Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3
W Kozienicach.
Klasa druga.
Umiejętności
minimalne
podstawowe
rozszerzające
uzupełniające
Uczeń:
· Czyta poprawnie wyuczone wcześniej krótkie teksty,
· Czytając cicho dłuższe teksty, rozumie tylko początkowe fragmenty,
· Przy czytaniu z podziałem na role wymaga pomocy nauczyciela,
· Odpowiada na pytania nauczyciela związane ze słuchanymi tekstami,
· Na polecenia nauczyciela korzysta z biblioteki szkolnej,
· Wygłasza wiersze z pamięci z pomocą nauczyciela,
· Wymaga aktywizacji ze strony nauczyciela wypowiadając się na podane tematy,
· Z pomocą nauczyciela wypowiada się zdaniami prostymi na temat obrazków,
· Z pomocą nauczyciela nadaje tytuły obrazkom z historyjek obrazkowych,
· Przepisuje ułożone teksty, popełniając błędy ortograficzne,
· Opisuje przedmiot po uprzednim ukierunkowaniu jego spostrzeżeń przez nauczyciela,
· Układa zdania opisujące z rozsypanki wyrazowej,
· Z pomocą nauczyciela rozpoznaje przedmioty na podstawie ich opisu,
· Próbuje brać udział w zbiorowym pisaniu listu,
· Zbiorowo redagowane listy przepisuje z licznymi błędami,
· Zachowuje kształty liter, ale często nie stosuje właściwych połączeń i proporcji w trakcie odwzorowywania, przepisywania, pisania z pamięci i pisania ze słuchu,
· Rozpoznaje zdania oznajmujące i pytające,
· Potrafi wskazać najważniejsze wyrazy w zdaniu, ukierunkowany pytaniami nauczyciela,
· Rozwija zdania używając małej liczby wyrazów,
· Ma kłopoty z wyodrębnianiem poznanych części mowy,
· Zna niektóre zasady ortograficzne z „ó” i „rz” wymiennymi, „rz” po spółgłosce,
· Opanował ortografię niektórych wyrazów przewidzianych w programie klasy drugiej,
· Błędnie pisze wyrazy z „ą” i „ę”,
· Błędnie pisze wyrazy ze spółgłoskami miękkimi,
· Błędnie pisze wyrazy z utratą dźwięczności,
· Zna stosowane na lekcjach skróty, ale ich nie zawsze używa,
· Porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej z pomocą nauczyciela,
· Zna, ale nie zawsze stosuje znaki interpunkcyjne przy przepisywaniu,
· Rodzinę wyrazów i wyrazy o znaczeniu przeciwnym tworzy z dużą pomocą nauczyciela,
· Układa zdania z rozsypanki wyrazowej i rozwija zdania z dużą pomocą nauczyciela,
· Zna najważniejsze zasady przechodzenia przez jezdnie,
· Rozpoznaje podstawowe znaki drogowe,
· Myli podstawowe rodzaje dróg,
· Potrafi przy pomocy nauczyciela odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie jesienią,
· Rozpoznaje i nazywa podstawowe warzywa i owoce,
· Myli nazwy najpopularniejszych drzew owocowych,
· Rozpoznaje pory roku, zna kolejne miesiące,
· Zna nazwy głównych kierunków świata,
· Zna proste czynności wpływające na stan środowiska,
· Przy pomocy nauczyciela potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie zimą,
· Zachowuje ostrożność podczas zabaw zimowych,
· Uczestniczy w dokarmianiu zwierząt zimą,
· Zna swój adres,
· Przy pomocy nauczyciela potrafi wymienić: cechy charakterystyczne miasta i wsi, główne zabytki swojego miasta, najważniejsze tradycje kulturowe swojej miejscowości,
· Przy pomocy nauczyciela rozróżnia: charakterystyczne cechy budowy podstawowych gatunków ssaków i ptaków, produkty pochodzenia zwierzęcego,
· Przy pomocy nauczyciela potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie wiosna, różnorodności drzew owocowych w sadzie, zwierząt bytujących w sadzie i na łące,
· Z pomocą nauczyciela wyodrębnia podzbiór, część wspólną i złączenie zbiorów na konkretnych przedmiotach,
· Próbuje rozpoznawać odcinki prostopadłe i równoległe,
· Z pomocą nauczyciela oblicza liczbę kwadratów jednostkowych w danym prostokącie w sieci kwadratowej,
· Rozróżnia figury geometryczne,
· Przy pomocy nauczyciela wyróżnia cyfry dziesiątek i jedności,
· Z pomocą nauczyciela odczytuje liczebniki w zakresie 100,
· Z pomocą nauczyciela porównuje liczby dwucyfrowe,
· Z pomocą nauczyciela mierzy długości odcinków,
· Z pomocą nauczyciela rozwiązuje łatwe zadania tekstowe na mierzenie i ważenie,
· Przy pomocy nauczyciela dodaje i odejmuje w zakresie 100,
· Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe jednodziałaniowe,
· Z pomocą nauczyciela rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe,
· Przy pomocy nauczyciela mnoży i dzieli w zakresie 30.
Ilustrowanie i wyrażanie: uczeń:
· Potrafi przedstawić zjawiska i wydarzenia z otaczającej rzeczywistości.
Kształtowanie: uczeń:
· Potrafi wykonywać płaskie i przestrzenne formy użytkowe wg podanego wzoru,
· Z pomocą nauczyciela potrafi określić podstawowe funkcje dzieł plastycznych z architektury, malarstwa, rzeźby i scenografii,
· Z pomocą nauczyciela określa symetrię jedno- lub wieloosiową,
· Z pomocą nauczyciela potrafi wyróżnić cechy przedmiotów i zjawisk w otoczeniu takich jak: kształt, wielkość, położenie, faktura; zaobserwować ruch ciała ludzi i zwierząt w czasie wykonywania czynności; określać układy przedmiotów występujących w jego otoczeniu; stosować narzędzia i materiały;
· Z pomocą nauczyciela rytmicznie recytuje teksty, śpiewa i gra fragmenty melodii oraz rozpoznaje dźwięki,
...
gosia176i