Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I
Październik 2010
Zadania:
1. Zapoznanie dzieci z teatrem, oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu; wizyta w teatrze „Pinokio”.
2. Udział w zabawach teatralnych: uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.
3. Rozwijanie zainteresowań plastycznych: rysowanie, malowanie, kolorowanie.
Tematyka: Spotkanie z teatrem. ( 11-15.10.2010)
L.p.
Obszary
edukacyjne
Cele ogólne
Sposoby realizacji
Cele operacyjne
Ewaluacja
1.
III – 3
VII – 1
XIV - 5
V - 3
VI – 2
XII - 3
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Obserwacja przyrody podczas spaceru do parku.
- Rozmowa z dziećmi o teatrze, wyjaśnienie dzieciom: Co to takiego jest teatr?, Kto występuje w teatrze? oraz jak należy zachować się w takim miejscu; swobodne wypowiedzi dzieci; opowiadanie przez chętne dzieci o własnych wrażeń z pobytu w teatrze. Określenie przez nauczyciela jak należy zachować się podczas wizyty w teatrze.
- Oglądanie przedstawienia „Wielka draka – abecadło bezpiecznego przedszkolaka” wystawionego przez teatr Atma z Łodzi.
Rozmowy z dziećmi na temat przedstawienia, wypowiadanie się dzieci o swoich wrażeniach.
- Spacer do pobliskiego parku; obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w okresie jesiennym; zbieranie jesiennych skarbów, by wykorzystać je do dekoracji sali oraz wykonania różnych prac plastycznych.
- Wypowiada się na określony temat.
- Wie, co to takiego teatr oraz kto występuje w teatrze.
- Potrafi prawidłowo zachować się podczas przedstawienia.
- Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie.
- Zbiera skarby jesieni podczas spaceru w parku.
2.
XIV – 2, 5
III – 2, 3
IV – 2
IX – 2
- Poznanie wyglądu figury geometrycznej – trójkąta.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Słuchanie wiersza D Wawiłow „Trójkątna bajka”- rozmowa z dziećmi na temat utworu, zapoznanie ich z nową figurą geometryczną – trójkątem; poszukiwanie kolorowych trójkątów w sali, schowanych przez nauczyciela.
- Zabawa dydaktyczna „Pomieszane figury”- segregowanie przez dzieci figur geometrycznych do odpowiednio oznaczonych pojemników.
- Zabawy plastyczne „Figurowe królestwo”- tworzenie kompozycji z papierowych figur; prezentacja powstałych prac, wypowiadanie się na ich temat; wywieszenie prac w kąciku plastycznym dla rodziców.
- Uważnie słucha wiersza.
- Wypowiada się na jego temat.
- Chętnie uczestniczy w zajęciach.
- Rozpoznaje trójkąt spośród innych figur.
- Segreguje figury geometryczne do odpowiednich pojemników.
- Układa kompozycje z figur.
3.
XIV - 2
VIII – 2, 3
V – 4
XIII – 1
- Łączenie muzyki z literaturą.
- Porównywanie liczebności zbiorów.
- Opowieść słowno-muzyczna według utworu H. Bechlerowej „Trzy Małgorzatki”- na tle muzyki płynącej z magnetofonu nauczyciel snuje opowieść obrazując ją odpowiednimi ruchami i dźwiękami; dzieci naśladują wykonywane ruchy i dźwięki; rozmowa z dziećmi na treści opowieści; zwrócenie uwagi na występujące w niej postacie.
- Ćwiczenia matematyczne „W lesie”- porównywanie liczebności jesiennych zbiorów, zebranych podczas spaceru.
- Uczestniczy w instrumentacji utworu.
- Naśladuje ruchy podczas opowieści ruchowej.
- Wypowiada się na temat utworu.
- Rozpoznaje i nazywa jesienne skarby.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Stosuje słowa: mniej, więcej, tyle samo.
4.
I – 2
VII - 1
IX - 2
- Wizyta w teatrze.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Przypomnienie dzieciom o kulturalnym zachowaniu się podczas spektaklu w teatrze oraz zasad bezpieczeństwa w czasie jazdy autokarem.
- Wyjście do teatru lalek „Pinokio” w Łodzi, na spektakl pt: „Śpiąca królewna”. Rozmowa z dziećmi o swoich wrażeniach po obejrzeniu spektaklu.
- Zabawy plastyczne „Śpiąca królewna”- rysowanie kredkami świecowymi, wybranej sceny z przedstawienia. Oglądanie powstałych prac oraz wywieszenie ich w kąciku plastycznym.
- Wie, jak należy zachować się w teatrze.
- Ogląda przedstawienie teatralne.
- Zachowuje się grzecznie w teatrze.
- Opowiada o swoich wrażeniach z teatru.
- Rysuje wybraną scenę z przedstawienia.
5.
V – 1, 4
VI - 2
XIV – 2
- Wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Zapoznanie z najbliższym otoczeniem przedszkola.
- Rozwiązywanie zagadek obrazkowych na temat bajek.
- Słuchanie bajki „Czerwony Kapturek” z wykorzystaniem ilustracji; rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego tekstu; swobodne wypowiedzi dzieci. Układanie przez dzieci historyjki obrazkowej o Czerwonym Kapturku.
- Rysowanie po śladach rysunku liścia i kolorowanie go; prezentacja powstałych prac w kąciku plastycznym.
- Spacer połączony z obserwacją „Jesienne porządki wokół naszego przedszkola”- zapoznanie dzieci z budynkiem przedszkola i najbliższego otoczenia podczas spaceru; zwrócenie uwagi na prace porządkowe wykonywane w okresie jesieni.
- Rozwiązuje zagadki obrazkowe.
- Uważnie słucha bajki oraz wypowiada się na jej temat.
- Układa historyjkę obrazkową.
- Rysuje po śladach rysunku.
- Koloruje rysunek kredkami.
- Potrafi rozpoznać budynek przedszkola i najbliższego otoczenia.
1. Podawanie informacji o sobie – określenie swoich ulubionych zabaw, zajęć.
2. Poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny
3. Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym (samodzielne sprzątanie zabawek; pomaganie w lekkich pracach domowych).
4. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.
Tematyka: Moja rodzina. ( 25-29.10.2010)
Magadan