Magnetyzer Paliwa - Instrukcja Budowy.doc

(658 KB) Pobierz
MAGNETYZER PALIWA:

MAGNETYZER PALIWA:

Cel:
Spowodowanie zmniejszenie realnego zużycia paliwa w silnikach benzynowych, Diesla, z instalacją LPG do 15%, poprawienie dynamiki, zwiększenie prędkości maksymalnej, usunięcie nagarów, poprawienie spalin

Zasada działania:
Paliwo (benzyna, ON, LPG) to mieszanka różnych węglowodorów. Jego cząsteczki w normalnej postaci są chaotycznie ułożone i pozlepiane, tworząc łańcuchy i inne twory przestrzenne ograniczające dostępność tlenu potrzebnego do ich dokładnego spalenia. Produktami całkowitego spalenia węglowodorów są: dwutlenek węgla i woda (CO2 i H2O). Niestety każdy silnik spalinowy emituje także tlenki węgla, węglowodory (w postaci gazowej oraz sadzy) oraz tlenki azotu wiązanego z atmosfery przy nadmiarze tlenu i wysokiej temperaturze. W spalinach silników Diesla występują dodatkowo aldehydy. Wszystko to jest dowodem na niedoskonałość procesów spalania w silnikach. Niewiele pomoże tu dokładne odmierzanie ilości paliwa i powietrza w mieszance (mniej powietrza - więcej CO i HC, więcej powietrza - mniej CO i HC, ale więcej NOx i efekt przegrzewania silnika). Potrzebna jest taka modyfikacja właściwości paliwa, która rozbije jego makrocząsteczki, zapewni im jak największy dopływ tlenu i zwiększy reaktywność. Z pomocą przychodzi tu odpowiednio ukierunkowane, stałe pole magnetyczne generowane przez magnetyzer. Powoduje ono rozbicie łańcuchów cząstek paliwa, porządkuje ich rozkład oraz nadaje dodatni ładunek. Dzięki temu tlen znajdujący się w mieszance paliwowo-powietrznej znajduje więcej wiązań, łatwiej reaguje z węglowodorami i w rezultacie powoduje spalanie większej ilości cząstek paliwa znajdujących się w tej samej jego objętości. Efektem jest zwiększenie wydajności silnika i mniejsza ilość zanieczyszczeń w spalinach. Do uzyskania takiej samej mocy (np. przy stałej prędkości obrotowej) potrzeba teraz mniejszej ilości paliwa.

Efekty:
- oszczędność zużycia paliwa do 15%.
- zwiększenie momentu obrotowego w całym zakresie obrotów (poprawa elastyczności), - wzrost mocy maksymalnej (większa prędkość maksymalna).
- ochrona katalizatora - silniki bez katalizatorów emitują 80-95% mniej zanieczyszczeń!
- usunięcie z komór spalania szkodliwego nagaru - pierścienie tłokowe rozprężają się i doszczelniając cylindry przywracają nominalne ciśnienie sprężania silnika oraz likwidują główną przyczynę dymienia.
- zapobieganie zatkaniom wtryskiwaczy (szczególnie ważne przy paliwach wątpliwej jakości).
- wyciszenie silnika - równomierniej zachodzący proces spalania emituje mniej hałasu i wibracji.

Sposób montażu:
Magnetyzer montuje się na przewodzie paliwowym możliwie najbliżej przed gaźnikiem lub listwą wtryskową.
Przy instalacjach LPG - za reduktorem, a przed punktem wejścia przewodu do kolektora powietrznego.
Dla silników gaźnikowych o pojemnościach powyżej 1.6l oraz wszystkich silników z wtryskiem i Diesla, a także z instalacją LPG, w celu uzyskania maksymalnych efektów zalecamy stosowanie dwóch magnetyzerów paliwa montowanych jeden przy drugim (w odleglości ok 5mm od siebie). Dla wszystkich silników polecamy także zastosowanie dodatkowego magnetyzera powietrza. Pełni efektów należy oczekiwać po okresie stabilizacji wynoszącym ok. 1000-2000 km przebiegu. Silniki gaźnikowe wymagać będą po nim regulacji gaźnika (w kierunku zubożenia mieszanki oraz zmniejszenie obrotów biegu jałowego). Silniki z wtryskiem regulują się samoczynnie

Budowa:
Istnieją dwie możliwe konfiguracje magnetyzera paliwa:

"Półmagnesowa"
Jeden magnes skierowany stroną POŁUDNIOWĄ (S) do przewodu paliwowego z drugiej strony winna znajdować się blaszka metalowa tak aby magnes mógł być aktywowany (przyciągać się). Następuje jonizacja paliwa dodatnio. Obejmy z góry i z dołu winny się nie dotykać aby nie załamywać pola magnetycznego. W związku z tym należy zastosować opaski mocujące plastikowe.

"Orto" (mocniejsza)
Dwa magnesy obejmują przewód paliwowy przyciągając się (N - S) - aktywują paliwo poprzez jonizację dodatnią oraz rozerwanie zbitych cząstek paliwa. Można też zastosować (N - N), ale uzyska się tylko jonizacje. Obejmy z góry i z dołu winny się nie dotykać aby nie załamywać pola magnetycznego. W związku z tym należy zastosować opaski mocujące plastikowe.

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe
40x10x4, 40x15x6 wzmocnione

MAGNETYZER POWIETRZA:

Cel:
Wspomaganie działania magnetyzera paliwa dla uzyskania maksymalnych efektów. Zalecany do każdego silnika spalinowego.

Zasada działania:
Wynikiem działania magnetyzera powietrza jest uporządkowanie w przestrzeni rozkładu cząsteczek tlenu oraz nadanie im ujemnego ładunku. Aktywowane paliwo charakteryzuje się dodatnim ładunkiem cząstek, łatwiej więc następuje jego wymieszanie z powietrzem. Komora spalania wypełniana jest równomierniejszą mieszanką, spalającą się dokładniej w cyklu pracy silnika. W rezultacie wyzwala się więcej energii, a powstaje mniej szkodliwych dla środowiska produktów spalania (CO, HC, NOx).

Efekty:
Stosowanie magnetyzera powietrza jest celowe jako uzupełnienie działania magnetyzera paliwa. Pomaga w uzyskaniu maksymalnych oszczędności zużycia paliwa oraz zwiększeniu mocy i momentu obrotowego silnika.

Budowa:
Cztery magnesy neodymowe w konfiguracji zapewniającej maksymalną gęstość strumienia magnetycznego dokładnie tam, gdzie jest to najbardziej pożądane.
Deflektory pokryte warstwą chromoniklu o wysokiej przenikalności magnetycznej i znakomitej odporności na korozję.

Sposób montażu:
Magnetyzer montuje się na przewodzie powietrza tuż przed gaźnikiem lub przepustnicą.
Przy instalacji LPG koniecznie przed miejscem mieszania się gazu z powietrzem, nawet jeśli miałoby to być przed filtrem powietrza.
W silnikach Diesla (nie posiadają gaźnika ani przepustnicy) na przewodzie przed miejscem rozdzielenia się kolektora na doloty do poszczególnych cylindrów.

Budowa:
Magnetyzer powietrza to nic więcej jak magnesy neodymowe zamontowane symetrycznie na przewodzie powietrznym stroną północną.
Magnesy aktywują powietrze poprzez jonizację ujemną co przy jonizacji dodatniej paliwa powoduje wzajemne przyciąganie się cząsteczek paliwa i powietrza.
Ze względu na różne średnice przewodów stosuje się od 4 do 8 magnesów obejmujących przewód.
Mocowanie może nastąpić poprzez zamontowanie metalowej obejmy (opaski) lub taśmą izolacyjną.

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe

MAGNETYZER PŁYNU CHŁODZĄCEGO:

Cel:
Skuteczne oczyszczenie instalacji oraz zapobieganie ponownemu osadzaniu się kamienia. Wspomaganie działanie magnetyzerów paliwa i powietrza. Szczególnie zalecany do jednostek wysilonych (np. po tuningu).

Zasada działania:
Magnetycznie aktywowany płyn chłodniczy skuteczniej odbiera z bloku silnika ciepło, dłużej zachowuje swoje właściwości, a wnętrze układu chłodzącego stale utrzymuje w nienagannej czystości. Dzięki temu poprawia się ekonomika spalania, co wpływa na polepszenie osiągów, spadek zużycia paliwa, a w dalszej perspektywie na wydłużenie trwałości jednostki napędowej. 

Efekty:
Polecamy stosowanie razem z kompletem na paliwo/powietrze w celu uzyskania maksymalnych efektów działania. Szczególnie polecany dla jednostek wysilonych oraz ze zmienionymi parametrami pracy (np. po tuningu). 

Budowa:
Dwa magnesy neodymowe odporne na najwyższe temperatury pracy, ogniskują maksymalną gęstość pola magnetycznego dokładnie wewnątrz przewodu.
Deflektory pokryte warstwą chromoniklu o wysokiej przenikalności magnetycznej i znakomitej odporności na korozję.

Sposób montażu:
Magnetyzer montuje się na przewodzie płynu chłodniczego przed wejściem do chłodnicy. 

Budowa:
Dwa przeciwległe magnesy neodymowe przyciągające się i obejmujące przewód
Obejmy z góry i z dołu winny się nie dotykać aby nie załamywać pola magnetycznego. 
W związku z tym należy zastosować opaski mocujące plastikowe.

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe
40x10x4, 40x15x6 wzmocnione

MAGNETYZER PŁYNU CHŁODZĄCEGO:

Cel:
Skuteczne oczyszczenie instalacji oraz zapobieganie ponownemu osadzaniu się kamienia. Wspomaganie działanie magnetyzerów paliwa i powietrza. Szczególnie zalecany do jednostek wysilonych (np. po tuningu).

Zasada działania:
Magnetycznie aktywowany płyn chłodniczy skuteczniej odbiera z bloku silnika ciepło, dłużej zachowuje swoje właściwości, a wnętrze układu chłodzącego stale utrzymuje w nienagannej czystości. Dzięki temu poprawia się ekonomika spalania, co wpływa na polepszenie osiągów, spadek zużycia paliwa, a w dalszej perspektywie na wydłużenie trwałości jednostki napędowej. 

Efekty:
Polecamy stosowanie razem z kompletem na paliwo/powietrze w celu uzyskania maksymalnych efektów działania. Szczególnie polecany dla jednostek wysilonych oraz ze zmienionymi parametrami pracy (np. po tuningu). 

Budowa:
Dwa magnesy neodymowe odporne na najwyższe temperatury pracy, ogniskują maksymalną gęstość pola magnetycznego dokładnie wewnątrz przewodu.
Deflektory pokryte warstwą chromoniklu o wysokiej przenikalności magnetycznej i znakomitej odporności na korozję.

Sposób montażu:
Magnetyzer montuje się na przewodzie płynu chłodniczego przed wejściem do chłodnicy. 

Budowa:
Dwa przeciwległe magnesy neodymowe przyciągające się i obejmujące przewód
Obejmy z góry i z dołu winny się nie dotykać aby nie załamywać pola magnetycznego. 
W związku z tym należy zastosować opaski mocujące plastikowe.

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe
40x10x4, 40x15x6 wzmocnione

MAGNETYZER WODY:

Cel:
Skuteczne oczyszczenie instalacji oraz zapobieżenie ponownemu osadzaniu się kamienia. Zmiękczenie wodę, poprawienie jej właściwości myjących, a także smaku i zapachu.

Zasada działania:
Woda dostarczana do gospodarstw domowych zawiera wiele różnych substancji mineralnych. Powszechnym i dokuczliwym zjawiskiem jest to, że ich sole krystalizują tworząc wewnątrz instalacji osad popularnie zwany kamieniem kotłowym. Długoletnie użytkowanie instalacji rurowych przy braku środków przeciwdziałających osadzaniu się kamienia może doprowadzić np. do całkowitego zamknięcia prześwitu rur. Silne i odpowiednio ukierunkowane pole magnetyczne zmienia właściwości fizyczne wody. Polepszając jej właściwości rozpuszczające nie dopuszcza do wytrącania się kamienia. Powoduje wypłukiwanie osadów już powstałych i doprowadza nawet do całkowitego oczyszczenia instalacji.
Poddanie wody działaniu pola magnetycznego zmniejsza także jej napięcie powierzchniowe. Polega to na rozbiciu mostków wodorowych jej asocjatów, przez co poprawie ulegają właściwości myjące.

Efekty:
Usunięcie kamienia kotłowego z instalacji oraz niedopuszczenie do jego ponownego powstawania - niezaprzeczalnie przedłuża się żywotność instalacji i osprzętu.
UWAGA: Proces oczyszczania instalacji trwa około miesiąca. W tym czasie często występuje konieczność okresowego oczyszczania perlatorów baterii z drobin rozkruszonego i wypłukanego osadu.
Poprawa właściwości dyspersyjnych wody, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie zużycia detergentów. 

Budowa:
Magnesy neodymowe ogniskujące pole magnetyczne dokładnie wewnątrz przewodu.
Deflektory pokryte warstwą chromoniklu o wysokiej przenikalności magnetycznej i znakomitej odporności na korozję.

Sposób montażu:
Do zastosowań dla wszystkich typów rur domowych instalacji sanitarnych: zimnej i ciepłej wody oraz centralnego ogrzewania.
Magnetyzer montuje się na początku instalacji, np. tuż za licznikiem lub zaworem głównym. 

Budowa:
Dwa przeciwległe magnesy neodymowe przyciągające się

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe
40x10x4, 40x15x6 wzmocnione
lub inne

MAGNETYZER PIECA GAZOWEGO::

Cel:
Spowodowanie zmniejszenia realnego zużycia w piecach gazowych CO, kuchniach gazowych, przepływowych ogrzewaczach wody.

Zasada działania:
Wszystkie właściwości magnetyzerów dotyczące oddziaływania na paliwa samochodowe mają w pełni zastosowanie także w przypadku domowych instalacji gazowych. Inna jest tylko budowa samego urządzenia, a to za sprawą nieco odmiennych wartości przepływu aktywowanego medium.

Efekty:
Spadek zużycia gazu o 12-22%
Ograniczenie emisji do atmosfery szkodliwych substancji o 80-95%. 

Sposób montażu:
Magnetyzer montuje się na przewodzie doprowadzającym gaz - tuż przed piecem CO, kuchnią gazową, czy ogrzewaczem wody.

Budowa:
Dwa przeciwległe magnesy neodymowe przyciągające się

Zalecane wymiary magnesów:
12,5x12,5x5, 25x10x5 podstawowe
40x10x4, 40x15x6 wzmocnione
lub inne

BIEGUNOWOŚĆ:

Oznaczenie biegunowości. 

Sposób nr 1 

Porównanie ze wzornikiem magnesu. 
Wiedząc że przeciwne bieguny się przyciągają N-S i S-N potrafimy ustalić biegunowość. Stosuje się oznaczenia kolorystyczne: Biegun N (północny) jest oznaczony kolorem niebieskim a S (południowy) czerwonym. 

Sposób nr 2 

Kompas 
Końcówka igły magnetycznej oznaczona N (północ) odchyla się w kierunku magnesu wskazując jego biegun S 

Sposób nr 3 

Monitor lub TV 
Zbliżamy ostrożnie magnes w odległości ok. 50cm do monitora na krótko aby nie uszkodzić kineskopu poprzez stałe namagnesowanie. Biegun N (północny) powoduje przebarwienie obrazu na niebiesko (zdjęcie), kolor zielony wskazuje biegun S (południowy)

WŁASNOŚCI MAGNETYCZNE:

Własności magnetyczne spiekanych magnesów

Materiał   Gęstość energii  (BH)max  Remanencja       Koercja  
                   k...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin