adobe-after-effects-6.0.-oficjalny-podrecznik full scan.pdf
(
22714 KB
)
Pobierz
4
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podrcznik
Utworzenie pierwszego elementu: kilku pier.cieni .......................................................... 111
Utworzenie kolejnych elementów: wielu okrgów z linii cigłych i kropek ....................... 118
Rozdział 4.
Budowanie elementów w kształcie gwiazd.................................................................. 123
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 124
Utworzenie pierwszego elementu: gwiazdy pulsujcej w rytm d#wiku .......................... 125
Utworzenie drugiego elementu: promieni .wietlnych.....................................................138
Rozdział 5.
Wprowadzanie tekstu i liczb..........................................................................................145
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................146
Utworzenie pierwszego elementu — wiersza tekstu ...................................................... 147
Utworzenie drugiego elementu — tekstu na kolistej .ciece........................................... 155
Utworzenie trzeciego elementu — liczb ........................................................................ 165
Rozdział 6.
Budowanie trójwymiarowych szecioktów................................................................. 173
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 174
Utworzenie pierwszego elementu: sze.cioktów w przestrzeni trójwymiarowej ............. 175
Utworzenie drugiego elementu: konturów sze.cioktów 3D ...........................................191
Rozdział 7.
Zło/enie elementów 2D.................................................................................................. 195
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................196
Utworzenie nowej kompozycji......................................................................................198
Utworzenie drugiej kompozycji.................................................................................... 204
Rozdział 8.
I etap zło/enia kompozycji 3D........................................................................................213
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 214
Utworzenie kompozycji................................................................................................ 215
Uycie kamer.............................................................................................................. 220
Dodanie warstwy z sze.cioktem ................................................................................ 225
Dopasowanie materiału live-action .............................................................................. 229
Rozdział 9.
II etap zło/enia kompozycji 3D.......................................................................................235
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 236
Dodanie przygotowanego wcze.niej materiału 3D.........................................................237
Dodanie elementu TextCircle ....................................................................................... 239
Dodanie elementu TextLine oraz zmiana jego połoenia ............................................... 242
Dodanie elementów BoxLightsLine .............................................................................. 245
Renderowanie kompozycji 3D Composite .................................................................... 247
SPIS TRECI
5
Rozdział 10.
Budowanie animacji finałowej.......................................................................................249
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 250
Utworzenie odbi .wiatła na błyszczcej powierzchni kuli ............................................. 253
Zbudowanie finałowej kompozycji............................................................................... 263
Złoenie finałowej sceny ..............................................................................................279
Rozdział 11.
Kolejka renderowania i formaty wyjciowe..................................................................283
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 284
Utworzenie szablonów procesu renderingu.................................................................. 285
Utworzenie szablonów dla modułów wyj.ciowych ....................................................... 287
Renderowanie filmów dla rónych mediów ................................................................... 291
Skorowidz..................................................................................................................................................299
8
I etap złoenia kompozycji 3D
Skomplikowana kamera z zaawansowanymi
technicznie funkcjami wymaga
skomplikowanego oprogramowania podczas
pracy z wykorzystaniem przechwyconego
materiału filmowego. Adobe After Effects
radzi sobie z tymi zadaniami, zatem i jego
uytkownicy równie — wystarczy dobrze
przemy"lany pomysł i umiej#tno"ci zdobyte
dzi#ki niniejszej ksi$ce.
214
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podrcznik
W tym rozdziale omówiono, jak:
•
importowa i wykorzystywa materiał przechwycony z kamery oraz dane kamery,
•
korzysta z rónych widoków 3D,
•
animowa statyczny obraz (sze ciok!t) w przestrzeni trójwymiarowej,
•
dodawa i wykorzystywa znaczniki czasu kompozycji,
•
zastosowa efekty Fast Blur i Echo,
•
wykorzysta efekt Hue/Saturation do korekcji koloru warstwy,
•
wykorzysta efekt Linear Wipe do odsłoni%cia warstwy.
W tym rozdziale b%dziemy pracowa głównie nad materiałem live-action, przechwyconym z kame-
ry o sterowanym ruchu (ang. motion-control). Do kompozycji dodamy warstw% wirtualnej kamery
i zdefiniujemy jej ustawienia zgodnie z ustawieniami rzeczywistej kamery uytej do sfilmowania
materiału. Dzi%ki odtworzeniu ruchów fizycznej kamery w kompozycji, b%dzie mona umie ci
aktork% w wirtualnym wiecie, w ród utworzonych obiektów graficznych. Pora zapi! pasy…
zaczynamy!
Wykonanie zada- z tego rozdziału zajmie około godziny.
Rozpoczynamy prac
Sprawd/, czy ponisze pliki znajduj! si% w folderach zawartych w roboczym folderze AE_CIB zapi-
sanym na dysku komputera (je li ich nie ma, skopiuj je teraz z płyty CD doł!czonej do ksi!ki):
•
w folderze _mov plik Girl_Alpha.mov;
•
w folderze _psd plik Hexagon01.psd;
•
w folderze _txt plik CameraData.txt;
•
w folderze Sample_Movies plik 3DComp08_final.mov, skopiowany z folderu
Sample_Movies/Rozdział08 na płycie CD;
•
W folderze Finished_Projects plik 3DComposite08_finished.aep.
Przed rozpocz%ciem pracy naley przywróci domy lne ustawienia programu (zobacz punkt „Przy-
wracanie ustawie- domy lnych” na stronie 8.).
Otwórz i odtwórz przykładowy film 3DComp08_final.mov, aby zobaczy, jaki jest cel pracy w tym
rozdziale. Po obejrzeniu zamknij program QuickTime. W razie potrzeby mona usun! pliki przy-
kładowych filmów i w ten sposób zwolni miejsce na dysku.
Cała praca z rozdziałów 8. i 9. zostanie zapisana w jednym projekcie. Pierwszym zadaniem b%dzie
utworzenie tego projektu.
1.
Uruchom program After Effects (je li nie jest jeszcze otwarty).
2.
Z paska menu wybierz polecenie File/New/New Project (plik/nowy/nowy projekt).
3.
Wybierz polecenie File/Save As (plik/zapisz jako).
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin