina worek Mikołaja trzymając się wyznaczonych linii
- dziecko prawidłowo łączy śpiew z ruchem

Praca plastyczna Worek Mikołaja - ozdabianie techniką stemplowania.

- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko wykonuje pracę zachowując kolejność

Zabawy dowolne w kącikach.

- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za porządek w swojej sali

- dziecko wie, że należy szanować i odkładać na swoje miejsce zabawki

odwiedzin: 193928

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin