Hubert K Rampersad ty – marka inna niż wszystkie. sztuka autentycznego brandingu full scan.pdf

(6417 KB) Pobierz
707840886 UNPDF
IDŹ DO:
TY — MARKA INNA
NIŻ WSZYSTKIE.
SZTUKA AUTENTYCZNEGO
BRANDINGU OSOBISTEGO
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
Autor: Hubert K Rampersad
Tłumaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-2513-0
Format: 158 × 235, stron: 344
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Branding osobisty pomoże Ci stworzyć markę:
• silną, konsekwentną, spójną, trwałą, przekonującą
• znaczącą, wyróżniającą się, fascynującą, inspirującą
• przemawiającą do odbiorcy, kryształowo czystą i zapadającą w pamięć
TY — najlepsza marka w mieœcie
Marki rządzą dziœ naszym życiem. Ludzie gotowi są zapłacić znacznie więcej
za produkt firmowy — czyli taki, który znają i któremu ufają. W życiu, podobnie
jak w biznesie, branding przynosi znacznie lepsze i trwalsze rezultaty niż marketing
czy działania sprzedażowe. Jest również skuteczną metodą eliminacji konkurencji.
Nadszedł czas, byœ przejął kontrolę nad swoją osobistą marką oraz komunikatem,
który przekazuje ona innym. Zacznij aktywnie kształtować Twój własny wizerunek.
Pozwoli Ci to dynamicznie się rozwijać i wyróżniać spoœród tłumu. Œwiatowej klasy
specjalista pokaże Ci, jak robią to profesjonaliœci.
Stwórz markę, która pozwoli Ci:
• uwolnić Twój potencjał;
• wzbogacić relacje z innymi;
• wzmocnić poczucie własnej wartoœci;
• kreować wizerunek osoby godnej zaufania, profesjonalnej i charyzmatycznej.
Pamiętaj jednak, że Twoja osobista marka powinna być szczera i naturalna, musi
zatem zawsze odzwierciedlać Twój prawdziwy charakter, marzenia, cele życiowe,
wartoœci, wyjątkowoœć, talenty, pasje oraz zamiłowania. Jest ona również kluczem
do satysfakcjonującego życia — dzięki takiej postawie będziesz automatycznie
przyciągać do siebie najodpowiedniejszych ludzi i najlepsze okazje. Zyskasz też
większe szanse na maksymalne wykorzystanie swoich możliwoœci.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
707840886.001.png 707840886.002.png
Spis treci
...7...
S pis treci
O autorze ...................................................................................................................9
Sowo wstpne ........................................................................................................11
Przedmowa .............................................................................................................13
Podzikowania ........................................................................................................21
1. Wprowadzenie ..................................................................................................23
Cz I Autentyczny branding osobisty .............................................................39
2. Model autentycznego brandingu osobistego ..................................................41
3. Wyznacz i sformuuj swoje osobiste ambicje .................................................53
4. Zdefiniuj i stwórz swoj osobist mark .......................................................107
5. Opracuj swoj osobist zrównowaon kart wyników ...............................133
6. Zastosuj i rozwijaj swoje osobiste ambicje, mark osobist
i osobist zrównowaon kart wyników ......................................................165
7. Ujednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej
z Twoimi zachowaniami i dziaaniami; jedno z samym sob ..................187
Cz II Autentyczny branding firmowy .........................................................199
8. Model autentycznego brandingu firmowego ................................................201
9. Wyznacz i sformuuj ambicje firmy ..............................................................207
10. Zdefiniuj i stwórz mark firmow .................................................................219
11. Opracuj firmow zrównowaon kart wyników .........................................239
12. Zastosuj i rozwijaj ambicje firmy, mark firmow
i firmow zrównowaon kart wyników ......................................................259
13. Ujednolicanie osobistych ambicji i marki osobistej z ambicjami firmy
i mark firmow; jedno z Twoj mark firmow ......................................267
Epilog ....................................................................................................................287
Posowie ................................................................................................................291
Dodatek A Osobiste ambicje, marka osobista
i osobista zrównowaona karta wyników ......................................................299
707840886.003.png
...8...
TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
Dodatek B Schemat coachingowy oraz program certyfikacji
Certified Personal Brand Coach (CPBC) ......................................................303
Dodatek C Personal BrandSoft ...........................................................................325
Dodatek D Mój system zarzdzania yciem osobistym ....................................329
Bibliografia ...........................................................................................................333
Spis rysunków i tabel ...........................................................................................337
...187...
ROZDZIA 7
U jednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki
osobistej z Twoimi zachowaniami i dziaaniami;
jedno z samym sob
Staram si, eby moje ycie nie byo scenariuszem pisanym przez innych. Jestem
przekonana, e jeeli czowiek nie yje w zgodzie ze sob, to yje tylko czci
ycia i co gorsza inni te maja z tego cz.
— Henryka Bochniarz
spaniaa tosamo marki osobistej, potna historia marki osobistej, skuteczna
krótka prezentacja oraz Twoja unikalna warto mog uczyni Ci czowiekiem
sukcesu. Jeli jednak nie bd odzwierciedla Twojej faktycznej natury i w rezul-
tacie uniemoliwi Ci wypenienie obietnic skadanych przez Twoj mark, te
same czynniki mog zadecydowa o tym, e zostaniesz wielkim przegranym.
Nie speniasz skadanych obietnic? To gwarantowany sposób na utrat reputacji
i zniszczenie sobie kariery. Postanów zatem, e bdziesz y i postpowa zgodnie
z autentyczn obietnic Twojej marki, a zanim co obiecasz, upewnij si, e bdziesz
w stanie dotrzyma sowa. Jeli tego nie zrobisz, cay Twój branding osobisty
bdzie jedynie zabiegiem kosmetycznym, egoistycznym dziaaniem, przejawem
chciwoci i nieczyst zagrywk. Ludzie oczekuj, e wywiesz si ze skadanych
im obietnic. Jeli powiedziae, e co zrobisz, nie pomog Ci adne wymówki.
Kada zamana obietnica szkodzi wizerunkowi Twojej marki osobistej. Powinie-
ne równie dotrzymywa tych obietnic, które skadasz sobie sam. Jeeli zamiesz
tak obietnic, nie zaznasz spokoju wewntrznego i nie wyksztacisz w sobie oso-
bistej charyzmy oraz przejrzystoci — tymczasem s to cechy bardzo istotne dla
Twojej marki osobistej. Musisz konsekwentnie trzyma si wyznawanych przez
W
707840886.004.png
...188...
TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
siebie wartoci, powiniene take postpowa absolutnie przejrzycie i wiarygod-
nie. Marka osobista zbudowana na kamstwach w pewnym momencie zawali si
z hukiem (prawda zawsze wychodzi na jaw), natomiast marka zbudowana na
Twojej prawdziwej osobowoci pozostanie trwaa i silna. Warto w tym miejscu przy-
toczy sowa Dwighta Eisenhowera: „Osoba, która wyej od zasad ceni sobie przy-
wileje, bardzo szybko utraci jedno i drugie”.
Twój autentyczny branding osobisty powinien odzwierciedla to, kim naprawd
jeste, musi by równie zgodny z kodeksem moralnym i kodeksem zachowa,
które wypywaj bezporednio z Twoich osobistych ambicji. Oznacza to, e Twoja
marka powinna odzwierciedla to, kim jeste, na czym Ci zaley i co jest Twoj
pasj. Jeli chcesz zapracowa sobie na zaufanie innych, musisz postpowa
zgodnie z tymi wartociami (czyli po prostu by sob). Jeeli ludzie uwierz, e
jeste osob autentyczn, e yjesz zgodnie z wyznawanymi zasadami i stanowisz
jedno z samym sob, znacznie atwiej bdzie im obdarzy Ci zaufaniem. Zaufa-
nie jest pochodn spójnoci wyznawanych wartoci z postawami i zachowaniami —
masz po prostu by szczery wobec samego siebie. Pamitaj, e najwaniejsze relacje
brandingowe utrzymujesz wanie ze sob. Nie wystarczy, e bdziesz auten-
tyczny w kontaktach z innymi ludmi. Budowanie zaufania rozpoczyna si od
szczeroci i autentyzmu w relacjach z samym sob. W zwizku z powyszym powi-
niene znale równowag midzy osobistymi ambicjami i mark osobist a Two-
imi dziaaniami — w ten sposób zbudujesz stabilny fundament pod zaufanie.
Caa sztuka polega na tym, by osign jedno z samym sob. Wewntrzna jed-
no jest bardzo wanym krokiem na drodze do rozwoju osobistego i wzmacnia-
nia swojej uczciwoci, szczeroci, solidno, wiarygodnoci, przejrzystoci oraz
charyzmy osobistej. Jeeli w taki sposób patrzysz na wasne ycie, wyej cenisz
równie ycie innych. Jednoczenie gotowy jeste równie wspiera innych
w budowaniu solidnych fundamentów, na których oni równie mogliby budowa
wasn solidno, szczero i wiarygodno. Osoby posiadajce wspomniane wyej
cechy:
Postpuj tak, jak deklaruj.
Dotrzymuj danego sowa — ich czyny zawsze odzwierciedlaj ich sowa,
a take ich osobiste ambicje i mark osobist.
Dotrzymuj obietnic skadanych za porednictwem swojej marki — midzy
ich postpowaniem a zaoeniami marki osobistej nie ma rozbienoci.
Robi to, co obiecay, nawet jeli musz pokona bardzo istotne przeszkody.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin