zadania dydaktyczno-wychowawcze.doc

(31 KB) Pobierz

   LUTY

 

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze

 

 

 

Ø     Kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt – opiekowanie się zwierzętami potrzebującymi pomocy – dokarmianie z nadejściem mrozu, opadów śniegu.

Ø     Dostrzeganie przystosowania zwierząt do pór roku.

Ø     Prowadzenie obserwacji rozwoju roślin w kąciku przyrody.

Ø     Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola:

-         informowanie nauczycielki o sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zarówno własnemu , jak i innych,

-         przestrzeganie zakazu prowokowania sytuacji zagrażających  bezpieczeństwu innych dzieci (np. podstawianie nogi, popychanie, spychanie z urządzeń ogrodowych, itp.).

Ø     Rozumienie zakazu krzyczenia lub gwizdania do ucha kolegi.

Ø     Dbanie o schludny i estetyczny wygląd (poprawianie podwiniętych spodni, przekręconej spódniczki, itp.).

Ø     Wykazywanie większej samodzielności w czynnościach porządkowych i samoobsługowych: zapinanie i odpinanie guzików, zasuwanie suwaków przy ubraniu, doskonalenie umiejętności wiązania sznurowadeł i inne.

Ø     Prowadzenie rozmów na tematy okolicznościowe związane z zainteresowaniami dzieci i aktualnymi wydarzeniami.

Ø     Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych przez wnioskowanie na podstawie zaobserwowanych związków przyczynowo-skutkowych – układanie i opowiadanie na temat historyjek obrazkowych.

Ø     Przygotowanie do czytania i pisania:

-         dokładniejsze obserwacje otoczenia – wyodrębnianie w rzeczach i zjawiskach cech charakterystycznych,

-         rozpoznawanie różnorodnych odgłosów i dźwięków dochodzących z najbliższego otoczenia,

-         wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych wg podanego wzoru,

-         tworzenie zestawu wyrazów rozpoczynających się taka sama głoska lub sylabą.

 

 

 

 

 

 


   LUTY

Zadania dydaktyczno – wychowawcze

 

Ø    Kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt – opiekowanie się zwierzętami potrzebującymi pomocy – dokarmianie z nadejściem mrozu, opadów śniegu.

Ø    Dostrzeganie przystosowania zwierząt do pór roku.

Ø    Bliższe zaznajomienie się z pracą wykonywana w różnych punktach usługowych – zegarmistrz.

Ø    Prowadzenie obserwacji rozwoju roślin w kąciku przyrody.

Ø    Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola:

-         informowanie nauczycielki o sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zarówno własnemu , jak i innych,

-         przestrzeganie zakazu prowokowania sytuacji zagrażających  bezpieczeństwu innych dzieci (np. podstawianie nogi, popychanie, spychanie z urządzeń ogrodowych, itp.).

Ø    Rozumienie zakazu krzyczenia lub gwizdania do ucha kolegi.

Ø    Dbanie o schludny i estetyczny wygląd (poprawianie podwiniętych spodni, przekręconej spódniczki, itp.).

Ø    Wykazywanie większej samodzielności w czynnościach porządkowych i samoobsługowych: zapinanie i odpinanie guzików, zasuwanie suwaków przy ubraniu, doskonalenie umiejętności wiązania sznurowadeł i inne.

Ø    Prowadzenie rozmów na tematy okolicznościowe związane z zainteresowaniami dzieci i aktualnymi wydarzeniami.

Ø    Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych przez wnioskowanie na podstawie zaobserwowanych związków przyczynowo-skutkowych – układanie i opowiadanie na temat historyjek obrazkowych.

Ø    Przygotowanie do czytania i pisania:

-         dokładniejsze obserwacje otoczenia – wyodrębnianie w rzeczach i zjawiskach cech charakterystycznych,

-         rozpoznawanie różnorodnych odgłosów i dźwięków dochodzących z najbliższego otoczenia,

-         wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych wg podanego wzoru,

-         tworzenie zestawu wyrazów rozpoczynających się taka sama głoska lub sylabą.

TEMATYKA               Pomagamy ptakom

                                          W krainie zegarów

                                          Zimowy kącik przyrody przedszkolaka     

Zgłoś jeśli naruszono regulamin