flash-cs3-professional-pl.-techniki-zaawansowane.-klatka-po-klatce pełna wersja.pdf

(17055 KB) Pobierz
887756305.007.png
Spis treci
Dynamiczne tworzenie przycisków ......................................................................... 129
Obsuga klawiatury ................................................................................................ 131
Menu podrczne ................................................................................................... 134
Tworzenie powtarzajcych si akcji ..................................................................... 140
Obiekt Timer ......................................................................................................... 141
Podsumowanie zdarze ........................................................................................ 144
Praca z wieloma listwami czasowymi 145
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ........................................ 146
cieki adresowe ................................................................................................... 147
Bezwzgldne i wzgldne cieki adresowe ......................................................... 151
Uywanie akcji with do adresowania klipów filmowych ..................................... 153
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................................... 155
Etykiety uj .......................................................................................................... 159
Rozdzia 5.
Zarzdzanie komunikacj zewntrzn 163
Komunikowanie si przez przegldark internetow ......................................... 164
adowanie zewntrznych filmów Flasha ............................................................. 180
Kontrolowanie zaadowanych filmów Flasha ...................................................... 185
adowanie zewntrznych obrazów ...................................................................... 190
Komunikacja z zewntrznym wideo .................................................................... 193
Stosowanie projektorów i akcji fscommand ......................................................... 200
Komunikowanie si z drukark ............................................................................ 203
Wykrywanie pobierania danych z sieci — wskaniki postpu adowania ......... 212
Rozdzia 6.
Sterowanie grafik i dwikiem
221
Cz III
Rozdzia 7.
Sterowanie grafik 223
Lista wywietlania ................................................................................................. 224
Zmiana wasnoci obiektu graficznego ................................................................. 225
Skalowanie i znieksztacanie obiektów ................................................................ 232
Zmiana koloru ........................................................................................................ 236
Mieszanie kolorów ................................................................................................ 242
Uycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych ............................................... 245
Przeciganie i upuszczanie obiektów ................................................................... 248
Wykrywanie kolizji obiektów ............................................................................... 252
Dynamiczne tworzenie obiektów ........................................................................... 255
Kontrolowanie kolejnoci nakadania obiektów .................................................. 258
Dynamiczne tworzenie ksztatów ......................................................................... 261
Dynamiczne maski ................................................................................................ 278
Dostosowanie wygldu wskanika myszy ............................................................ 284
Podstawy animacji za pomoc jzyka ActionScript ............................................. 286
Obrazy bitmapowe ................................................................................................ 291
Tworzenie bitmap i dostp do nich ...................................................................... 292
6
887756305.008.png 887756305.009.png
 
Spis treci
Edycja bitmap ........................................................................................................ 298
Uywanie filtrów do modyfikacji bitmap ............................................................. 308
Animowanie bitmap .............................................................................................. 311
Sterowanie dwikiem 315
Wprowadzanie dwików ..................................................................................... 316
Odtwarzanie dwików z biblioteki ..................................................................... 317
Wczytywanie i odtwarzanie zewntrznych dwików ........................................ 319
Sterowanie odtwarzaniem dwików ................................................................... 321
Modyfikacja natenia i balansu dwiku ............................................................ 325
Wykrywanie zdarze dwiku .............................................................................. 330
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................................. 332
Wizualizacja dwiku ............................................................................................ 335
Tworzenie dynamicznego sterowania dwikiem ............................................... 338
Rozdzia 8.
Przetwarzanie informacji
343
Cz IV
Sterowanie przepywem informacji 345
Zmienne i wyraenia ............................................................................................. 346
Wczytywanie zewntrznych zmiennych .............................................................. 350
Przechowywanie i wspódzielenie informacji ...................................................... 359
Modyfikacja zmiennych ........................................................................................ 365
Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomoc wyrae ...................... 367
Testowanie informacji za pomoc instrukcji warunkowych ................................. 369
Alternatywa dla instrukcji warunkowej ................................................................ 374
Rozgazione instrukcje warunkowe .................................................................... 376
czenie warunków z operatorami logicznymi ................................................... 380
Ptle ....................................................................................................................... 382
Rozdzia 9.
Rozdzia 10. Tekst 387
Wejciowe pole tekstowe ...................................................................................... 388
Dynamiczne pole tekstowe ................................................................................... 390
Opcje pól tekstowych ............................................................................................ 392
Wywietlanie tekstu w formacie HTML .............................................................. 395
Waciwoci klasy TextField ................................................................................. 400
Dynamiczne generowanie pól tekstowych .......................................................... 410
Edycja tekstu w polach tekstowych ..................................................................... 412
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewntrznych
arkuszy stylów ..................................................................................................... 422
Wykrywanie aktywnego pola tekstowego ............................................................ 426
Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych ......... 429
Analiza tekstu ......................................................................................................... 431
Aranacja tekstów .................................................................................................. 441
7
887756305.001.png 887756305.002.png
 
Spis treci
Rozdzia 11. Przetwarzanie informacji 445
Obliczenia przy uyciu klasy Math ...................................................................... 446
Wyliczanie któw .................................................................................................. 447
Tworzenie ukierunkowanego ruchu ..................................................................... 456
Obliczanie odlegoci ............................................................................................ 460
Generowanie liczb losowych ................................................................................ 462
Przechowywanie informacji w tablicach .............................................................. 463
Obsuga obiektów umieszczonych w tablicy ....................................................... 470
Data i czas .............................................................................................................. 475
Rozdzia 12. Zarzdzanie zawartoci i usuwanie bdów 483
Wspódzielenie symboli z biblioteki .................................................................... 484
Wspódzielenie czcionek ...................................................................................... 491
Doczanie zewntrznego kodu ActionScript ..................................................... 494
Panel Eksplorator filmu ........................................................................................ 497
ledzenie zmiennych w panelu Wyjcie .............................................................. 501
Okrelanie typu zmiennej ..................................................................................... 503
Optymalizacja filmu .............................................................................................. 504
Unikanie typowych bdów .................................................................................. 508
Klawisze i odpowiadajce im kody
509
Dodatek A
Skorowidz
511
8
887756305.003.png 887756305.004.png
 
8
Sterowanie dwikiem
Rozdzia 8. Sterowanie dwikiem
Wprowadzenie dwiku do filmu Flasha wzbogaca dowoln animacj lub nawet najprostszy
projekt interaktywny, poniewa angauje si wicej zmysów uytkownika. Muzyka
odtwarzana w tle wprowadza w odpowiedni nastrój, narracja uatwia opowiedzenie
historyjki, a dwiki odtwarzanie na przykad po klikniciu przycisku lub przy przeciganiu
obiektów po scenie dostarczaj dodatkowych informacji. Flash obsuguje kilka formatów
zapisu dwiku, przede wszystkim formaty WAV, AIF i MP3. Pozwalaj one korzysta
z bardzo szerokiego spektrum dwików. Dodatkowo Flash potrafi dynamicznie adowa
zewntrzne pliki MP3 w trakcie odtwarzania filmu, co pozwala bez trudu tworzy filmy
zawierajce du ilo dwiku.
W tym rozdziale zajmiemy si dwikiem i klasami, które s przeznaczone do jego obsugi:
klas Sound , SoundChannel , SoundMixer , SoundTransform oraz SoundEvent . Dowiesz si, jak przy
uyciu klasy Sound odtwarza dwiki z biblioteki bez potrzeby umieszczania ich
w klatkach kluczowych. Nauczysz si obsugiwa dwiki znajdujce si w zewntrznych
plikach, a tym samym wydajnie zarzdza filmami Flasha i odtwarzan w nich muzyk.
Z poziomu kodu ActionScript mona rozpocz odtwarzanie dwiku, zatrzyma je,
zmieni gono lub balans. W ten sposób mona dynamicznie reagowa na dziaania
uytkownika lub animacj. Dowiesz si równie, w jaki sposób wykorzysta waciwoci
i zdarzenia klasy Sound , by zapewni synchronizacj dwiku z animacj lub z innymi
dwikami.
Wszystkie te narzdzia su do tego, by zapewni elastyczny i skuteczny system integracji
dwiku z filmami Flasha. Mona na przykad wykona suwak zapewniajcy zmian
gonoci lub uzaleni odtwarzan muzyk od aktualnego przebiegu gry. Mona wykona
pokaz slajdów zsynchronizowany z muzyk, a nawet wasny odtwarzacz plików MP3.
315
887756305.005.png 887756305.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin