Ocena opisowa z języka angielskiego klasy 1 - 3Zestaw zdań opisujących poszczególne osiągnięcia ucznia nauczaniazintegrowanego z języka angielskiego:SłuchanieRozumie polecenia nauczyciela ;Rozumie krótkie polecenia nauczyciela , często poparte gestem;Rozumie sens bajek i historyjek ( przy pomocy n-la ) ;Rozumie sens bajek i historyjek ;Wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;Nie wykonuje poleceń wydawanych przez nauczyciela po angielsku;Rozumie sens krótkich tekstów (przy pomocy nauczyciela );Rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania;Potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego;Uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela;Nie wykonuje ćwiczeń opartych na rozumieniu ze słuchu;MówieniePotrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;Potrafi naśladować wymowę angielską;Odpowiada na pytania pojedynczymi słowami - przy pomocy nauczyciela;Odpowiada na pytania zdaniami - przy pomocy nauczyciela;Używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie;Samodzielnie zadaje proste pytania;Wypowiada się zdaniami;Posiada duży zasób słów;Trudno zachęcić dziecko do wypowiadania się;Posiada bogaty zasób słownictwa;Ma kłopoty z przypominaniem sobie słów;Tworzy samodzielnie wypowiedzi;Odgrywa scenki;Potrafi powtarzać za n-lem lub nagraniem , odpowiada na pytaniapojedynczymi słowami , zna w stopniu dostatecznym podstawowe słownictwo;CzytanieCzyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisanej z obrazkiem;Rozumie często powtarzane polecenia pisemne;Śledzi czytany przez nauczyciela tekst i potrafi wskazać na przeczytanywyraz;Czyta głośno proste zdania.Czyta pojedynczymi wyrazami;Czyta głośno ze zrozumieniem;Czyta cicho ze zrozumieniem;Czyta z podziałem na role;Czyta dodatkowe książki , czasopisma;Ma jeszcze kłopoty z czytaniem;PisaniePisze czytelnie;Pisze poprawnie ortograficznie;Pisze poprawnie gramatycznie;Konstruuje pisemne wypowiedzi;Przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy;Wstawia wyrazy w luki na podstawie wzoru;Przepisuje poprawnie;Pisze poprawnie z pamięci;Pisze poprawnie ze słuchu;Pisanie sprawia dziecku jeszcze trochę trudności;Przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy - często z błędami;Prowadzi zeszyt starannie;Prowadzi zeszyt mało starannie; Prowadzi zeszyt starannie , jednak pismopowinno być nadal ćwiczone;Rozwój emocjonalno-społecznypraca na lekcjiProwadzi zeszyt starannie;Prowadzi zeszyt niestarannie;Przychodzi na lekcje przygotowany;Pomaga innym;Potrafi współdziałać w grupie;Łatwo komunikuje się z rówieśnikami; Kończy rozpoczętą pracę;Zawsze odrabia pracę domową;Często nie odrabia pracy domowej;Niepowodzenia zniechęcają dziecko;Nie koncentruje się;Dobrze koncentruje się na zadaniach wykonywanych w klasie;Czasami przychodzi na lekcje nie przygotowany;Przychodzi na lekcje nie przygotowany;Czasami przychodzi na lekcje nie przygotowana;Nie sprawia kłopotów wychowawczych;Czasami sprawia kłopoty wychowawcze; Nie zawsze kończy rozpoczętą pracę;Zazwyczaj kończy rozpoczętą pracę;Mało aktywna;Często nie bierze udziału w lekcji;Bardzo aktywna;Aktywna;Rozmowami utrudnia prowadzenie lekcji;Często przychodzi na lekcje nie przygotowany;Często przychodzi na lekcje nie przygotowana;Karta obserwacji postępów ucznia Język angielski nauczyciel................................( przykład )Imię i nazwisko .........................................klasa .................. semestrSłuchanieMówienieCzytaniePisaniePraca na lekcji.................................................................................................................................................................................Karta obserwacji postępów ucznia Język angielski nauczyciel( przykład )Imię i nazwisko klasa 3 bI semestrSłuchanie Rozumie polecenia nauczyciela ; Rozumie sens bajek i historyjek; Wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku; Rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania; Potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego; Uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela;Mówienie Potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem; Potrafi naśladować wymowę angielską; Odpowiada na pytania zdaniami - przy pomocy nauczyciela; Używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie; Posiada duży zasób słów; Odgrywa scenki;Czytanie Rozumie często powtarzane polecenia pisemne; Śledzi czytany przez nauczyciela tekst i potrafi wskazać na przeczytany wyraz; Czyta głośno proste zdania.Pisanie Pisze czytelnie; Pisze poprawnie ortograficznie; Pisze poprawnie gramatycznie; Wstawia wyrazy w luki na podstawie wzoru; Przepisuje poprawnie; Prowadzi zeszyt starannie;Praca na lekcji Przychodzi na lekcje przygotowana; Pomaga innym; Potrafi współdziałać w grupie; Łatwo komunikuje się z rówieśnikami; Kończy rozpoczętą pracę; Zawsze odrabia pracę domową; Dobrze koncentruje się na zadaniach wykonywanych w klasie; Nie sprawia kłopotów wychowawczych;Aktywna;.....................................................................................................................................................................................................................
tomaszradzioch