Adaptacja przepustnicy VAG.pdf
(
232 KB
)
Pobierz
155189948 UNPDF
Procedury diagnostyczne
Gwarancje
Program VAGCOM
Często zadawane pytania
Ciekawe linki
Strona domowa
Procedury diagnostyczne
Adaptacja nastawnika przepustnicy
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu
pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu
D
rive
B
y
W
ire (sterowaną
całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z
pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja
przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd
nie jest
wyposażony w zawór regulacji
biegu jałowego (
ISV
). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących
pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :)
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie
zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące
warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli,
klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.01.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą
adaptacji przepustnicy,
należy
wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się
to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 Silnik]
[Bloki pomiarowe 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć
jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAGCOM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około
30 sekund
, po czym można ponownie
przełączyć na :
[Bloki pomiarowe 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU
GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP1281 informacja widoczna w
lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika
wykorzystuje KWP1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 Silnik]
[Bloki pomiarowe 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć
jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAGCOM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około
30 sekund
, po czym można ponownie
przełączyć na :
[Bloki pomiarowe 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU
GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół
KWP2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP2000 informacja widoczna w
lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika
wykorzystuje KWP2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 Silnik]
[Nastawy podst. 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja:
Nastawy podstawowe: OFF.
Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat:
Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć
jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAGCOM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około
30 sekund
, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej]
wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja:
Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU
GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
All Rights Reserved (R)
Plik z chomika:
asiunia3451
Inne pliki z tego folderu:
VAG K CAN COMMANDER FULL 1.4.rar
(9896 KB)
przyczepki JRG Ełk.ppt
(384665 KB)
VAG-COM 704.1 PL.rar
(3805 KB)
VAG-COM Auto Diagnostic Tool.rar
(118737 KB)
licznik.rar
(698 KB)
Inne foldery tego chomika:
AFIRMACJE
Altany
BlazeVideo HDTV Player Professional 6.6 + crack
BUDOWA
disco polo teledyski
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin