flash-cs3-professional-pl.-techniki-zaawansowane.-klatka-po-klatce pełna wersja.pdf
(
17055 KB
)
Pobierz
Spis treci
Dynamiczne tworzenie przycisków ......................................................................... 129
Obsuga klawiatury ................................................................................................ 131
Menu podrczne ................................................................................................... 134
Tworzenie powtarzajcych si akcji ..................................................................... 140
Obiekt Timer ......................................................................................................... 141
Podsumowanie zdarze ........................................................................................ 144
Praca z wieloma listwami czasowymi 145
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ........................................ 146
cieki adresowe ................................................................................................... 147
Bezwzgldne i wzgldne cieki adresowe ......................................................... 151
Uywanie akcji with do adresowania klipów filmowych ..................................... 153
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................................... 155
Etykiety uj .......................................................................................................... 159
Rozdzia 5.
Zarzdzanie komunikacj zewntrzn 163
Komunikowanie si przez przegldark internetow ......................................... 164
adowanie zewntrznych filmów Flasha ............................................................. 180
Kontrolowanie zaadowanych filmów Flasha ...................................................... 185
adowanie zewntrznych obrazów ...................................................................... 190
Komunikacja z zewntrznym wideo .................................................................... 193
Stosowanie projektorów i akcji fscommand ......................................................... 200
Komunikowanie si z drukark ............................................................................ 203
Wykrywanie pobierania danych z sieci — wskaniki postpu adowania ......... 212
Rozdzia 6.
Sterowanie grafik i dwikiem
221
Cz III
Rozdzia 7.
Sterowanie grafik 223
Lista wywietlania ................................................................................................. 224
Zmiana wasnoci obiektu graficznego ................................................................. 225
Skalowanie i znieksztacanie obiektów ................................................................ 232
Zmiana koloru ........................................................................................................ 236
Mieszanie kolorów ................................................................................................ 242
Uycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych ............................................... 245
Przeciganie i upuszczanie obiektów ................................................................... 248
Wykrywanie kolizji obiektów ............................................................................... 252
Dynamiczne tworzenie obiektów ........................................................................... 255
Kontrolowanie kolejnoci nakadania obiektów .................................................. 258
Dynamiczne tworzenie ksztatów ......................................................................... 261
Dynamiczne maski ................................................................................................ 278
Dostosowanie wygldu wskanika myszy ............................................................ 284
Podstawy animacji za pomoc jzyka ActionScript ............................................. 286
Obrazy bitmapowe ................................................................................................ 291
Tworzenie bitmap i dostp do nich ...................................................................... 292
6
Spis treci
Edycja bitmap ........................................................................................................ 298
Uywanie filtrów do modyfikacji bitmap ............................................................. 308
Animowanie bitmap .............................................................................................. 311
Sterowanie dwikiem 315
Wprowadzanie dwików ..................................................................................... 316
Odtwarzanie dwików z biblioteki ..................................................................... 317
Wczytywanie i odtwarzanie zewntrznych dwików ........................................ 319
Sterowanie odtwarzaniem dwików ................................................................... 321
Modyfikacja natenia i balansu dwiku ............................................................ 325
Wykrywanie zdarze dwiku .............................................................................. 330
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................................. 332
Wizualizacja dwiku ............................................................................................ 335
Tworzenie dynamicznego sterowania dwikiem ............................................... 338
Rozdzia 8.
Przetwarzanie informacji
343
Cz IV
Sterowanie przepywem informacji 345
Zmienne i wyraenia ............................................................................................. 346
Wczytywanie zewntrznych zmiennych .............................................................. 350
Przechowywanie i wspódzielenie informacji ...................................................... 359
Modyfikacja zmiennych ........................................................................................ 365
Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomoc wyrae ...................... 367
Testowanie informacji za pomoc instrukcji warunkowych ................................. 369
Alternatywa dla instrukcji warunkowej ................................................................ 374
Rozgazione instrukcje warunkowe .................................................................... 376
czenie warunków z operatorami logicznymi ................................................... 380
Ptle ....................................................................................................................... 382
Rozdzia 9.
Rozdzia 10.
Tekst 387
Wejciowe pole tekstowe ...................................................................................... 388
Dynamiczne pole tekstowe ................................................................................... 390
Opcje pól tekstowych ............................................................................................ 392
Wywietlanie tekstu w formacie HTML .............................................................. 395
Waciwoci klasy TextField ................................................................................. 400
Dynamiczne generowanie pól tekstowych .......................................................... 410
Edycja tekstu w polach tekstowych ..................................................................... 412
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewntrznych
arkuszy stylów ..................................................................................................... 422
Wykrywanie aktywnego pola tekstowego ............................................................ 426
Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych ......... 429
Analiza tekstu ......................................................................................................... 431
Aranacja tekstów .................................................................................................. 441
7
Spis treci
Rozdzia 11.
Przetwarzanie informacji 445
Obliczenia przy uyciu klasy Math ...................................................................... 446
Wyliczanie któw .................................................................................................. 447
Tworzenie ukierunkowanego ruchu ..................................................................... 456
Obliczanie odlegoci ............................................................................................ 460
Generowanie liczb losowych ................................................................................ 462
Przechowywanie informacji w tablicach .............................................................. 463
Obsuga obiektów umieszczonych w tablicy ....................................................... 470
Data i czas .............................................................................................................. 475
Rozdzia 12.
Zarzdzanie zawartoci i usuwanie bdów 483
Wspódzielenie symboli z biblioteki .................................................................... 484
Wspódzielenie czcionek ...................................................................................... 491
Doczanie zewntrznego kodu ActionScript ..................................................... 494
Panel Eksplorator filmu ........................................................................................ 497
ledzenie zmiennych w panelu Wyjcie .............................................................. 501
Okrelanie typu zmiennej ..................................................................................... 503
Optymalizacja filmu .............................................................................................. 504
Unikanie typowych bdów .................................................................................. 508
Klawisze i odpowiadajce im kody
509
Dodatek A
Skorowidz
511
8
8
Sterowanie dwikiem
Rozdzia 8. Sterowanie dwikiem
Wprowadzenie dwiku do filmu Flasha wzbogaca dowoln animacj lub nawet najprostszy
projekt interaktywny, poniewa angauje si wicej zmysów uytkownika. Muzyka
odtwarzana w tle wprowadza w odpowiedni nastrój, narracja uatwia opowiedzenie
historyjki, a dwiki odtwarzanie na przykad po klikniciu przycisku lub przy przeciganiu
obiektów po scenie dostarczaj dodatkowych informacji. Flash obsuguje kilka formatów
zapisu dwiku, przede wszystkim formaty WAV, AIF i MP3. Pozwalaj one korzysta
z bardzo szerokiego spektrum dwików. Dodatkowo Flash potrafi dynamicznie adowa
zewntrzne pliki MP3 w trakcie odtwarzania filmu, co pozwala bez trudu tworzy filmy
zawierajce du ilo dwiku.
W tym rozdziale zajmiemy si dwikiem i klasami, które s przeznaczone do jego obsugi:
klas
Sound
,
SoundChannel
,
SoundMixer
,
SoundTransform
oraz
SoundEvent
. Dowiesz si, jak przy
uyciu klasy
Sound
odtwarza dwiki z biblioteki bez potrzeby umieszczania ich
w klatkach kluczowych. Nauczysz si obsugiwa dwiki znajdujce si w zewntrznych
plikach, a tym samym wydajnie zarzdza filmami Flasha i odtwarzan w nich muzyk.
Z poziomu kodu ActionScript mona rozpocz odtwarzanie dwiku, zatrzyma je,
zmieni gono lub balans. W ten sposób mona dynamicznie reagowa na dziaania
uytkownika lub animacj. Dowiesz si równie, w jaki sposób wykorzysta waciwoci
i zdarzenia klasy
Sound
, by zapewni synchronizacj dwiku z animacj lub z innymi
dwikami.
Wszystkie te narzdzia su do tego, by zapewni elastyczny i skuteczny system integracji
dwiku z filmami Flasha. Mona na przykad wykona suwak zapewniajcy zmian
gonoci lub uzaleni odtwarzan muzyk od aktualnego przebiegu gry. Mona wykona
pokaz slajdów zsynchronizowany z muzyk, a nawet wasny odtwarzacz plików MP3.
315
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin