Wiem jak radzić sobie ze swoimi uczuciami - zajęcia relaksacyjne.doc

(35 KB) Pobierz
Scenariusz/konspekt zajęć

Scenariusz/konspekt zajęć

 

Data:

Prowadzący:                             Agata Bator

Grupa:

Rodzaj zajęć:               zajęcia relaksacyjne

Czas trwania:               60 min

 

Temat zajęć: Wiem jak radzić sobie ze swoimi uczuciami- zajęcia relaksacyjne

 

 

Cele ogólne

- Rozwijanie wyobraźni poprzez zajęcia głośnego czytania.

- Umożliwianie ambitnej formy spędzania wolnego czasu.

- Rozbudzanie aktywności czytelniczej oraz inspirowanie do świadomej aktywności własnej.

- Kreowanie pozytywnych postaw.

Cele szczegółowe w zakresie:

wiedzy:

•Przygotowanie uczniów do radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych.

umiejętności:

•Inspirowanie do wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce.

•Nauczanie podstawowych zasad i sposobów radzenia sobie z różnymi problemami.

•Stymulowanie uczniów do spędzania czasu z książką.

•Wdrażanie do wytrwałej i samodzielnej pracy (poszukiwania informacji) oraz rozwiązywania

problemów przy pomocy książki.

postawy:

•Kształtowanie pozytywnej samooceny.

•Inspirowanie do wytrwałego i samodzielnego dostrzegania i rozwiązywania własnych problem

Metody: siedzenie w kręgu, rundka, relaksacja, wyobrażeniowa, wizualizacyjna

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna

Literatura: Doris Brett: Opowiadania dla Twojego (nieco starszego) dziecka. Cz. 2. - Gdańsk

Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 1998 (Gdań.: "Atext").

Środki dydaktyczne: załącznik nr l- tekst opowiadania o Ani, dywan

 

Przebieg zajęć                                                                                                                                            Uwagi

 

Część wstępna

 

Zaproponowanie zabawy aktywizacyjnej dobrze znanej dzieciom

np. „Głuchy telefon"

 

Część zasadnicza

 

Czytanie opowiadania relaksacyjnego z książki Doris Brett. Zachęcenie dzieci

do postępowania tak jak bohaterowie opowiadania - głębokie oddychanie w

celu pozbycia się napięć. Dzieci zamykają oczy – wizualizacja – wyobrażając

sobie podróż na czarodziejskim, latającym dy6wanie, zgodnie z wydarzeniami

w opowiadaniu. Powinno ono doprowadzić do pełnej relaksacji


Część końcowa

Zatłoczony tramwaj"

Dzieci ustawiają się ciasno w dwóch rzędach, naprzeciwko siebie.

Osoby stojące i końcu kolejno przeciskają się między rzędami, aby

przejść i znaleźć się przodu rzędu, tak jakby z zatłoczonego tramwaju

chciał wysiąść pasażer.  Po przejściu uczestnicy ustawiają się tak, jak stojący,

tworząc „ścianę tramwaju".  Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie dzieci

przejdą przez „zatłoczony tramwaj".

 

 

 

Zatwierdzenie scenariusza / konspektu do realizacji .............................................................

                           

 

EWALUACJA ZAJĘCIA

pozytywne aspekty  ................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

negatywne aspekty    ..............................................................................................................................................................  ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

wnioski .................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

UWAGI OCENIAJĄCEGO ZAJĘCIE:  ............................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

OCENA ZA SCENARIUSZ / KONSPEKT .........................................................................................................................

OCENA ZA PRZYGOTOWANIE I PRZEPROWADZENIE .............................................................................................

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin