gry_1.pdf
(
547 KB
)
Pobierz
gry_1.cdr
Gra
Animals (Think about...)
Czas:
5–10 minut
Cel:
Utrwalenie s³ownictwa, æwiczenie pamiêci
i koncentracji.
S³ownictwo:
Instrukcje:
zwierzêta
Listen; Sit down; Stand up; Think about an animal.
Kszta³cenie:
œrodowiskowe oraz interpersonalne
Grupa:
dowolna
Materia³y:
brak
Zasady:
Nauczyciel poleca uczniom wybraæ nazwê zwierzêcia. Uczeñ
nie zdradza nikomu, ani nie wypowiada na g³os wybranej
nazwy. Kiedy jest gotowy do gry, staje za oparciem swojego
krzese³ka. (Utrwalamy w ten sposób s³ówko 'behind', doœæ
trudne do zapamiêtania). Nauczyciel czeka a¿ wszystkie
dzieci wstan¹, a nastêpnie g³oœno wymienia nazwy zwierz¹t.
Uczeñ siada, gdy us³yszy wybrany przez siebie wyraz.
Zwyciêzc¹ zostaje ten, którego zwierz¹tko nie zostanie
wymienione przez nauczyciela. Uczeñ mówi g³oœno jego
nazwê ca³ej klasie, a nastêpnie siada na swoim miejscu.
Uwagi:
1.
Nauczyciel ustala z dzieæmi, ¿e wybieraj¹c nazwê zwierz¹tka na pocz¹tku gry mo¿na korzystaæ
z podrêcznika oraz z w³asnych notatek.
Przed rozpoczêciem gry, nauczyciel informuje do ilu zwyciêzców siê ona toczy (do trzech lub
jednego). Nale¿y pamiêtaæ, by zwyciêzcy/a zawsze powiedzieli nazwê wybranego zwierzêcia, zanim
usi¹d¹ na swoich miejscach.
Dzieci chêtnie same przygotowuj¹ do gry nazwy zwierz¹t wykraczaj¹ce poza zakres podrêcznika.
Mog¹ to zrobiæ w ramach pracy domowej.
Gra mo¿e byæ prowadzona przez kilkoro dzieci, które kolejno wychodz¹ na œrodek klasy
i wymieniaj¹ np. po trzy nazwy zwierz¹t ka¿dy.
2.
3.
4.
Warianty:
Na tych samych zasadach mo¿na przeprowadziæ grê z zakresu nastêpuj¹cego s³ownictwa:
kolory, liczby, zabawki, elementy twarzy, czêœci cia³a, jedzenie. Gra trwa krócej, kiedy jest ma³o wyrazów
w danej kategorii, ale mo¿na te¿ ³¹czyæ grupy wyrazów (np. czêœci cia³a i twarzy).
Animals
Gra
Lista obecności inaczej niż zwykle
Czas:
3 – 5 minut
Cel:
Utrwalenie s³ownictwa.
S³ownictwo:
dowolne
Kszta³cenie:
matematyczne, przyrodnicze – w zale¿noœci od
wybranego s³ownictwa
Grupa:
dowolna
Materia³y:
brak
Zasady:
Sprawdzenie listy obecnoœci uczniów na lekcji to obowi¹zek, który czêsto nauczyciele traktuj¹ jak
stratê cennego czasu, podczas gdy mo¿na go œwietnie wykorzystaæ. Wystarczy wybraæ zakres
tematyczny, na przyk³ad kolory i ka¿dy uczeñ, kiedy us³yszy swoje imiê wyczytane z listy g³oœno
wypowiada nazwê dowolnie wybranego przez siebie koloru. Znakomity sposób na powtórzenie
poznanego s³ownictwa.
Uwagi:
Tematykê podajemy uczniom przed rozpoczêciem sprawdzania listy. T³umaczymy zasady.
Czuwamy nad poprawnoœci¹ wypowiedzi. Wyrazy mog¹ siê powtarzaæ.
Warianty:
Proponowana tematyka do wykorzystania:
liczby, zwierzêta, jedzenie, zabawki
Plik z chomika:
bozena008
Inne pliki z tego folderu:
howstheweather.doc
(787 KB)
weatherflashcards.doc
(1061 KB)
opposites (1).pdf
(590 KB)
LetsGoSwimming.doc
(519 KB)
weatherflashcards2.doc
(989 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dokumenty
Galeria
Książki
Prywatne
WSE materiały
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin