Analiza próbnego sprawdzianu szóstoklasisty.doc

(569 KB) Pobierz
Analiza próbnego sprawdzianu szóstoklasisty – styczeń 2010-01-10

1

 

Analiza próbnego sprawdzianu szóstoklasisty – styczeń 2010

 

 

Wyniki:

 

Legenda:

j. polski

matematyka

przyroda

historia

międzyprzedmiotowo

 

 

 

 

Wnioski:

 

Test był dla uczniów trudny, ze średnim wynikiem 20,71 pkt na 40 możliwych. Współczynnik łatwości: 0,51.

Wiele zadań było czasochłonnych, wymagających przeprowadzenia działań pisemnych nawet w części zamkniętej. Do tego dochodziła duża forma otwarta sprawozdanie. Uczniowie narzekali na zbyt mało czasu, nie zdążyli zrobić niektórych zadań, nie było czasu na sprawdzenie.

 

Najsłabiej opanowane umiejętności:

Nikt z 7 uczniów nie zrobił otwartego zadania 21, gdzie należało korzystając z informacji podanych powyżej wybrać i zapisać informacje, kierując się wskazanymi kryteriami.

Nikt nie otrzymał punktów za zadanie 14, gdzie należało wskazać wyrażenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia zysku ze sprzedaży jednego programu (ciężko było uczniom w pamięci ustalić wyrażenie dwudziałaniowe z dużymi liczbami).

Nikt nie otrzymał punktów za bogactwo językowe sprawozdania (czas na napisanie sprawozdania był bardzo ograniczony).

Słabo (wsp. łatwości 0,14) wypadło zadanie dotyczące obliczenia kosztu zużytej wody – pracować nad szacowaniem.

 

Sukcesem był wynik A. Toczek – 31 pkt (obszar wyników wysokich), natomiast porażką wyniki: Ł. Gromadeckiego -10 pkt. oraz 19 pkt. B. Kaszkowiaka. M. Koźlik nie zdążył wykonać części zadań otwartych, w tym prac z umiejętności pisanie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin