LUTY
Ø Kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt – opiekowanie się zwierzętami potrzebującymi pomocy – dokarmianie z nadejściem mrozu, opadów śniegu.
Ø Dostrzeganie przystosowania zwierząt do pór roku.
Ø Prowadzenie obserwacji rozwoju roślin w kąciku przyrody.
Ø Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola:
- informowanie nauczycielki o sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zarówno własnemu , jak i innych,
- przestrzeganie zakazu prowokowania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu innych dzieci (np. podstawianie nogi, popychanie, spychanie z urządzeń ogrodowych, itp.).
Ø Rozumienie zakazu krzyczenia lub gwizdania do ucha kolegi.
Ø Dbanie o schludny i estetyczny wygląd (poprawianie podwiniętych spodni, przekręconej spódniczki, itp.).
Ø Wykazywanie większej samodzielności w czynnościach porządkowych i samoobsługowych: zapinanie i odpinanie guzików, zasuwanie suwaków przy ubraniu, doskonalenie umiejętności wiązania sznurowadeł i inne.
Ø Prowadzenie rozmów na tematy okolicznościowe związane z zainteresowaniami dzieci i aktualnymi wydarzeniami.
Ø Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych przez wnioskowanie na podstawie zaobserwowanych związków przyczynowo-skutkowych – układanie i opowiadanie na temat historyjek obrazkowych.
Ø Przygotowanie do czytania i pisania:
- dokładniejsze obserwacje otoczenia – wyodrębnianie w rzeczach i zjawiskach cech charakterystycznych,
- rozpoznawanie różnorodnych odgłosów i dźwięków dochodzących z najbliższego otoczenia,
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych wg podanego wzoru,
- tworzenie zestawu wyrazów rozpoczynających się taka sama głoska lub sylabą.
Ø Bliższe zaznajomienie się z pracą wykonywana w różnych punktach usługowych – zegarmistrz.
TEMATYKA Pomagamy ptakom
W krainie zegarów
Zimowy kącik przyrody przedszkolaka
ddoroch