adobe-after-effects-6.0.-oficjalny-podrecznik full scan.pdf

(22714 KB) Pobierz
888855519.001.png
4
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podrcznik
Utworzenie pierwszego elementu: kilku pier.cieni .......................................................... 111
Utworzenie kolejnych elementów: wielu okrgów z linii cigłych i kropek ....................... 118
Rozdział 4.
Budowanie elementów w kształcie gwiazd.................................................................. 123
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 124
Utworzenie pierwszego elementu: gwiazdy pulsujcej w rytm d#wiku .......................... 125
Utworzenie drugiego elementu: promieni .wietlnych.....................................................138
Rozdział 5.
Wprowadzanie tekstu i liczb..........................................................................................145
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................146
Utworzenie pierwszego elementu — wiersza tekstu ...................................................... 147
Utworzenie drugiego elementu — tekstu na kolistej .ciece........................................... 155
Utworzenie trzeciego elementu — liczb ........................................................................ 165
Rozdział 6.
Budowanie trójwymiarowych szecioktów................................................................. 173
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 174
Utworzenie pierwszego elementu: sze.cioktów w przestrzeni trójwymiarowej ............. 175
Utworzenie drugiego elementu: konturów sze.cioktów 3D ...........................................191
Rozdział 7.
Zło/enie elementów 2D.................................................................................................. 195
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................196
Utworzenie nowej kompozycji......................................................................................198
Utworzenie drugiej kompozycji.................................................................................... 204
Rozdział 8.
I etap zło/enia kompozycji 3D........................................................................................213
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 214
Utworzenie kompozycji................................................................................................ 215
Uycie kamer.............................................................................................................. 220
Dodanie warstwy z sze.cioktem ................................................................................ 225
Dopasowanie materiału live-action .............................................................................. 229
Rozdział 9.
II etap zło/enia kompozycji 3D.......................................................................................235
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 236
Dodanie przygotowanego wcze.niej materiału 3D.........................................................237
Dodanie elementu TextCircle ....................................................................................... 239
Dodanie elementu TextLine oraz zmiana jego połoenia ............................................... 242
Dodanie elementów BoxLightsLine .............................................................................. 245
Renderowanie kompozycji 3D Composite .................................................................... 247
SPIS TRECI
5
Rozdział 10.
Budowanie animacji finałowej.......................................................................................249
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 250
Utworzenie odbi .wiatła na błyszczcej powierzchni kuli ............................................. 253
Zbudowanie finałowej kompozycji............................................................................... 263
Złoenie finałowej sceny ..............................................................................................279
Rozdział 11.
Kolejka renderowania i formaty wyjciowe..................................................................283
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 284
Utworzenie szablonów procesu renderingu.................................................................. 285
Utworzenie szablonów dla modułów wyj.ciowych ....................................................... 287
Renderowanie filmów dla rónych mediów ................................................................... 291
Skorowidz..................................................................................................................................................299
8
I etap złoenia kompozycji 3D
Skomplikowana kamera z zaawansowanymi
technicznie funkcjami wymaga
skomplikowanego oprogramowania podczas
pracy z wykorzystaniem przechwyconego
materiału filmowego. Adobe After Effects
radzi sobie z tymi zadaniami, zatem i jego
uytkownicy równie — wystarczy dobrze
przemy"lany pomysł i umiej#tno"ci zdobyte
dzi#ki niniejszej ksi$ce.
888855519.002.png
214
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podrcznik
W tym rozdziale omówiono, jak:
importowa i wykorzystywa materiał przechwycony z kamery oraz dane kamery,
korzysta z rónych widoków 3D,
animowa statyczny obraz (sze ciok!t) w przestrzeni trójwymiarowej,
dodawa i wykorzystywa znaczniki czasu kompozycji,
zastosowa efekty Fast Blur i Echo,
wykorzysta efekt Hue/Saturation do korekcji koloru warstwy,
wykorzysta efekt Linear Wipe do odsłoni%cia warstwy.
W tym rozdziale b%dziemy pracowa głównie nad materiałem live-action, przechwyconym z kame-
ry o sterowanym ruchu (ang. motion-control). Do kompozycji dodamy warstw% wirtualnej kamery
i zdefiniujemy jej ustawienia zgodnie z ustawieniami rzeczywistej kamery uytej do sfilmowania
materiału. Dzi%ki odtworzeniu ruchów fizycznej kamery w kompozycji, b%dzie mona umie ci
aktork% w wirtualnym wiecie, w ród utworzonych obiektów graficznych. Pora zapi! pasy…
zaczynamy!
Wykonanie zada- z tego rozdziału zajmie około godziny.
Rozpoczynamy prac
Sprawd/, czy ponisze pliki znajduj! si% w folderach zawartych w roboczym folderze AE_CIB zapi-
sanym na dysku komputera (je li ich nie ma, skopiuj je teraz z płyty CD doł!czonej do ksi!ki):
w folderze _mov plik Girl_Alpha.mov;
w folderze _psd plik Hexagon01.psd;
w folderze _txt plik CameraData.txt;
w folderze Sample_Movies plik 3DComp08_final.mov, skopiowany z folderu
Sample_Movies/Rozdział08 na płycie CD;
W folderze Finished_Projects plik 3DComposite08_finished.aep.
Przed rozpocz%ciem pracy naley przywróci domy lne ustawienia programu (zobacz punkt „Przy-
wracanie ustawie- domy lnych” na stronie 8.).
Otwórz i odtwórz przykładowy film 3DComp08_final.mov, aby zobaczy, jaki jest cel pracy w tym
rozdziale. Po obejrzeniu zamknij program QuickTime. W razie potrzeby mona usun! pliki przy-
kładowych filmów i w ten sposób zwolni miejsce na dysku.
Cała praca z rozdziałów 8. i 9. zostanie zapisana w jednym projekcie. Pierwszym zadaniem b%dzie
utworzenie tego projektu.
1.
Uruchom program After Effects (je li nie jest jeszcze otwarty).
2.
Z paska menu wybierz polecenie File/New/New Project (plik/nowy/nowy projekt).
3.
Wybierz polecenie File/Save As (plik/zapisz jako).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin