pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Ćwiczenia praktyczne full scan.pdf

(7392 KB) Pobierz
889262778.013.png
4
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW• Ćwiczenia praktyczne
Umieść słowa i frazy w znacznikach meta
57
Zadbaj o tytuł każdej strony
57
Stosuj atrybuty alt i title
59
Rozdział 3.
Hiperłącza
61
Linki przychodzące
62
Różne domeny
62
Różne IP
63
Opis odnośnika
63
Odsyłacze graficzne
65
Przyrost linków wraz z upływem czasu
65
Linki z systemów wymiany linków
68
Linki wychodzące
69
Linki zewnętrzne
70
Linki wewnętrzne
74
Rozdział 4.
Systemy wymiany linków
75
e-WebLink.com
76
Rejestracja i konfiguracja
76
Użytkowanie
81
Dodatkowe możliwości
87
Pozostałe systemy wymiany linków
91
Rozdział 5.
Indeksacja witryny
93
Jak to wygląda w praktyce
93
Sprawdzanie stopnia indeksacji
107
Sposoby poprawy indeksacji witryny
110
Plik robots.txt
110
Dodatkowe znaczniki <meta>
112
Udrażnianie systemu nawigacyjnego
114
Mapa witryny
132
Zwiększanie ilości odsyłaczy zewnętrznych
136
Rozdział 6.
Prezentacja typowych zagrożeń i błędów
143
Najczęściej popełniane błędy
143
Błędnie dobrane słowa kluczowe
143
Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie
144
Przesycenie strony słowami kluczowymi
145
Źle dobrane domeny
146
Duża ilość subdomen ze słowami kluczowymi
147
Słowa kluczowe w adresach podstron
147
Zła konstrukcja strony
148
Błędne linkowanie wewnętrzne
149
Spis treści
5
Zduplikowana treść
149
Zbyt szybki przyrost linków
150
Złe sąsiedztwo
151
Brak dostępności strony dla robotów wyszukiwarek
151
Konsekwencje błędów lub stosowania
nieetycznych metod pozycjonowania
152
Ban
152
Filtry
154
Rozdział 7. Śledzenie ruchu na stronie oraz monitoring
innych parametrów strony
155
Stat24
156
Instalacja darmowej wersji statystyk
156
Dostępne informacje
160
WebTools
170
Rozdział 8.
Reklama w wyszukiwarkach i reklama kontekstowa
191
Zasady działania kampanii reklamowych
w wyszukiwarkach
192
Koszt
192
Dopasowanie słów kluczowych
192
Treść boksu sponsorowanego
193
AdWords
195
Rejestracja i tworzenie kampanii
195
Zarządzanie kampaniami
199
Tworzenie kampanii
203
Podsumowanie
205
Reklama kontekstowa
206
Google AdSense
207
AdSense dla treści
208
Rozdział 9.
Dodatek
213
Słownik pojęć
213
Inne sposoby zwiększania popularności witryny
224
Sygnatury
224
Biuletyny informacyjne
225
Kanały RSS, ping i tracback
231
Podsumowanie
235
6
Prezentacja typowych
zagrożeń i błędów
Ten krótki rozdział ma na celu zebranie w jednym miejscu
i usystematyzowanie najczęściej popełnianych błędów i po-
tencjalnych zagrożeń. Większość zagadnień została już poru-
szona w poprzednich rozdziałach, jednak uważamy, że warto umie-
ścić je w jednym miejscu. Możesz to traktować jako listę do spraw-
dzenia przy wstępnej analizie strony.
Najczęściej popełniane błędy
Na początku przypomnijmy sobie, na co trzeba zwrócić uwagę, gdy
nie jesteśmy zadowoleni z wyników strony. Może się zdarzyć, że
powód jest banalny, tylko go przeoczyliśmy.
Błędnie dobrane słowa kluczowe
Jednym z głównych celów pozycjonowania jest uzyskanie jak najwięk-
szej liczby dobrze ukierunkowanych odwiedzin. Jeżeli Twoje słowa
kluczowe są zbyt ogólne, to możesz mieć wiele odwiedzin, ale bez
przełożenia na biznes. Jeżeli pozycjonujesz np. sklep z oknami w mie-
ście Łodzi, to lepiej się skupić na hasłach typu okna łódź , okna w łodzi ,
889262778.014.png 889262778.015.png 889262778.016.png 889262778.001.png 889262778.002.png 889262778.003.png 889262778.004.png 889262778.005.png 889262778.006.png 889262778.007.png 889262778.008.png
144
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW• Ćwiczenia praktyczne
okna pcv łódź itd., aniżeli na ogólnych hasłach jak okna czy okna pcv .
Konkurencyjność i trudność pozycjonowania tych bardziej rozbu-
dowanych haseł będzie mniejsza, a ruch z nich pozyskany bardziej
wartościowy dla Ciebie czy Twojego klienta.
Ć WICZENIE
6.1
Dobór słów kluczowych
Załóżmy, że pozycjonujesz sklep z elektroniką (komputery, laptopy,
aparaty cyfrowe, telewizory itp.) w Gliwicach. Zastanów się, na jakie
słowa kluczowe powinieneś pozycjonować ten sklep, tak aby uzyskać
jak największą ilość wartościowych odwiedzin.
Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie
Samo zdobywanie linków z odpowiednimi opisami często nie wystar-
cza do osiągnięcia pożądanych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Tematyka strony jest ustalana przede wszystkim na podstawie tekstu
strony.
Pamiętaj również o tym, aby w odpowiedni sposób słowa kluczowe
umieścić w nagłówkach <hx></hx> oraz używać pogrubień słów klu-
czowych, ale w taki sposób, żeby to nie raziło gości na Twojej stro-
nie. Jeżeli zamieszczasz opisy obrazków w atrybutach alt i title , to
zwróć uwagę na to, aby były one opisami zawierającymi słowa klu-
czowe, a nie ich zlepkiem.
Tytuł strony zawarty w znacznikach <title></title> jest bardzo waż-
nym elementem na stronie. Pamiętaj, aby były w nim zawarte naj-
ważniejsze słowa kluczowe, ale też żeby zachęcał użytkownika do
wejścia na stronę, gdyż w prezentacji wyników wyszukiwania właśnie
tytuł strony jest elementem, na który internauci zwracają największą
uwagę przy decyzji, czy wejść na stronę, czy nie. Tytuł nie powinien
być zbyt długi i na jego początku powinno być napisane to, czego
potencjalny gość szuka.
889262778.009.png 889262778.010.png 889262778.011.png 889262778.012.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin