kl.II.doc

(135 KB) Pobierz
Wymagania programowe

 

 

 

 

Wymagania programowe. Szkolny system oceniania.

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3

W Kozienicach.

 

Klasa druga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętności

minimalne

Umiejętności

podstawowe

Umiejętności

rozszerzające

Umiejętności

uzupełniające

Uczeń:

·         Czyta poprawnie wyuczone wcześniej krótkie teksty,

 

·         Czytając cicho dłuższe teksty, rozumie tylko początkowe fragmenty,

·         Przy czytaniu z podziałem na role wymaga pomocy nauczyciela,

 

·         Odpowiada na pytania nauczyciela związane ze słuchanymi tekstami,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Na polecenia nauczyciela korzysta z biblioteki szkolnej,

 

 

 

 

 

·         Wygłasza wiersze z pamięci z pomocą nauczyciela,

 

 

·         Wymaga aktywizacji ze strony nauczyciela wypowiadając się na podane tematy,

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela wypowiada się zdaniami prostymi na temat obrazków,

·         Z pomocą nauczyciela nadaje tytuły obrazkom z historyjek obrazkowych,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Przepisuje ułożone teksty, popełniając błędy ortograficzne,

·         Opisuje przedmiot po uprzednim ukierunkowaniu jego spostrzeżeń przez nauczyciela,

 

 

 

 

·         Układa zdania opisujące z rozsypanki wyrazowej,

·         Z pomocą nauczyciela rozpoznaje przedmioty na podstawie ich opisu,

·         Próbuje brać udział w zbiorowym pisaniu listu,

 

·         Zbiorowo redagowane listy przepisuje z licznymi błędami,

 

·         Zachowuje kształty liter, ale często nie stosuje właściwych połączeń i proporcji w trakcie odwzorowywania, przepisywania, pisania z pamięci i pisania ze słuchu,

 

·         Rozpoznaje zdania oznajmujące i pytające,

 

·         Potrafi wskazać najważniejsze wyrazy w zdaniu, ukierunkowany pytaniami nauczyciela,

·         Rozwija zdania używając małej liczby wyrazów,

·         Ma kłopoty z wyodrębnianiem poznanych części mowy,

 

 

 

·         Zna niektóre zasady ortograficzne z „ó” i „rz” wymiennymi, „rz” po spółgłosce,

 

 

 

·         Opanował ortografię niektórych wyrazów przewidzianych w programie klasy drugiej,

·         Błędnie pisze wyrazy z „ą” i „ę”,

 

 

·         Błędnie pisze wyrazy ze spółgłoskami miękkimi,

 

 

 

·         Błędnie pisze wyrazy z utratą dźwięczności,

·         Zna stosowane na lekcjach skróty, ale ich nie zawsze używa,

·         Porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej z pomocą nauczyciela,

 

·         Zna, ale nie zawsze stosuje znaki interpunkcyjne przy przepisywaniu,

 

·         Rodzinę wyrazów i wyrazy o znaczeniu przeciwnym tworzy z dużą pomocą nauczyciela,

 

 

·         Układa zdania z rozsypanki wyrazowej i rozwija zdania z dużą pomocą nauczyciela,

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Zna najważniejsze zasady przechodzenia przez jezdnie,

 

·         Rozpoznaje podstawowe znaki drogowe,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Myli podstawowe rodzaje dróg,

 

 

·         Potrafi przy pomocy nauczyciela odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie jesienią,

·         Rozpoznaje i nazywa podstawowe warzywa i owoce,

 

 

·         Myli nazwy najpopularniejszych drzew owocowych,

 

 

 

·         Rozpoznaje pory roku, zna kolejne miesiące,

 

 

·         Zna nazwy głównych kierunków świata,

 

 

 

 

 

·         Zna proste czynności wpływające na stan środowiska,

 

 

·         Przy pomocy nauczyciela potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie zimą,

 

·         Zachowuje ostrożność podczas zabaw zimowych,

 

 

 

·         Uczestniczy w dokarmianiu zwierząt zimą,

 

·         Zna swój adres,

 

 

 

 

·         Przy pomocy nauczyciela potrafi wymienić: cechy charakterystyczne miasta i wsi, główne zabytki swojego miasta, najważniejsze tradycje kulturowe swojej miejscowości,

 

 

·         Przy pomocy nauczyciela rozróżnia: charakterystyczne cechy budowy podstawowych gatunków ssaków i ptaków, produkty pochodzenia zwierzęcego,

 

 

 

 

 

 

 

·         Przy pomocy nauczyciela potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian w przyrodzie wiosna, różnorodności drzew owocowych w sadzie, zwierząt bytujących w sadzie i na łące,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela wyodrębnia podzbiór, część wspólną i złączenie zbiorów na konkretnych przedmiotach,

 

 

 

 

·         Próbuje rozpoznawać odcinki prostopadłe i równoległe,

 

 

·         Z pomocą nauczyciela oblicza liczbę kwadratów jednostkowych w danym prostokącie w sieci kwadratowej,

 

·         Rozróżnia figury geometryczne,

 

 

 

·         Przy pomocy nauczyciela wyróżnia cyfry dziesiątek i jedności,

 

·         Z pomocą nauczyciela odczytuje liczebniki w zakresie 100,

·         Z pomocą nauczyciela porównuje liczby dwucyfrowe,

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela mierzy długości odcinków,

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela rozwiązuje łatwe zadania tekstowe na mierzenie i ważenie,

·         Przy pomocy nauczyciela dodaje i odejmuje w zakresie 100,

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe jednodziałaniowe,

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe,

 

·         Przy pomocy nauczyciela mnoży i dzieli w zakresie 30.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilustrowanie i wyrażanie: uczeń:

·         Potrafi przedstawić zjawiska i wydarzenia z otaczającej rzeczywistości.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie: uczeń:

·         Potrafi wykonywać płaskie i przestrzenne formy użytkowe wg podanego wzoru,

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela potrafi określić podstawowe funkcje dzieł plastycznych z architektury, malarstwa, rzeźby i scenografii,

·         Z pomocą nauczyciela określa symetrię jedno- lub wieloosiową,

 

 

·         Z pomocą nauczyciela potrafi wyróżnić cechy przedmiotów i zjawisk w otoczeniu takich jak: kształt, wielkość, położenie, faktura; zaobserwować ruch ciała ludzi i zwierząt w czasie wykonywania czynności; określać układy przedmiotów występujących w jego otoczeniu; stosować narzędzia i materiały;

 

 

 

 

 

·         Z pomocą nauczyciela rytmicznie recytuje teksty, śpiewa i gra fragmenty melodii oraz rozpoznaje dźwięki,

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin