reguły small biznesu. własna firma w praktyce ebook.pdf
(
32492 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wprowadzenie ......................................................... 9
Rozdział 1. Czy i kiedy oraz na jakich warunkach warto
być właścicielem, a nie pracownikiem
najemnym ............................................. 13
1.1. Własny biznes
— świadomy wybór czy ekonomiczny determinizm? .............. 16
1.2. Działalność gospodarcza
— początek czy zwieńczenie kariery zawodowej? .................. 20
1.3. Ułańska fantazja — romantyczny element naszej historii,
ale niekoniecznie wartość własnej firmy .................................. 24
1.4. Czy naprawdę zawsze pierwszy milion trzeba ukraść?
— czyli o etyce w biznesie ....................................................... 28
Rozdział 2. Między marzeniami a rzeczywistością
— przesłanki wyboru rodzaju działalności
gospodarczej .......................................... 33
2.1. Czy warto startować, jeżeli nie jesteś Steve
’
em Jobsem
— czyli od rzemieślniczej solidności do wyróżniającej
innowacyjności ........................................................................ 34
2.2. Oceń realnie swoje predyspozycje, kompetencje i zasoby,
rzetelnie scharakteryzuj otoczenie — lepszy jest bolesny
szacunek szans niż kosztowna diagnoza przyczyn porażek ..... 36
2.3. Bądź realistą: jeżeli nie potrafisz kreować nowych potrzeb,
skoncentruj się na zaspokajaniu już istniejących ..................... 43
2.4. Nie musisz być omnibusem — gdzie szukać wsparcia ........... 47
4
REGUŁY SMALL BIZNESU. WŁASNA FIRMA W PRAKTYCE
Rozdział 3. Nazwa, logotyp, przedmiot działania, siedziba
— pierwsze kluczowe decyzje .................... 51
3.1. Tożsamość wizualna firmy — bądź kreatywny,
ale nie pozwalaj sobie na amatorstwo ..................................... 52
3.2. Siedziba firmy a miejsce wykonywania działalności
— optymalna lokalizacja działalności gospodarczej ................ 55
3.3. Co robisz, co zamierzasz robić, a czego na pewno nie
będziesz robił — podejście do przedmiotu działalności ......... 61
Rozdział 4. Kto jest moim klientem, kształt mojej oferty,
gdzie jest moja konkurencja
— czyli zręby strategii ............................... 67
4.1. Segmentacja klientów — uniwersalny patent na biznes? ........ 68
4.2. Oferta handlowa i usługowa
— czy można ignorować zasadę Pareto? ................................ 73
4.3. Produkty oraz usługi substytutywne i komplementarne
— zlokalizuj i zdefiniuj konkurencję ...................................... 78
4.4. W czym muszę być lepszy?
— poszukiwanie źródeł przewagi konkurencyjnej .................. 83
Rozdział 5. Intuicja to nie wszystko,
czyli podstawy planowania biznesu .............. 87
5.1. Poznaj swoją firmę, zwłaszcza strukturę przychodów
i kosztów, oraz określ „wąskie gardła” .................................... 88
5.2. Uwzględnij wszystkie czynniki wpływające na Twój biznes .... 90
5.3. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami i dostawcami ..................... 94
5.4. Biznesplan (plan prowadzenia biznesu)
— uniwersalne, sprawdzone narzędzie
czy jedynie przejaw ulegania ogólnym tendencjom? ............... 99
5.5. Monitoruj wykonanie założeń i koryguj je
w zależności od wyników i rozwoju sytuacji .......................... 101
Rozdział 6. Etapy rozwoju firmy a decyzje właścicielskie ...105
6.1. Koncepcyjne narodziny firmy
— dominacja właścicielskiej kreatywności ............................ 107
6.2. Pozytywistyczna praca u podstaw
— konieczna formalizacja ..................................................... 109
5
Spis treści
6.3. Kres spontanicznego rozwoju
— początki struktury organizacyjnej ..................................... 112
6.4. Korekta „błędów młodości” przedsiębiorstwa
— ewolucja czy rewolucja? ................................................... 114
6.5. Mikroprzedsiębiorstwo czy mała firma
— dylematy wyboru skali działania ....................................... 116
6.6. Czas profesjonalizacji:
autonomia – delegowanie – kontrola – biurokracja .............. 119
6.7. Strategiczne dylematy — czy już czas na ład korporacyjny? . 120
6.8. Jeszcze mała, średnia czy już duża firma
— czy dalszy rozwój wart jest ryzyka, które trzeba podjąć? .. 123
Rozdział 7. Nie myl przychodów z kosztami
— o właścicielskich priorytetach .................125
7.1. Przychody – marże – koszty:
w żelaznym uścisku „świętej” triady ...................................... 126
7.2. Dochody a konsumpcja i inwestycje:
w poszukiwaniu „złotego środka” ......................................... 131
7.3. Racjonalnie buduj reputację i prestiż .................................... 135
7.4. Jesteś przedsiębiorcą, a nie feudałem! .................................. 137
Rozdział 8. Konkurencja — kooperacja — konsolidacja,
czyli jak egzystować z rywalami rynkowymi ....141
8.1. Konkurencja
— trwały element rynkowej egzystencji Twojej firmy ........... 142
8.2. Nadużywanie pozycji rynkowej
— groźny i kosztowny w skutkach proceder ......................... 144
8.3. Zabronione praktyki nie dotyczą tylko wielkich
— zmowy cenowe ................................................................. 146
8.4. Pokojowe współistnienie czy technologiczny wyścig
— granice i płaszczyzny walki konkurencyjnej ..................... 150
Rozdział 9. Delegowanie kompetencji — bolesny wymóg,
znak czasu czy naturalna kolej rzeczy? ........157
9.1. Jeżeli nie potrafisz zaufać, musisz zbankrutować! ................ 158
9.2. Buduj priorytety i strategię,
to powinna być Twoja domena! ......................................... 163
6
REGUŁY SMALL BIZNESU. WŁASNA FIRMA W PRAKTYCE
9.3. Delegujesz kompetencje czy tylko odpowiedzialność? ......... 165
9.4. Pańskie oko konia tuczy — czy aby na pewno w biznesie
jest to uniwersalna zasada? ................................................... 168
Rozdział 10. Właściciel przedsiębiorstwa w życiu lokalnej
społeczności — społeczna percepcja
przedsiębiorcy ......................................171
10.1. Przedsiębiorca jako pracodawca ......................................... 173
10.2. Właściciel jako klient: zamawiający, usługobiorca .............. 176
10.3. Przedsiębiorca jako członek lokalnej społeczności ............. 178
10.4. Polityczne preferencje przedsiębiorcy a bierne
i czynne prawo wyborcze ..................................................... 182
Rozdział 11. Efektywna, czyli jaka? Praktyczne metody
oceny, monitorowania oraz podnoszenia
skuteczności biznesowej i bezpieczeństwa
rynkowego firmy ...................................185
11.1. Efektywność przez pryzmat finansów ................................. 187
11.2. Efektywność w aspekcie otoczenia rynkowego ....................... 202
11.3. Efektywność w odniesieniu do organizacji i kształtu
oraz przebiegu procesów biznesowych ............................... 207
11.4. Efektywność a zasoby ludzkie przedsiębiorstwa ................. 215
11.5. Efektywność przez pryzmat jakości, innowacyjności
i rozwoju .............................................................................. 221
11.6. Benchmarking — czyli popatrz i podpatrz,
jak funkcjonuje Twoja konkurencja .................................... 224
Rozdział 12. Jak kupić/sprzedać firmę
i nie dać się oszukać ..............................227
12.1. Kryteria atrakcyjności inwestycji kapitałowych ................... 229
12.2. Uwaga na „okazje” — faktyczne motywy zmian
właścicielskich ..................................................................... 231
12.3. Nie aspiruj do roli omnibusa — proces kupna/sprzedaży
firmy a doradcy i konsultanci .............................................. 233
12.4. Wycena firmy — podstawowe metody ............................... 235
12.5. Due diligence
— formalność czy próba minimalizacji ryzyka? .................. 239
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin