Test diagnostyczny z gramatyki języka angielskiego dla uczniów szkoły średniej
Celem testu jest wstępna diagnoza znajomości gramatyki języka angielskiego, umożliwiająca rozróżnienie poziomu wiedzy i umiejętności, jaki reprezentują uczniowie. Test może być wykorzystany do analizy wyników uczniów rozpoczynających naukę w szkole średniej jak i określenia wyników po pierwszym, drugim czy też trzecim roku nauki w szkole średniej (w zależności od poziomu zaawansowania uczniów oraz realizowanego programu w szkole średniej). Pozwala to zarówno nauczycielowi jak i uczniowi na zwrócenie uwagi, które części materiału są najlepiej i najsłabiej opanowane. Analiza wyników może również przyczynić się do zindywidualizowania procesu przyswajania wiedzy poprzez pracę nie tylko nad samym opanowaniem materiału, ale także wykształceniem efektywnych strategii uczenia się....
CZĘŚĆ I : Podkreśl właściwą formę.Przykład: This is us/our/ours computer.1. They have/are/is from Cracow.2. Are/--/Do you speak French?3. He live/lives/living in Scotland.4. Look! What is she doing/do/does?5. That/Those/There teachers teach German.6. My mum can swim/swims/swimming but I can't.7. There is a/an/-- apple over there.8. Who like/does like/likes chocolate?9. My father likes read/reads/reading books.10. What are they interested in/on/at ?11. I need a/some/any time to do it.12. The man who/which/what is sitting there is my uncle.13. I can play a/the/-- piano quite well. 14. My parents are at --/the/a home now.15. This is more/most/the most interesting film I know.16. I'd like a/some/an water, please.17. I feel bad/more bad/worse than yesterday.18. Money are/is/be not very important.19. Whose pen is it? It's my/me/mine.20. Do you have a/some/any books in English?21. I can run very fast/fastly/faster.22. She understands Spanish, isn't/doesn't/can't she?23. There/It/They are a lot of chairs in this classroom.24. This is John/John's/Johns' girlfriend.25. Cats do not like mouses/mice/mices at all.26. I meet/will meet/meeting you at the station tomorrow.27. Last week I meet/have met/met a very strange person.28. This cat has been/is/was with us since Christmas.29. I haven't done/didn't do/don't do homework yet.30. My daughters/daughters'/daughter's names are Deborah and Barbara.__________/ 30 pkt
CZĘŚĆ II: W każdym zdaniu występuje błąd - jeden z wyrazów jest niepoprawny. Podkreśl go oraz zastąp prawidłowym. Przykład: She name is Barbara. ___Her__31. She has been a teacher since 2 years. ________32. I know English very good. ________33. I always go to school by foot. ________34. This hotels are very expensive. ________35. He decided to repair his car herself. ________36. This plane will take away at 4 o'clock. ________37. Do you have some brothers or sisters? ________38. Today is the one of May 2000. ________39. Please, hurry up. I don't have many time. ________40. I don't want it and she doesn't want it, too. ________41. I have to make my homework now. ________42. My brother is good in football. ________43. See you in Tuesday! ________44. Could you look out my children while I'm away? ________45. My sister has 3 years old. ________ _________ / 15 pkt
CZĘŚĆ III: Z podanych elementów ułóż zdania twierdzące, przeczące lub pytające.Przykład: are / how / you ?How are you ?
46. is / beautiful / she / person / the / I / most / know .___________________________________________________________________________
47. not / are / help / we / tomorrow / to / going / you .___________________________________________________________________________
48. from / friend / where/ come / does /your ?___________________________________________________________________________
49. introduce / please / you / yourself / could ?___________________________________________________________________________
50. go / you / time / bed / did / ...
kukaczka