Lato-zabawy ruchowe.doc

(21 KB) Pobierz
Pory roku

Zabawy związane z latem.

 

 

 

Dzieci siadają w kole. Jedno dziecko wstępuje do środka koła. Nauczycielka mówi mu na ucho, jaką czynność, zabawę ma naśladować (może to być na przykład gra w piłkę, pływanie, gra w badmintona, opalanie się itp.). Dziecko, które pierwsze odgadnie, o jaką czynność chodzi, wchodzi do środka koła, a jego poprzednik albo poprzedniczka wraca na miejsce.

 

 

 

Dzieci leżą na dywanie (plaży) i "opalają

się". Na dźwięk drewienek dzieci "wchodzą

do wody" i "pływają" (naśladując ruchy pływania). Na dźwięk

grzechotki dzieci "wychodzą z wody" i biegają po plaży. Na

dźwięk bębenka dzieci "odbijają piłkę plażową". Na przerwę w

muzyce dzieci ponownie kładą się na "plaży" i "opalają".

 

 

 

Dzieci ustawione w dwa rzędy (pociągi) posuwają się naprzód w rytm muzyki. Dzieci prowadzące to "lokomotywy". Pociągi jadą w tempie zgodnym z tempem muzyki. Na przerwę w muzyce pociągi zatrzymują się i następuje "przesiadka". Dzieci mogą przesiąść się do drugiego pociągu, bądź też zostać. Gdy muzyka zaczyna grać pociągi ruszają ponownie.

 

 

 

Dzieci klęczą z pochylonymi głowami. Imitują zasiane ziarenka kwiatków. Muzyka zaczyna grać. Najpierw cicho, a potem coraz głośniej. Dzieci powoli wstają prostując się, ale nie opuszczając rąk. Gdy muzyka jest już głośna, "kwiatki" rozwijają się całkowicie i tańczą. Gdy muzyka cichnie "kwiatki więdną" (dzieci powoli kucają) i zamieniają się ponownie w ziarenka.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin