Odinstalowanie gry 22
Sterowanie 23
Menu główne 26
Rozgrywka 27
- tryb dla jednego gracza 27
- wyścig z duchem 27
- tryby mistrzostw 27
Ekran gry 28
Pauzowanie 29
Zapisywanie gry i ładowanie 30
Edytor torów – szybki przewodnik 31
Odinstalowywanie gry
1. W Menu Start znajdź folder gry
2. Wybierz „Uninstall” i kieruj się tym, co zobaczysz na ekranie.
Sterowanie
Sterowanie w Menu
Przyciski kursorów w górę i w dół – Zaznaczanie pozycji w menu
Przyciski kursorów w lewo i w prawo – Zmiana zaznaczonej pozycji
Escape – Powrót
Entrer / Lewy przycisk myszy – Akceptuj
Podstawowe sterowanie w wyścigu
Spacja / Przycisk 1 – Gaz
Lewy CTRL / Przycisk 2 – Hamulec
C / Przycisk 3 – Sprzęgło
Kursor w dół + Kursor w górę / Drążek wprzód + w tył – Zmiana obciążenia
Lewy kursor + Prawy kursor / Lewy + prawy drążek – Sterowanie / Pochylenie
Lewy CTRL + Spacja / Przycisk 1 + Przycisk 2 – Odwróć
F – Zmiana kamery
Escape – Pauza / Menu pauzy
Backspace – Przywróć pojazd
Sterowanie podstawowymi trickami
X + (kursor lewy/prawy/w górę/w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
LCTRL + (kursor lewy/prawy/w górę/ w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
X + LCTRL + (kursor lewy/prawy/w górę/ w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
X + LSHIFT + (kursor lewy/prawy/w górę/ w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
LCTRL + LSHIFT + (kursor lewy/prawy/w górę/ w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
X + LCTRL + LSHIFT + (kursor lewy/prawy/w górę/ w dół) (drążek lewy/prawy/wrzód/w tył)
LSHIFT + kursor w górę, kursor w dół, drążek wprzód, drążek w tył – Backflip
Kursor w dół / drążek w tył – przyspieszenie Backflipu
Kursor w górę / drążek wprzód – zatrzymanie Backflipu
LSHIFT + kursor lewy, kursor prawy (lub prawy, lewy) drążek lewy / drążek prawy – Three Sixty Flip
Kursor lewy/ kursor prawy/ drążek lewy/ drążek prawy – Przyspieszanie lub zwalnianie Three Sixty Flip (rotacyjnie)
Trophy Truck / Dune Buggy / Sand Rail / Monster Truck / Wózek golfowy
LCTRL – Hamulec
Z – E-Brake
Kursor w górę + w dół / Drążek wprzód + w tył – Obciążenie
Lewy kursor + prawy kursor / drążek lewy + prawy – Sterowanie
LCTRL + Spacja / Przycisk 1 + Przycisk 2 – Odwróć
ESC – Pauza / Menu pauzy
Sterowanie helikopterem
Spacja / Przycisk 1 – Zwiększanie wysokości
LCTRL / Przycisk 2 – Zmniejszanie wysokości
Lewy kursor + prawy kursor / drążek lewy + prawy – Obracanie helikoptera
Kursor w dół + w górę / drążek wprzód + w tył – Manewrowanie
Samolot
Spacja / Przycisk 1 – Dodać gazu
LCTRL / Przycisk 2 – Zmniejszyć gaz
Kursor w lewo + w prawo / drążek lewy + prawy – Przechylanie samolotu
Główne menu
Single Player - Tryb dla jednego gracza , dosiądź swej maszyny!
Championship - Mistrzostwa , ścigaj się i zdobywaj tytuły!
Multiplayer – Ścigaj się w Internecie lub w lokalnej sieci.
Quick Race – Wpadnij na szybki wyścig!
Profile – Oglądaj, twórz i zapisuj profile graczy.
Store – Wydawaj zdobyte punkty na nowe motory, sprzęt itp.
Options – Dostosuj grę do własnych potrzeb przy pomocy następujących opcji:
- Video Options – Konfiguracja oprawy wizualnej
- Game Settings – Dostosuj różne ustawienia w grze
- Audio Options – Skonfiguruj opcje dźwiękowe
- Jukebox – Wybierz melodie
- Game Statistics – Zobacz różne statystyki gry
- Controller Settings – Wybierz własne ustawienie kontrolerów i zmień klawiszologię
- Cheat Codes – Nie oszukuj! ;) A jeśli już musisz, w tym miejscu wpisz kody.
- Hall of Fame – Aleja sław
- Credits – Lista płac
- Exit – Wyjście z gry
Rozgrywka
Wybierz tryb, ustaw opcje wyścigu i ruszaj na tor. Przed każdym wyścigiem możesz wybrać tryb (pojedyncza gra czy trening), poziom trudności, liczbę okrążeń (lub czas trwania), liczbę przeciwników, pojazd i jego klasę, czy chcesz ścigać się z różnymi typami pojazdów (np. MX vs ATV), tryb wyścigu lub pro (jeśli pro jest odblokowany), poziom trudności przeciwników, możesz też dostosować kierowcę i/lub pojazd do własnych preferencji.
Tryb dla jednego gracza
W tym trybie możesz: wybrać czy chcesz się ścigać w pojedynczym wyścigu (supercross, wyścigi krajowe, short track, open class, hill climbs lub supermoto), rywalizować w imprezach freestyle’owych, przyjmować wyzwania, wybrać miejsce wyścigu i po prostu jeździć (wolna jazda).
Wyścig z duchem
Spróbuj polepszać swój czas okrążenia ścigając się ze swoim własnym cieniem reprezentującym najlepsze okrążenie. Nie ma innych przeciwników, więc ulepszanie techniki sprawi, że pokonasz samego siebie. Tryb ścigania się z duchem nie jest dostępny w trybie hill climbs.
Mistrzostwa
Ścigaj się w cyklach turniejów THQ Supercross Championship lub w Nationals Championship. Każda seria turniejów trwa 16 tygodni.
Ekran gry
1. Punkty
2. Czas
3. Licznik okrążeń
4. Mapa toru
5. Pozycja na torze
6. Prędkościomierz
Pauzowanie
Naciśnij Escape w każdym momencie gry żeby spauzować i otworzyć następujące opcję w menu:
Resume – Powróć do jazdy.
Restart – Powróć do początku danej czynności/wyścigu.
Activity Options – Wybierz tryb, liczbę przeciwników, trudność i liczbę okrążeń.
Switch Activity – Przeskocz na inny wyścig.
Quit Activity – Zrezygnuj z wyścigu.
Overlay Options – Włącz/wyłącz opcje HUD.
Control Options – Skonfiguruj sterowanie.
Jukebox – Wybierz melodie w grze.
Audio Presets – Dostosuj ustawienia audio.
Swich Event – Zmień imprezę.
Return to Main Menu – Zrezygnuj z gry i wróć do Głównego menu.
Zapisywanie i ładowanie gry
Aby utworzyć nowy profil w MX vs. ATV Unleashed, wybierz Profile z Menu Głównego, potem opcję Create.
Aby załadować profil, wybierz Profile z Menu Głównego, potem opcję Load.
Aby zapisać lub załadować ducha, najpierw wybierz tor, który chcesz przejechać jako duch. Z Menu Pauzy wybierz Ghost Save Options, tu możesz załadować zapisanego wcześniej ducha, zapisać nowego lub wykasować.
Edytor torów – szybki przewodnik
Co możesz zrobić dzięki edytorowi torów?
Edytor pozwala ci na stworzenie toru, który możesz zapisać i użyć później w grze. Możesz stworzyć teren wg własnych preferencji, dodać przedmioty (jak bramki startowe czy kamienie) i zdefiniować ścieżki dla sterowanych przez komputer kierowców. Możesz eksportować tor do gry i załadować go tak samo, jak robisz to z już wbudowanymi mapami w grze. Dodatkowo możesz wymieniać się torami z innymi graczami lub ściągać mapy z sieci.
Czego nie możesz zrobić w tym edytorze?
Edytor jest bardzo rozbudowanym narzędziem, które pozwala na tworzenie bardzo bogatych w detale torów. Niemniej jednak, są pewne ograniczenia. Nie możesz dodawać nowych modeli do silnika gry, takich jak nowe pojazdy lub nowe obiekty w grze. Sztuczna inteligencja nie może być modyfikowana i dlatego w trybie jednego gracza musisz brać pod uwagę „styl” gry kontrolowanych przez komputer przeciwników. Nie możesz tworzyć nowych tekstur – musisz użyć tych, które już istnieją w grze. Również silnik fizyczny nie może być modyfikowany, więc niestety – nie możesz stworzyć mapy z efektem grawitacji jak na Księżycu.
Podział edytora torów:
Górny pasek: Jest on umiejscowiony na szczycie ekranu. Przyciski na tym pasku kontrolują takie opcje, jak ładowanie czy zapisywanie, zmiana bocznego paska.
Boczny pasek: Jest on umiejscowiony po lewej stronie ekranu i pokazuje jakie elementy toru mogą być w danym momencie edytowane. Zwykle pozwala na wybór narzędzi, które mogą być użyte w panelu głównym.
Panel główny: Jest to główne okno w którym wyświetlany jest tworzony tor. Kiedy wybierzesz narzędzie, możesz go użyć w obrębie tego panelu.
Krok pierwszy: informacje o torze.
Kiedy po raz pierwszy uruchomisz edytor, „ogólny” pasek będzie aktywny. Możesz tu wpisać informacje o torze – nazwę, autora, opis. Również można wybrać typ toru (stadion lub otwarty teren) i różne typy pojazdów.
Krok drugi: tworzenie toru
Pasek boczny pozwala na zarządzanie fizycznymi częściami terenu, czyli np. wzgórzami lub skoczniami. Aby aktywować ten pasek, kliknij ikonę z buldożerem na górnym pasku. Kiedy ten pasek jest już aktywny możesz modyfikować teren w głównym panelu przy pomocy kliknięć lewym przyciskiem myszy.
Aby podnosić, obniżać, wygładzać lub dodawać kształty w formowanym terenie, użyj do tego specjalnych ikon znajdujących się w środku bocznego paska.
Możesz również zmienić kształt, rozmiar, nacisk pędzla, klikając na ikony poniżej tych kształtujących teren oraz na suwak znajdujący się obok.
Uwaga: Jeśli wybrałeś tor na terenie otwartym w kroku pierwszym, możesz modyfikować granice poprzez przełączanie między ikonami oznaczającymi teren wewnętrzny i zewnętrzny.
Krok trzeci: kolorowanie terenu.
Aby przypisać dany kolor do terenu (teksturowanie), musisz najpierw wybrać opcję malowania, ikonę przedstawiającą teren na górnym pasku. Możesz pomalować różnie części terenu różnymi teksturami (lub zwykłymi kolorami), więc możesz w jednym miejscu stworzyć trawę w dolinie, a w drugim kamieniste zbocze.
Aby rozpocząć wybierz pędzel z pierwszej sekcji ikon, a potem teksturę i kolor z sekcji znajdującej się pod pędzlami. Malujesz klikając lewym przyciskiem myszy.
Otwierając specjalną sekcję z teksturami na bocznym pasku, możesz „namalować” np. lądowisko dla helikopterów.
Krok czwarty: niebo, oświetlenie lub mgła.
W tym edytorze torów tworzenie „nieba” jest bardzo łatwe. Wybierz ikonę „Skybox” z górnego paska narzędzi. Po wybraniu tej opcji upewnij się, że zmieniłeś widok z kamery tak, by widzieć niebo dookoła. Poniżej „sekcji nieba” znajdują się opcje kontrolujące oświetlenie. Możesz zmieniać pozycję słońca, co oczywiście zmieni kierunek promieni słonecznych i sposób nasłonecznienia terenu.
Sekcja znajdująca się na samym dole kontroluje dystans w jakim ma być „osadzona” mgła, możesz również określić jej kolor.
Krok piąty: dodawanie przedmiotów.
Świat może być wypełniony całą masą nieanimowanych przedmiotów. To bardzo „ożywi” przestrzeń. Aby dodać jakieś elementy, najpierw wybierz odpowiednią ikonę na pasku, tym razem przedstawiającą kulkę. Na bocznym pasku pojawią się nowe opcje.
Pod narzędziami znajdują się ikonki, które pozwalają na np. obniżanie czy obracanie przedmiotami.
Możesz również usuwać lub poruszać dodanymi elementami poprzez klikanie w dwie ikonki poniżej.
Krok szósty: kontrola sposobu ścigania i ścieżek.
Kiedy klikniesz na odpowiednią ikonkę, dzięki opcjom na bocznym pasku będziesz mógł kontrolować jaki wyścig zostanie przypisany do toru kiedy już go załadujesz, np. „Supercross” lub „Motorcross”.
Reszta opcji w bocznym pasku jest przeznaczona do kontrolowana tzw. ścieżek. Jest to niewidzialny tor, którym pojedzie kontrolowany przez komputer kierowca. Dzięki ikonom na pasku możesz wybierać ścieżki, rozpoczynać, kończyć, łączyć je, kasować.
Krok siódmy: zapisywanie, eksportowanie i testowanie.
Wreszcie przyszedł czas na zapisanie toru, eksportowanie go i przetestowanie. Przycisk dyskietki jak zwykle pozwala na zapisanie naszego dzieła w formacie, który pozwala na dalsze edytowanie toru.
Potem należy eksportować tor do formatu, który może być użyty w grze. Aby to zrobić, trzeba kliknąć na odpowiednią ikonę nazwaną „Export Track” na górnym pasku. Obok niej znajduje się ikona pozwalająca na testowanie toru wewnątrz edytora.
Gratulacje, stworzyłeś swój pierwszy tor!
evil7459