Wiosna tuż.doc

(26 KB) Pobierz
Wiosna tuż, tuż

Wiosna  tuż,  tuż.

Cel ogólny: 1. Budzenie wrażliwości estetycznych dzieci w kontaktach z przyrodą.

                    2. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku – okresowe wprowadzenie kalendarza pogody.

                    3. Organizowanie sytuacji edukacyjnej sprzyjającej kształtowaniu pojęć matematycznych dotyczących odwzorowywania zbiorów.

 

Temat kompleksowy: Wiosna  tuż,  tuż.

 

 
Zdrowie i aktywność ruchowa
 
Dziecko – rodzina - środowisko
 
Estetyka i aktywność twórcza
 
OCZEKIWANE  REZULTATY

 

Dziecko:

-          potrafi spacerować z woreczkiem na głowie

-          potrafi wykonywać podskoki z woreczkiem włożonym pod kolano

-          potrafi przenieść obunóż woreczek za głowę

-          potrafi turlać się po podłodze

-          zrobi koci grzbiet

-          umie naśladować ruchy wykonywane podczas siania zboża

-          potrafi podskakiwać obunóż

 

Dziecko:

-          potrafi rozpoznać humor słowny wynikający z treści wiersza

-          potrafi dobrać do wiersza odpowiednie ilustracje

-          wnioskuje w jaki sposób naprawdę wiosna do nas przychodzi

-          potrafi dostrzec zmiany zachodzące w przyrodniczym krajobrazie

-          przestrzega zakazu brania do rąk nieznanych rzeczy

-          zna ludowy zwyczaj topienia Marzanny

-          zna elementarne przepisy ruchu drogowego

-          potrafi naśladować odgłosy zgodnie z wybranym obrazkiem

 

 

Dziecko:

-          potrafi właściwie korzystać z farb plakatowych

-          potrafi pracować w grupie

-          właściwie posługuje się pędzlem malując na dużej płaszczyźnie szarego papieru

-          potrafi określić charakter wysłuchanej piosenki (zgodność melodii z tekstem)

-          potrafi rozpoznać dźwięki instrumentów muzycznych

-          potrafi stanąć w parze na określony sygnał

-          potrafi wyklaskać, wystukać określone rytmy

 

 

 
Zajęcia organizowane
 
Zajęcia organizowane
 
Zajęcia organizowane
 
FORMY  I  METODY  PRACY

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg H. Trawińskiej nr 3.

 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Kotki” s. 92.

 

Zabawa ruchowa – ćwiczenia tułowia „Siew” s. 92.

 

Zabawa ruchowa z elementem skoku „Ptaki” s. 92.

 

 

„Nadejście wiosny” – wysłuchanie wiersza J. Brzechwy, rozpoznanie humoru wynikającego z treści wiersza. Dobieranie odpowiednich ilustracji. Określenie w jaki sposób wiosna do nas przychodzi i kiedy poznamy, że już jest.

 

Wycieczka po osiedlu i do ogródka przedszkolnego – dostrzeganie zmian w krajobrazie przyrodniczym, przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych, czy nie znanych przedmiotów. Przypomnienie i utrwalenie elementarnych przepisów ruchu drogowego.

 

„Żegnamy zimę, witamy wiosnę...” – wycieczka nad rzekę. Zapoznanie z ludowym obrzędem – topieniem Marzanny.

 

„Wesołe i smutne okrzyki” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza J. Huszcza. Naśladowanie głosów zgodnie z wybranym obrazkiem.

 

„Pierwsze, wiosenne kwiaty” – odwzorowywanie i odtwarzanie zbiorów z przeliczaniem w zakresie dwóch z pomocą liczmanów.

 

Barwy pani wiosny – malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru. Zwrócenie uwagi na używanie kolorów jasnych – ciepłych. Praca w grupach – wdrażanie do współdziałania. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pędzlem na dużej płaszczyźnie.

 

„Wiosna tuż, tuż” muz. Z. Miklaszewski, sł. B. Lewandowska zapoznanie z nową piosenką, próby określenia jej charakteru oraz zgodności melodii z tekstem (np. wesoła melodia i wesołe słowa). Zagadki słuchowe. Ustawianie się w dwuosobowych kółkach na sygnał muzyczny.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin