CorelDRAW 10. Praktyczne projekty - rollower.pdf

(375 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\CorelDraw 10. Praktyczne projekty\1 strona.cdr
IDZ DO
Corel DRAW 10.
Praktyczne projekty
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor: Marek Kostera-Kosterzewski
ISBN: 83-7197-563-5
Format: B5, stron: 188
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Pojawi³ siê kolejny numer przy nazwie programu CorelDRAW. Twórcy tego kombajnu
graficznego po raz kolejny (to ju¿ dziesiêæ lat!) udoskonalili swoje dzie³o. CorelDRAW
10 sta³ siê jeszcze bardziej intuicyjny, dziêki czemu z pewnoci¹ zyska kolejnych
u¿ytkowników i umocni swoj¹ pozycjê na rynku programów s³u¿¹cych do tworzenia
grafiki wektorowej.
Zadaniem niniejszej ksi¹¿ki jest przedstawienie mo¿liwoci programu CorelDRAW
w  sposób najbardziej efektywny, czyli poprzez æwiczenia. Nie znajdziesz w niej opisów
typu tu i tu jest to i to, a Ty martw siê, co z tym dalej zrobiæ. Wykonuj¹c kolejne
æwiczenia, poznasz ró¿norodne techniki rysunkowe. Jeli jeste pocz¹tkuj¹cym
u¿ytkownikiem CorelDRAW, to jest to najlepsza metoda nauki obs³ugi programu.
Bardziej zaawansowani u¿ytkownicy skupi¹ siê zapewne na poznawaniu nowych
mo¿liwoci CorelDRAW 10. Nazwy funkcji i przycisków podawane s¹ w jêzyku
angielskim z polskim t³umaczeniem. Wszystkie rysunki w ksi¹¿ce zosta³y stworzone
w  celach szkoleniowych. U¿ytkownicy mog¹ w dalszym etapie nauki i u¿ytkowania
programu CorelDRAW tworzyæ bardziej kreatywne dzie³a, pretenduj¹ce do miana sztuki
z zakresu grafiki komputerowej.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
418656305.009.png 418656305.010.png 418656305.011.png 418656305.012.png
Wstp.............................................................................................................................5
Pierwszy kontakt..........................................................................................................7
Pakiet CorelDRAW 10 ........................................................................................................... 7
CorelDRAW — słów kilka o wektorach................................................................................ 7
Interfejs — czyli co do czego słu$y........................................................................................ 7
Dostosowanie interfejsu programu do własnych potrzeb....................................................... 9
Projekt 1. Tworzymy logo firmy...............................................................................11
Rysowanie obiektów, linii prostych i krzywych................................................................... 11
Projekt 2. Trasowanie................................................................................................21
Dokery w programie CorelDRAW 10.................................................................................. 21
Warstwy................................................................................................................................ 22
Object Manager — zarz-dzanie warstwami......................................................................... 22
Projekt 3. Wizytówka.................................................................................................27
Prowadnice, czyli rysujemy dokładniej................................................................................ 27
Projekt 4. Folder.........................................................................................................33
Ci.cie, spawanie i cz./0 wspólna w CorelDraw10 .............................................................. 36
Konwersja obiektów na krzywe............................................................................................ 39
Interaktywny cie4.................................................................................................................. 40
Soczewki............................................................................................................................... 43
Projekt 5. Okładka foldera reklamowego................................................................49
Projekt 6. Zaproszenie...............................................................................................65
Modele CMYK, RGB — troch. teorii.................................................................................. 66
Projekt 7. Okładka płyty CD.....................................................................................73
Tekst w CorelDRAW 10 — informacje dodatkowe............................................................. 79
Projekt 8. Biuletyn......................................................................................................81
O kolorach Pantone Spot System słów kilka........................................................................ 83
Projekt 9. Przyciski....................................................................................................91
Przycisk 1.............................................................................................................................. 92
Przycisk 2.............................................................................................................................. 94
Przycisk 3.............................................................................................................................. 96
418656305.001.png
4
Tytuł ksiki
Przycisk 4.............................................................................................................................. 97
Przycisk 5.............................................................................................................................. 99
Projekt 10. Internet..................................................................................................103
Projekt 11. Animowany GIF...................................................................................109
Projekt 12. Ilustracje................................................................................................113
Ilustracja 1........................................................................................................................... 114
Ilustracja 2........................................................................................................................... 120
Teoria perspektywy............................................................................................................. 122
Projekt 13. Efekty specjalne....................................................................................129
Metalowa /ruba................................................................................................................... 129
Tabliczka na drzwi.............................................................................................................. 131
Koło z.bate ......................................................................................................................... 134
=ciana budynku................................................................................................................... 136
Zwini.ty rulon papieru........................................................................................................ 137
Kula z wtopion- liter-......................................................................................................... 139
=wieca i efekt ognia............................................................................................................ 141
=nieg i lód ........................................................................................................................... 145
Balon................................................................................................................................... 148
Obrazek w ramkach ............................................................................................................ 150
Jak narysowa0 li/0?............................................................................................................. 153
Rysujemy oko ..................................................................................................................... 154
Projekt 14. Efekty tekstu.........................................................................................157
Tekst ognisty....................................................................................................................... 157
Tekst kamienny................................................................................................................... 159
Tekst wodny........................................................................................................................ 159
Neon.................................................................................................................................... 161
Złoto.................................................................................................................................... 162
Lustro.................................................................................................................................. 164
Malowanie na /cianie.......................................................................................................... 165
Projekt 15. Puszka H 2 O...........................................................................................169
Projekt 16. Drukowanie...........................................................................................177
Dodatek A. Przydatne skróty klawiaturowe..........................................................183
Dodatek B. Zawarto34 dyskietki.............................................................................185
W tym projekcie utworzymy rollower. Czym jest rollower? Otó jest to animowany
obiekt reagujcy na poczynania uytkownika strony internetowej, czyli jest to element
interaktywny. Najcz !ciej spotyka si rollowerowe przyciski w trzech stanach. Pierwszy
( Normal ) to taki, który widzimy od razu po uruchomieniu strony internetowej. Drugi
( Over ) wyst puje wtedy, gdy kursor myszy pojawi si nad przyciskiem. Wtedy przycisk
zmienia wygld (jak — to zaley od inwencji twórczej projektanta strony). Trzeci stan
( Down ) pojawia si , gdy nastpi klikni cie przycisku. Rollower moe by+ wykonany
zarówno w programie do grafiki bitmapowej ( rastrowej ), jak i wektorowej. Przewag
wektorowego przycisku jest to, e mona go skalowa+ (powi ksza+ i pomniejsza+)
w niesko-czono!+ bez utraty jako!ci.
418656305.002.png 418656305.003.png
104 CorelDRAW 10. Praktyczne projekty
1.
Wybierz narz dzie Rectangle Tool i narysuj prostokt.
2.
Wybierz narz dzie Ellipse Tool i narysuj okrg. Podczas rysowania przytrzymaj
wci!ni ty klawisz Ctrl , aby narysowa+ idealny okrg. Umie!+ okrg przy
prostokcie tak jak na rysunku.
3.
Zaznacz obydwa obiekty, rysujc prostoktn selekcj wokół nich narz dziem
Pick Tool . Nast pnie na pasku Property Bar kliknij ikon Quick Weld
( szybkie spawanie ). Obiekty zostan połczone w jeden.
4.
Narysuj kolejny prostokt tak, aby zmie!cił si wewntrz kształtu wcze!niej
utworzonego.
5.
Kolejn czynno!ci b dzie narysowanie jeszcze jednego okr gu. I tak jak
w poprzednim punkcie, okrg musi by+ mniejszy.
418656305.004.png 418656305.005.png 418656305.006.png 418656305.007.png 418656305.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin