Kurs wideo.pdf

(59 KB) Pobierz
665760157 UNPDF
Kurs video
Balans bieli
Balans bieli mówi przed kamerą, co każdy kolor powinien wyglądać, nadając mu "prawdziwej
bieli" odniesienia.
Jeżeli aparat nie wie, co wygląda jak biały, to będzie wiedzieć, co wszystkie inne kolory wyglądać,
ponieważ wszystkie kolory są zawarte w kolorze białym.
Większość aparatów do tej funkcji automatycznie.
To rzeczywiście działa bardzo dobrze w większości sytuacji.
Nieprawidłowe balans bieli pokazuje się zdjęcia z pomarańczowym lub niebieskim odcieniem.
Jak zrobić ręczny balans bieli
Skieruj aparat na coś nie-biały odblaskowy w tym samym świetle jako przedmiot i ramy tak, że
większość lub całość obrazu jest biała.
Uaktywnij i ekspozycji, a następnie naciśnij przycisk "balans bieli" guzik.
Powinny być jakieś wskaźnika (zwykle 2 trójkąty i kwadrat miga) w wizjerze, który mówi, kiedy
balansu bieli została zakończona.
Należy zrobić biały salda regularnie, zwłaszcza gdy warunki oświetleniowe zmiany (np.
poruszających się między wewnątrz i na zewnątrz).
Focus
Auto-focus jest wyłącznie dla ptaków!
Kluczowy obszar jest określony przez aparat nie operatora.
I to idzie na polowanie na poruszające się obiekty, wysysać energię baterii.
Również wewnętrzny mikrofon wzrośnie hałas silnika podczas "polowania"
Najczęściej mechanizm ręcznego ustawiania ostrości znajduje się pierścień z przodu obudowy
obiektywu.
Aby uzyskać najlepszą ostrość, zoom w tak blisko, jak na przedmiot, który chcą się skupić,
pierścień do regulacji ostrości jest ostry,
następnie pomniejszyć do wymaganego kadrowania.
Maksymalna focus lub głębi pola będą wykonane przy użyciu obiektywu szerokokątnego
(powiększony z powrotem), mały otwór i dużo światła.
Narażenia
Auto-Exposure mogą być wykorzystane jako przewodnik.
Jeśli nie masz pewności co do ekspozycji, spróbuj wylać Narażenie na auto i zobacz co w aparacie,
a następnie wrócić do firmy.
Znajdź porównanie różnych kamer, dotyczących jakości obrazu
Podświetlenie
Podczas fotografowania obiektu przed silnym podświetleniem, takie jak okna lub niebo, aparat
dostosowuje ekspozycję na silne podświetlenie, które pozostawia podmiotu jako sylwetkę.
Niektóre aparaty mają "podświetlenie" funkcja, która pomaga z tym problemem.
Aby dostosować ustawienia ręcznie, otworzyć przesłonę do której jest wystawiony prawidłowo.
Oznacza to tło jest zbyt jasne, ale lepsze to, niż temat jest zbyt ciemny.
Audio
Osiąga dobre wyniki z audio jest całkiem trudne.
Wewnętrzny mikrofon odbiera szum taśmy wideo, servo-zoom i autofocus.
Jest to bardzo denerwujące podczas odtwarzania wideo.
Aby go poprawić, należy spróbować podłączyć zewnętrzny mikrofon na "wejście mikrofonowe"
gniazda aparatu.
Uważaj, szum wiatru. Nawet najmniejszy powiew może zepsuć audio.
Wiele aparatów ma "low-cut filter", czasami określane jako "filtr wiatru" lub coś podobnego.
To nie pomoże, ale lepszym rozwiązaniem jest zablokowanie wiatr.
Możesz użyć specjalnie zaprojektowanego skarpety wiatr lub spróbuj samemu.
Zdobądź dobry zestaw słuchawek do monitorowania audio jak kręcisz
Mikrofony
Kup mikrofon przeznaczony do kamery. Należy mieć mini jack.
WILDTRACK ogólnym poziomie hałasu tła (co najmniej 10 sekund) powinny być podejmowane
na każdym strzelać, aby ukryć wszelkie kawałki audio skok podczas edycji. Kardioidalna lub
dookólna mikrofon wykona zadanie znakomicie.
BOOM jest potężnym zewnętrzny mikrofon umieszczony na końcu długiej tyczki, które można
nagrywać czystszy zapis dialogów z większej odległości.
Mikrofonu kardioidalna ma w kształcie serca zakres odbioru. Jest idealny do nagrywania
indywidualne lub grupowe (2-4) rozmów.
Mikrofon wielokierunkowy, co jest wbudowana w kamerę. Ma 360 stopni łuku i jest dobry w
recoriding ogólne audio, ale ubogich w wybierając konkretne dźwięki.
SHOTGUN lub jednokierunkowy mikrofon jest najlepszy do nagrywania dźwięku prosto i na
odległość. Dobry do nagrywania tematy, które są trudne do uzyskania w pobliżu.
TIE CLIP MIC jest mały mikrofon, które mogą być obcięte na miejscu do ubrania osoby
przesłuchiwania. Nie może być dwóch typów:
1. Sterowanie za pomocą kabla
2. Radio - kontrolowane.
Chłodnica jest urządzeniem powszechnie spotykane w większości mikrofonów. Przekształca
zmarszczki spowodowane przez dźwięk w impuls elektryczny, który następnie jest rejestrowane.
Ćwiczenie - Nie szukaj, aby sprawdzić niektóre dostępne mikrofonów
Skład
Kompozycja nawiązuje do układu wszystko w ramach: jaki jest twój temat jest, gdzie jest w
kadrze, w jaki sposób to stoi / graczem, tła, na pierwszy plan, oświetlenie, itp itd.
"Zasada trzech".
Zasada ta dzieli klatkę na trzecie.
Punkty (lub linii) odsetek powinno nastąpić w 1 / 3 lub 2 / 3 drogi w górę (lub w) ramy, a nie w
centrum.
W shot krajobraz, grunty zajmuje około 1 / 3 kadru, a niebo zajmuje reszta (lub odwrotnie).
W większości "zdjęcia osób", główną linię zainteresowania jest umowną linią przechodzi oczu
fotografowanej osoby.
Oczy mogą być wprowadzane do około 1 / 3 drogi w dół klatki.
Należy unikać umieszczania w centrum zainteresowania w centrum kadru. Obraz wydaje się zbyt
symetryczne i odpychające dla oka.
Niesymetryczne (niesymetryczne) skład tworzy poczucie wizualne ruch, emocje, lub napięcia.
"Wysokość", "szukam pokoju" i "prowadzący pokoju".
Warunki te odnoszą się do ilości miejsca w kadrze, która jest strategicznie puste.
Należy pozostawić trochę wolnego miejsca przed twarz osoby.
To miejsce jest "mówienie pokoju". Jeśli osoba mówi do innej osoby, miejsca na dysku dla
"mówienie room" sprawia, że czują naturalne.
Zwiedzanie sali - jeśli w ruchu, daje im przestrzeń, aby chodzić.
Wysokość jest ilość miejsca między górną przedmiotu głowy i górnej części ramki.
Częstym błędem jest, aby zbyt dużo nad głową, co nie wygląda dobrze i odpady Space Frame.
W każdym "shot osoba" mocniej niż MS, nie powinno być niewiele wysokości.
Unikaj przedmiotów pół w ramie, w szczególności osób (pokazano połowie komuś w twarz jest
bardzo niepochlebną).
Spróbuj także, aby nie przeciąć ludzi w stawach - w dolnej części klatki można obniżyć przez
osoby żołądka, ale nie na kolanach. To po prostu nie wygląda dobrze.
Ramy LS (Long Shot)
Punkt ten strzał jest pokazanie temat okolicy. EWS jest często używany jako "strzał
ustanawiającego" - pierwszy strzał z nowej sceny, mające na celu pokazać publiczności, w których
działanie ma miejsce.
Było (Wide Shot)
W WS, przedmiotem zajmuje pełną klatkę. Stopy będą prawie na dnie klatki, a głowa prawie na
szczycie. Niewielka ilość miejsca powyżej i poniżej której mogą być traktowane jako
pomieszczenia bezpieczeństwa - nie chcesz być cięcia góry głowę.
MS (Mid Shot)
MS pokazuje niektóre części obiektu w sposób bardziej szczegółowy, a jednocześnie na tyle
pokazano publiczności poczuć się tak, jakby były przyglądać się całej sprawie. W rzeczywistości
jest to przybliżenie, w jaki sposób widzisz osobę "w ciele", jeżeli jest o nieformalne rozmowy. Nie
będzie zwracając uwagi na ich dolnej części ciała, tak, że część obrazu nie jest konieczne.
MCU (Medium Close Up)
W połowie drogi między MS i CU. Ten zrzut pokazuje twarz bardziej wyraźny, bez uzyskania
nieprzyjemnie blisko.
CU (Close Up)
W CU, niektórych funkcji lub część obiektu zajmuje całą ramkę. Bliska osoba zazwyczaj oznacza
bliska twarz.
BCU (Big Close Up)
BCU dostaje prawo i pokazuje ekstremalne szczegółów.
.
.Poziomu kąt Eye - perspektywy najbardziej nam znane - najczęściej widzimy rzeczy z naszego
wysokości oczu. Kąt ten powoduje również najmniej dyskomfort, ponieważ jesteśmy do tego
przyzwyczajeni. Jeśli robisz zdjęcia osób, upewnij się, że strzelają do ich poziomu oka, a nie twoje.
Low Angle - Na tym zdjęciu, kamera patrzy na ten temat, co wydaje się ważne, potężne, lub może
nawet większe, niż jest do widza. Na przykład, być może siedzi na ziemi patrząc na kogoś, kto stoi.
High Angle - Na tym zdjęciu, kamera patrzy na ten temat, zmniejszając jej wagę. Temat wygląda
na mniejszy. Często daje słuchaczom poczucie mocy, z zastrzeżeniem poczucie bezradności. W
tym przypadku możesz być wyższa niż innych osób (może siedzą, a może stoisz na biurku), patrząc
na tę osobę.
Przybliża
Im dalej w zoom, tym trudniej jest utrzymać stabilny obraz. W bardzo długich zoomów, statyw
jest niezbędny. Jeśli masz problemy z utrzymaniem swojego strzału stała, może być możliwe, aby
zmniejszyć i przenieść się bliżej tej sprawie. W ten sposób będziesz mieć zasadniczo takie same
ramy, ale o wiele stabilniejszy.
Powiększanie jest funkcją wszystkich zastosowań. It's over używane. Użyj go mniej!. Jest to
doskonałe narzędzie z umiarem, ale gdy większość zdjęć jest powiększanie i pomniejszanie,
publiczność będzie nudności. Co do zasady, nie zoom, chyba że istnieją powody.
Jeśli chcesz, aby pokazać, jak przez całą scenę, a także niektóre szczegóły z bliska, nie musisz
mieć zoom w Zamiast strzelać "Wide Shot", zatrzymać nagrywanie, przybliżyć "Close Up", a
następnie ponownie rozpocząć nagrywanie. W rezultacie jeden strzał, który przecina czysto i
szybko do innego, ukazując te same informacje, zoom, ale bardziej efektywnie.
Aby korzystać z funkcji zoom skutecznie pierwszym należy umieścić aparat na statywie dobry. Po
skonfigurowaniu powiększyć na dany temat, sprawdzić ostrość i pomniejszyć do wielkości shot
pragnienie, należy skupić pozostają ostre, chyba że przedmiotem lub oddalają się od siebie.
Trzymaj strzał bez przybliżania, będzie wyglądać lepiej w końcu.
Pan:
Ramy przemieszcza się w lewo i prawo, bez ruchu pionowego.
Tilt:
Ramy ruchy w górę iw dół, bez ruchu poziomego.
Postępuj zgodnie z:
Każdy rodzaj strzał podczas trzymania aparatu (lub ona zamontowana na ramieniu) i postępować
zgodnie z chodzenia podczas działania. Trudno utrzymać stały, ale bardzo skuteczne, gdy się
dobrze.
Statyw
Upewnij się, że jest stabilny i poziomie. Jeśli statyw ma poziom alkoholu, to sprawdzić. Jeżeli
nie, sprawdzić poziom od horyzontu lub brzeg budynku.
Jeśli będzie panoramowanie i / lub uchylne, upewnij się, że będziesz wygodnie rozmieszczone na
terenie całego ruchu. Nie chcesz, aby rozpocząć pan, to zrozumiesz, że nie osiągnie około tyle
daleko, aby uzyskać jej koniec. Jeśli to będzie trudne, jesteś prawdopodobnie lepiej znalezienie
pozycji, która jest najbardziej wygodne pod koniec podróży, aby rozpocząć w pozycji bardziej
kłopotliwa, i stają się bardziej komfortowo, jak się poruszać.
Ręczny
Stabilizacja siebie i aparatu najlepiej jak potrafisz. Trzymaj ręce i łokcie blisko ciała (można użyć
broni jako "szelki" przeciw tułowia). Oddychaj równomiernie. Dla statycznego ujęcia, połóż nogi
na szerokość ramion (jeśli stoisz) lub spróbuj usztywnienia się przed jakiś twardy przedmiot
(meble, ściany, czy coś takiego).
Zawsze należy stosować szeroki kąt, ponieważ jest to mniej niepewny obraz i daje większą głębię
ostrości. Naucz się chodzić tyłem. Czy ktoś złapał swój pas i Cię.
.
.Pre-Production Planning
praca kamery jest tylko jedna umiejętność szerszego procesu - którego celem jest zazwyczaj do
produkcji wypełniony wideo, program TV, lub przedstawienia pewnego rodzaju. Aby być dobrym
w pracy z kamerą, trzeba mieć jasny obraz całego procesu, a niektóre pojęcia, co produkt końcowy
powinien wyglądać i brzmieć.
Co dokładnie będzie film być używana? Kto jest na grupy docelowej? Jak długo powinno być?
Jakie są najważniejsze rzeczy to, co można żyć bez, a co będzie nosił swoją publiczność do snu?
Plan przybliżony czas trwania sesji: Ile materiału nie chcesz skończyć i jak długo będzie można je
zdobyć? Czy wykaz urządzeń, które mogą obejmować: kamera, statyw, taśmy, baterie / zasilanie,
mikrofony i sprzęt audio, światła i stoi, długopisy, karty dziennika i innych prac papieru.
Plan Przykład - Pogotowie Hunter No Czas Opis Shot
15 sekund Wstęp za pomocą szybkich cięć między scenami z połączenia-out i zamknąć
się światło migające, laminowane z grafiką i szybko muzykę tempie.
B 30 Prezenter wprowadza Usługi, w tym informacje o ich historii i istotną rolę w
społeczności.
C 60 Oświadczenie wstępne od członka załogi, w celu włączenia ich przygotowania,
szkolenia i apelu (Ogólne wprowadzenie do swojej pracy).
D 30 Prezenter podaje statystyki i intro do call-out.
E 120 Załogi uczestniczy w call-out, z V / O z załogą na swoje myśli w czasie takich
wydarzeń.
F 30 Owiń się od starszego oficera lub członka załogi.
G 30 oświadczenie końcowe z prezenterem, z jednym liniowej z członków załogi.
H 15 Koniec kredytów z muzyką i grafiką pokrył sceny z połączenia-out, czyli ponad
zamknąć się migające światło.
Storyboardów Storyboards pomóc przekazać nie tylko kolejność zdjęć, ale jak będą wyglądać na
ekranie, tak, że aktorzy wiedzą, gdzie na skraju shot, kamer wiem jak wykadrować ujęcie i dźwięku
załoga wie, co wizualne idą z tym, co efekty dźwiękowe.
Harmonogram strzelanki
Gdy jesteś bliżej punktu filmowanie będzie można zablokować, kiedy chcesz i co do filmu sceny
będą. Podaj wszystkie załogi z planem zdjęć, zmiany mogą być wprowadzane do arkuszy rozmowy
powinny się regularnie.
.
.Produkcja
Złóż swój obsada tak, że każdy wie, kto co robi. Podstawowa załoga może składać się z:
Aktorzy / Prezenterzy - Mogą być profesjonalne lub tylko przyjaciółmi.
Dyrektor - To przejęcie całej produkcji, w tym skryptów, storyboardy, załogi i żeliwa.
Producenci są odpowiedzialni za projekty finansów, upewniając się, że dyrektor prowadzi w ramach
budżetu, jak również znalezienia sponsorów w celu wprowadzenia do budżetu.
Asystent produkcji (PA) - są one odpowiedzialne za rejestrowanie zdjęć, przygotowanie do
rozmówców, patrząc po wszystkich formalności, sprawdzania taktowania i rozwiązywać problemy.
Operator kamery - są one odpowiedzialne za uzyskanie dobrego zdjęcia, jak również tworzenie i
pozycjonowanie kamery światła. Są one również odpowiedzialne za sprzęt.
Camera Assistant - zakładają one mikrofony i sprawdzić poziomy nagrywania podczas filmowania.
Mogą mieć do korzystania z mic boom, to jest mikrofon obsługiwany w końcu długiej tyczki. Oni
dbali również taśmy, upewniając się, że są oznaczone i ponumerowane.
Konfiguracja aparatu
Umieść aparat na statywie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin