TEMAT TYGODNIA: Mikołaj do nas jedzie
AUTOR: Bożena Forma
GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CELE OGÓLNE
CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Układanie postaci zwierząt (kot, pies, koza, krowa) z pociętych elementów. Zabawa ruchowa Zrób to co ja.
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
- dziecko wie jak wygląda zwierzę, które ma "złożyć" w całość
Słuchanie bajki Drogi Mikołaju. Prosimy nie przyjeżdżaj do nas w tym roku (wyd. E. Jarmołkiewicz) w interpretacji nauczycielki, połączone z oglądaniem ilustracji w książkach. Próby dialogu opartego na treści bajki z użyciem pacynki. Zabawa Zabawki w zamku Mikołaja.
- zachęcanie do samodzielnych wypowiedzi- próby włączenia do działań dzieci nieśmiałych
- dziecko z uwagą słucha opowiadania- dziecko prowadzi dialog z użyciem pacynki
Zabawy w kącikach zabaw. Zabawy mozaiką geometryczną przy stolikach.
- zwracanie uwagi na przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy
- dziecko zgodnie współdziała z rówieśnikami
WTOREK
Układanie wzorów na kartkach A3 z pestek różnych owoców.
- wyrabianie wyobraźni plastycznej
- dziecko cierpliwie układa kompozycje
Różne Mikołaje - zabawy matematyczne. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek poznanych od początku roku.
- przeliczanie w zakresie czterech- tworzenie zbiorów ze względu na wybraną cechę
- dziecko przelicza Mikołaje stosując liczebniki główne- dziecko prawidłowo wybiera elementy zbiorów
Spacer w okolicy przedszkola, obserwacja przyrody w okresie późnej jesieni.
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej- przestrzeganie ustalonych zasad podczas spaceru
- dziecko opisuje charakterystyczne cechy krajobrazu w okresie późnej jesieni- dziecko werbalnie określa własne spostrzeżenia
ŚRODA
Obserwacja swojej twarzy w lusterku. Zwracanie uwagi na mimikę twarzy. Określanie wyrazu twarzy (własnego i kolegów). Zabawa ruchowa Mikołaje.
- wyrabianie umiejętności opisywania nastroju- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych
- dziecko własnymi słowami opisuje swój nastrój- dziecko wie co należy powiedzieć otrzymując prezent
Osłuchanie z wierszem B. Forma: Spotkanie z Mikołajem.
- kształcenie pamięci
- dziecko stara się zapamiętać przynajmniej jeden wers
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [033]
CZWARTEK
Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [014]. Powiedz co robiłeś rano - swobodne rozmowy z dziećmi.
- rozwijanie mowy
- dziecko wzbogaca swój czynny słownik
Przedstawienie programu związanego z przybyciem Mikołaja do przedszkola. Wiersze, piosenki, opowiadania. Rozmowa z Mikołajem, rozdawanie prezentów, wspólny śpiew piosenek.
Układanki z klocków. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- rozwijanie wyobraźni
- dziecko w skupieniu wykonuje zadanie
PIĄTEK
Wycinanie worków na prezenty z białego brystolu. Zabawy ze śpiewem Stary niedźwiedź mocno śpi, Jedziemy do Krakowa, Panie Janie.
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej
- dziecko wycina worek Mikołaja trzymając się wyznaczonych linii- dziecko prawidłowo łączy śpiew z ruchem
Praca plastyczna Worek Mikołaja - ozdabianie techniką stemplowania.
- poznanie nowej techniki plastycznej
- dziecko wykonuje pracę zachowując kolejność
Zabawy dowolne w kącikach.
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za porządek w swojej sali
- dziecko wie, że należy szanować i odkładać na swoje miejsce zabawki
odwiedzin: 193928
Hel53land