Jak-zdobywac-klientow.pdf

(375 KB) Pobierz
34315401 UNPDF
34315401.001.png
SPIS TREŚCI
KLIENT . .............................................................................3
Klient — partner . .......................................................................3
Potencjalny KLIENT . ........................................................4
Potencjalny KLIENT — Cechy . .................................................5
Profil idealnego klienta . ............................................................11
Jak określić profil idealnego klienta? . ..................................11
Zasada Pareta . ........................................................................13
Gdy już zdobędziesz klienta . .......................................................13
Podejście do KLIENTA . ....................................................14
34315401.002.png
JAK ZMIENIĆ POTENCJALNYCH KLIENTÓW W STAŁYCH I WIERNYCH KUPUJĄCYCH?
Sebastian Kątek
str. 3
Klient
Na temat klienta napisano już niejedną książkę. Istnieje tyle sposobów
podejścia do klienta ile jest klientów, każdy bowiem jest indywidualny
i niepowtarzalny. Jak zatem postępować z klientami? Moją pierwszą ra-
dą jest:
Zmień podejście z „klient nasz pan” na „klient nasz partner”.
Klient — partner
Klient powinien być naszym partnerem, a nie panem. Nie służymy klien-
towi, tylko z nim współpracujemy dla osiągnięcia korzyści — klient dla
swoich, my swoich. Dlatego lepiej współpracować z klientem niż mu słu-
żyć — wówczas klient odbierze to jako naszą zaletę.
Układ partnerski w biznesie pozwala stworzyć lepsze relacje pomiędzy
stronami. Stawianie siebie jako sługi w stosunku do klienta z góry skazu-
je nas na niepowodzenie i zachwianie relacji współpracy. Starajmy się
zawsze być uczciwi w stosunku do partnerów — to zwykle się opłaca.
Nie bójmy się mówić klientowi, że pewne rzeczy są niemożliwe do wy-
konania z różnych powodów. Lepiej postawić sprawę jasno niż obiecy-
wać złote góry, a później rozczarowywać. Klient będzie nas cenił za
szczerość wobec niego, a to buduje zaufanie i pozwala zyskać klienta na
długie lata.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Kątek
34315401.003.png 34315401.004.png
JAK ZMIENIĆ POTENCJALNYCH KLIENTÓW W STAŁYCH I WIERNYCH KUPUJĄCYCH?
Sebastian Kątek
str. 4
Istnieje znaczna różnica pomiędzy KLIENTEM a POTENCJALNYM KLIEN-
TEM.
Potencjalny KLIENT
1. Nie wszyscy, którzy interesują się Twoimi produktami, są Twoimi
klientami.
2. Jeżeli ktoś przejawia zainteresowanie Twoimi usługami (nie wliczając
w to konkurencji), to można na ogół o nim powiedzieć, że to poten-
cjalny klient.
3. Istnieje znaczna różnica w sposobie postępowania i komunikowania
się z potencjalnymi klientami oraz z klientami.
4. Potencjalnego klienta można bardzo łatwo stracić.
5. Potencjalnego klienta trudniej znaleźć i przekształcić w klienta, niż
utrzymać obecnego klienta.
6. Koszt znalezienia i przekształcenia potencjalnego klienta w klienta
jest znacznie wyższy niż koszt utrzymania obecnego klienta.
7. Bez pozyskiwania nowych klientów trudno się rozwijać, dlatego musi-
my ponosić koszty wyszukiwania i przekształcania potencjalnych
klientów w klientów.
Poniżej przedstawię cechy potencjalnych klientów, które Ty poprzez
swoje działania powinieneś zmienić, aby przekształcić ich w klientów.
Załóżmy, że masz potencjalnego klienta, który po raz pierwszy zetknął
się z Twoją ofertą. Myśląc o potencjalnym kliencie, musisz zawsze wie-
dzieć, że nie możesz traktować go jak swojego klienta, który zdążył się
zaznajomić z Tobą, Twoją ofertą i Twoim sposobem postępowania. Nie
dziw się, że Twój potencjalny klient jest „bardziej wymagający” od
klientów, których już posiadasz. Czymś naturalnym jest proces prze-
kształcania potencjalnego klienta w klienta.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Kątek
 
JAK ZMIENIĆ POTENCJALNYCH KLIENTÓW W STAŁYCH I WIERNYCH KUPUJĄCYCH?
Sebastian Kątek
str. 5
Aby Twoje podejście do potencjalnych klientów było bardziej
świadome, przedstawiam Ci poniżej cechy, na których powinieneś się
skupić, aby łatwiej przekształcić ich w klientów. Większość
potencjalnych klientów wykazuje następujące cechy:
Potencjalny KLIENT — Cechy
1. Nieufny: Nie ma wystarczających podstaw, aby nam zaufać.
2. Niezdecydowany: Rozważa kilkakrotnie wszystkie za i przeciw naszej
oferty.
3. Ostrożny: Dokładnie sprawdza naszą ofertę i nas.
4. Ciekawy: Jest zainteresowany wszelkimi szczegółami.
5. Wymagający: Wymaga od nas dodatkowych wyjaśnień i zapewnień
o jakości usługi.
6. Zachowawczy: Nie chce się przed nami otworzyć i szczerze mówić
o swoich potrzebach.
7. Podejrzliwy: W przypadku różnych niejasności upatruje w tym nasze-
go podstępu.
8. Płochliwy: Gdy coś mu nie pasuje, często po prostu odchodzi.
9. Wrażliwy: Jest szczególnie uczulony na punkcie obsługi — gdy nie jest
dla niego odpowiednia, często odchodzi.
Jak widzisz, są to cechy, które Ty też posiadasz w momencie, gdy po
raz pierwszy decydujesz się na skorzystanie z czyjejś oferty. Większość
z nas posiada te cechy — i dobrze. Dlaczego dobrze? Bo nie jest kwestią
przypadku, czy ktoś zostanie Twoim klientem. Znając te cechy, możesz
świadomie dobierać działania, które prowadzą do zmiany tych cech
u potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Polecam tu moje prywatne ma-
giczne pytanie, które niejednokrotnie pozwoliło mi zweryfikować nieje-
den plan.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Kątek
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin