Test diagnostyczny z gramatyki języka angielskiego dla uczniów szkoły średniej.docx

(24 KB) Pobierz

Test diagnostyczny z gramatyki języka angielskiego dla uczniów szkoły średniej

 

 Celem testu jest wstępna diagnoza znajomości gramatyki języka angielskiego, umożliwiająca rozróżnienie poziomu wiedzy i umiejętności, jaki reprezentują uczniowie. Test może być wykorzystany do analizy wyników uczniów rozpoczynających naukę w szkole średniej jak i określenia wyników po pierwszym, drugim czy też trzecim roku nauki w szkole średniej (w zależności od poziomu zaawansowania uczniów oraz realizowanego programu w szkole średniej). Pozwala to zarówno nauczycielowi jak i uczniowi na zwrócenie uwagi, które części materiału są najlepiej i najsłabiej opanowane. Analiza wyników może również przyczynić się do zindywidualizowania procesu przyswajania wiedzy poprzez pracę nie tylko nad samym opanowaniem materiału, ale także wykształceniem efektywnych strategii uczenia się....

 

CZĘŚĆ I : Podkreśl właściwą formę.

Przykład: This is us/our/ours computer.

1. They have/are/is from Cracow.
2. Are/--/Do you speak French?
3. He live/lives/living in Scotland.
4. Look! What is she doing/do/does?
5. That/Those/There teachers teach German.
6. My mum can swim/swims/swimming but I can't.
7. There is a/an/-- apple over there.
8. Who like/does like/likes chocolate?
9. My father likes read/reads/reading books.
10. What are they interested in/on/at ?
11. I need a/some/any time to do it.
12. The man who/which/what is sitting there is my uncle.
13. I can play a/the/-- piano quite well.
14. My parents are at --/the/a home now.
15. This is more/most/the most interesting film I know.
16. I'd like a/some/an water, please.
17. I feel bad/more bad/worse than yesterday.
18. Money are/is/be not very important.
19. Whose pen is it? It's my/me/mine.
20. Do you have a/some/any books in English?
21. I can run very fast/fastly/faster.
22. She understands Spanish, isn't/doesn't/can't she?
23. There/It/They are a lot of chairs in this classroom.
24. This is John/John's/Johns' girlfriend.
25. Cats do not like mouses/mice/mices at all.
26. I meet/will meet/meeting you at the station tomorrow.
27. Last week I meet/have met/met a very strange person.
28. This cat has been/is/was with us since Christmas.
29. I haven't done/didn't do/don't do homework yet.
30. My daughters/daughters'/daughter's names are Deborah and Barbara.
__________/ 30 pkt


CZĘŚĆ II: W każdym zdaniu występuje błąd - jeden z wyrazów jest niepoprawny. Podkreśl go oraz zastąp prawidłowym.
Przykład: She name is Barbara. ___Her__
31. She has been a teacher since 2 years. ________
32. I know English very good. ________
33. I always go to school by foot. ________
34. This hotels are very expensive. ________
35. He decided to repair his car herself. ________
36. This plane will take away at 4 o'clock. ________
37. Do you have some brothers or sisters? ________
38. Today is the one of May 2000. ________
39. Please, hurry up. I don't have many time. ________
40. I don't want it and she doesn't want it, too. ________
41. I have to make my homework now. ________
42. My brother is good in football. ________
43. See you in Tuesday! ________
44. Could you look out my children while I'm away? ________
45. My sister has 3 years old. ________ _________ / 15 pkt


CZĘŚĆ III: Z podanych elementów ułóż zdania twierdzące, przeczące lub pytające.

Przykład: are / how / you ?
How are you ?

46. is / beautiful / she / person / the / I / most / know .
___________________________________________________________________________

47. not / are / help / we / tomorrow / to / going / you .
___________________________________________________________________________

48. from / friend / where/ come / does /your ?
___________________________________________________________________________

49. introduce / please / you / yourself / could ?
___________________________________________________________________________

50. go / you / time / bed / did / ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin