Zbuduj swój wizerunek demo.pdf

(686 KB) Pobierz
108595800 UNPDF
108595800.006.png
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 9.11.2007
Tytuł: Zbuduj swój wizerunek
Autor: Rafał Dorobek
Wydanie I
ISBN: 978-83-7582-023-2
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska, Lidia Kaźmierczak
Skład: Teresa Kopp
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
108595800.007.png 108595800.008.png
SPIS TREŚCI
..................................7
WŁADZA ........................................................................................................13
MYŚLENIE NA SKRÓTY ..............................................................................16
TEORIE POTOCZNE .....................................................................................21
STEREOTYPY I PRZEKONANIA .................................................................23
EFEKT PIERWSZEŃSTWA, ŚWIEŻOŚCI.
EFEKT KONTRASTU I ASYMILACJI ........................................................27
ATRAKCYJNOŚĆ ..........................................................................................30
ROZDZIAŁ 2 ....................................................................................34
POCHLEBSTWA WOBEC INNYCH .................................................................34
Technika 1 ......................................................................................................34
ROZDZIAŁ 3 .....................................................................................51
TWORZENIE PODOBIEŃSTWA ......................................................................51
Technika 2 ......................................................................................................51
ROZDZIAŁ 3 ....................................................................................68
ZWIĘKSZANIE WŁASNEJ ATRAKCYJNOŚCI ...............................................68
Technika 3 .........................................................................................................68
ATRAKCYJNOŚĆ FIZYCZNA .......................................................................69
ROZDZIAŁ 5 ....................................................................................95
PREZENTOWANIE ATRAKCYJNOŚCI INTERPERSONALNEJ ..................95
Technika 4 .....................................................................................................95
ROZDZIAŁ 6 ...................................................................................119
PREZENTOWANIE SKROMNOŚCI ...............................................................119
Technika 5 ....................................................................................................119
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP . ................................................................4
ROZDZIAŁ 1 . ......................................................................................7
JAK NAS POSTRZEGAJĄ I CO WIEDZĄ O
NAS INNI?
108595800.009.png
ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK – Rafał Dorobek
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP
str. 4
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP
CZYM JEST WIZERUNEK I DLACZEGO WARTO O NIEGO DBAĆ?
Każda strona książki, którą właśnie czytasz, będzie wyjaśniała, co
należy zrobić, aby dobrze zaprezentować się innym ludziom. Jed-
nakże pytanie zaczynające się od słowa „co? ” jest najmniej ważne.
Każdego dnia na całym świecie ludzie zadają sobie pytanie: „Co
mogę w sobie zmienić? ” i od razu przechodzą do działania. Więk-
szość z nich nie wie jednak, do czego prowadzą takie zmiany, a już na
pewno nie mają pojęcia, jakie są ograniczenia stosowania niektórych
metod. Chyba że doświadczą tego na własnej skórze... Lecz wtedy już
znacznie stracą w oczach wszystkich, którzy ich oceniają. Zanim
przejdziemy do działań, powinniśmy zastanowić się nad kilkoma
ważnymi kwestiami – przede wszystkim nad tym, co chcemy osią-
gnąć. Możemy starać się zdobyć czyjąś sympatię, osiągnąć poczucie
kompetencji w oczach innych, a nawet ich zazdrość lub współczucie.
Wszystko zależy od tego, jakie działania podejmiemy. W tej książce
znajdziecie szereg metod pozwalających na uzyskanie przede wszyst-
kim sympatii drugiej osoby, ale gdy możemy otrzymać coś jeszcze, na
pewno wspomnę o dodatkowych korzyściach. Dotarliśmy właśnie do
miejsca, w którym można wymienić pierwszą dobrą radę dotyczącą
kształtowania własnego wizerunku:
JEŻELI MOŻNA UPIEC DWIE PIECZENIE NA JEDNYM OGNIU,
TO NIGDY TEGO NIE IGNORUJ I NIE OMIJAJ TAKICH SYTUACJI.
Wizerunek to obszar szczególny, tym bardziej, że jest elementem
prywatnym, osobistym. Jeżeli sytuacja pozwala na uzyskanie po-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Rafał Dorobek
108595800.001.png 108595800.002.png 108595800.003.png
ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK – Rafał Dorobek
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP
str. 5
dwójnej albo nawet potrójnej korzyści – zawsze podejmij działanie!
Zacznij od zastanowienia się, czy warto i czy Twój plan ma szansę się
powieść. Jeśli nie, spokojnie zrezygnuj, ale jeśli są duże szanse na
osiągnięcie sukcesu – zrób to! Przed chwilą wspomniałem o tym, że
ta książka pozwoli Ci na pozyskiwanie sympatii innych osób, ale chcę
dodać, że metody kreowania swojego wizerunku tak, aby prezento-
wać się jako osoba kompetentna czy wzbudzająca określone emocje,
zostaną przedstawione w pozostałych częściach tej serii. Ogrom ma-
teriału, który dotyczy autoprezentacji, nie pozwala właściwie na za-
warcie całej wiedzy w jednej książce – jeśli ktoś jednak taką książkę
wyda, to możesz mieć pewność, że jest tam zbyt mało informacji dla
Ciebie.
CZYM TA KSIĄŻKA RÓŻNI SIĘ OD INNYCH ?
Jej autor jest Polakiem i pisze o polskiej rzeczywistości.
Najbardziej irytującym elementem książek, które można znaleźć
w księgarni, jest fakt, że w większości są one tylko tłumaczeniami
tekstów pisanych przez autorów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej
Brytanii albo Niemiec. W związku z tym opisywane w nich sytuacje
są zaczerpnięte z nieco innej rzeczywistości niż nasza. Książki amery-
kańskie przedstawiają nam ludzi bawiących się na wystawnych ban-
kietach organizowanych przez firmę co tydzień, oferują rady, jak za-
chowywać się w 100-piętrowych budynkach, oraz mówią nam, co
zjeść w określonym towarzystwie. Niestety, to nie jest nasza rzeczy-
wistość. Przyznam szczerze, że nie było mi dane zastosować żadnej
z instrukcji jak zachowywać się w prawdziwym wieżowcu, bo... jesz-
cze w takim, jaki opisują poradniki, po prostu nie byłem. Polskie im-
prezy organizowane przez pracodawcę najczęściej odbywają się
w mniejszym gronie albo mają miejsce raz na rok i większość pra-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Rafał Dorobek
108595800.004.png 108595800.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin