fotografia obnażona. mistrzowskie sesje aktu cała książka.pdf
(
26879 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wstęp — do kogo adresowana jest ta książka
· 7
1
Kilka mitów
· 11
Aby wykonywać dobre fotograie, potrzebujemy aparatu wysokiej klasy
· 12
Aby robić dobre fotograie studyjne, potrzebujemy
w pełni wyposażonego studia i kosztownych lamp
· 14
Modelki i modele niechętnie pozują do aktu
· 15
Fotograia aktu jest szczególnie trudna
· 15
Mój partner (partnerka) będzie miał (miała) powody do zazdrości
· 16
2
Współpraca z modelką
· 19
Dobre rady
· 20
Czego bezwzględnie nie należy robić
· 22
3
Przygotowanie do sesji aktu
· 25
Co naprawdę warto przygotować przed sesją
· 26
4
Nauka fotograii aktu
· 29
Jak się uczyć
· 30
Jak nauczyć się fotograii studyjnej bez studia
· 33
5
Podstawowy sprzęt oświetleniowy i jego działanie
· 37
Rozwiązania amatorskie
· 38
Rozwiązanie półprofesjonalne
· 44
Studio
· 47
6
Wyposażenie studia
· 51
Lampy błyskowe
· 52
Końcówki modelujące światło
· 52
Statywy, pantografy itp.
· 68
Systemy mocowania teł
· 70
Tła
· 70
Użycie światła do zmiany charakterystyki tła
· 73
Światłomierz
· 80
Synchronizacja błysku
· 80
Inne
· 82
Zasilanie
· 83
3
Spis
treści
7
Charakterystyka światła studyjnego
· 87
8
Praca z jedną lampą
· 99
Całe tło na zdjęciu jednolicie czarne
· 100
Rejestrowanie fragmentu ciała modelki
· 102
Rejestrowanie większego obszaru ciała modelki
· 104
Oświetlanie sylwetki z dwóch stron
· 105
Rejestrowanie zarysu postaci
· 106
Rejestrowanie wielu szczegółów postaci
· 108
Rejestrowanie ciemnej sylwetki na jasnym tle
· 109
Uwidacznianie tła
· 110
9
Praca z dwiema lampami
· 117
Jedna lampa oświetlająca tło, druga modelkę
· 118
Dwie lampy oświetlające krawędzie ciała modelki
· 120
Dwie lampy oświetlające tło
· 122
Dwie lampy oświetlające modelkę miękkim światłem
· 124
Dwie lampy oświetlające modelkę twardym światłem
· 126
10
Praca z trzema lampami
· 137
Dwie lampy oświetlające modelkę, trzecia — tło
· 138
11
Praca z czterema lampami i większą ich liczbą
· 149
Zdjęcia w wysokim kluczu (ang. high key) i na białym tle
· 150
Zdjęcia z tłem oświetlonym dynamicznie
· 152
Zdjęcia z silnymi releksami we włosach
· 156
Zdjęcia większej liczby osób
· 157
Warto pamiętać
· 157
A
Najczęstsze edycje stosowane w fotograii aktu
· 161
Zmiana kontrastu zdjęcia
· 162
Korekcja tła
· 166
Korekcja skóry i usuwanie śladów po bieliźnie
· 172
Konwersja na obraz czarno-biały
· 175
Tonowanie zdjęcia
· 176
Wyostrzanie i wyostrzanie selektywne
· 177
4
Fotograia
obnażona.
Mistrzowskie
sesje
aktu
Wyposażenie studia
Wielu fotografów nie decyduje się na rozpoczęcie
pracy w studio zakładając, że wymaga to ogromnych
nakładów inansowych. Nie zawsze jest to jednak
prawdą; oczywiście, profesjonalne studia fotograiczne
zajmują ogromną przestrzeń, a ich wyposażenie kosz-
tuje setki tysięcy złotych. W większości przypadków
możemy jednak osiągnąć podobne, bądź wręcz iden-
tyczne, rezultaty przy pomocy wyposażenia o wiele
prostszego i tańszego, wykorzystanego we własnym
mieszkaniu. Niezbędna jest nam jednak przynajmniej
podstawowa wiedza o roli i działaniu poszczególnych
urządzeń.
51
6: Wyposażenie studia
Lampy błyskowe
D
ostępne są różne modele i marki lamp. Osobiście
korzystam z lamp Durablitz. Najtańsze nie mają
elektronicznej regulacji mocy błysku, co może powo‑
dować jego pewną niestabilność — na szczęście zazwy‑
czaj nie wpływa to znacząco na jakość zdjęcia. Wiele
z tych lamp nie zapewnia również płynnej regulacji
mocy błysku czy też mocy światła pilotującego. Na
szczęście są to drobne trudności, które można łatwo
pokonać przy odrobinie wprawy.
Końcówki modelujące światło
D
la mnie najważniejszym elementem wyposażenia
studia są tak naprawdę właśnie końcówki mode‑
lujące. To one odpowiadają za jakość światła i możli‑
wości kreacji obrazu. Należy tylko pamiętać, że lampy
różnych producentów mogą mieć różne systemy moco‑
wania, co w praktyce oznacza, że zakupione końcówki
mogą pasować nie do wszystkich lamp.
Poniżej opisałem najczęściej spotykane końcówki
modelujące światło.
Notatka
Większość lamp produkcji chińskiej wy‑
posażona jest w mocowanie Bowensa.
Niestety, zdarza się, że mocowanie
w lampach dwóch różnych irm tylko
teoretycznie jest kompatybilne — do‑
kładnie z taką sytuacją spotkałem
się, usiłując zamocować softbox CY
na lampach Fighter — dlatego też przed
zakupem lampy innej marki warto jest
zwyczajnie przymierzyć do niej posia‑
dane końcówki. W przypadku lamp
marki Fighter mogą się również poja‑
wić różnice między lampami starszymi
i nowszymi, utrudniające bądź unie‑
możliwiające korzystanie z niektórych
końcówek studyjnych.
Softboksy
Softboksy są dostępne w różnych kształtach i rozmia‑
rach, od bardzo małych powierzchni (np. 40×60 cm)
do ogromnych, o przekątnej przekraczającej półtora
metra. Działanie poszczególnych rodzajów softboksów
prezentują zdjęcia i ilustracje poniżej. Należy zauważyć,
że softboksy o dużej powierzchni wymagają stosowa‑
nia lamp o większej mocy. Jeśli chodzi o mnie, korzy‑
stam z dwóch rodzajów lamp — o mocy 300 Ws i 600
Ws, przy czym lamp o większej mocy używam głów‑
nie z dużymi softboksami, rozświetlam nimi białe tło.
52
Fotograia obnażona. Mistrzowskie sesje aktu
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin