plan na maj pakiet mój świat.doc

(96 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

W GRUPIE VI DZIECI 6 – LETNICH

NA MIESIĄC – MAJ – 2004r.

             

 

TEMATYKA:

 

I              TYDZIEŃ              - Nareszcie zielono wokół nas!

II              TYDZIEŃ              - Jestem przyjacielem zwierząt.

III              TYDZIEŃ              - Uroczysty dzień rodzica.

IV              TYDZIEŃ              - Wiem, kto mieszka w zoo.

 

 

 

 

Opracowała :

Anna Szeremeta.

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Nareszcie zielono wokół nas!

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

·  Słuchanie fragmentu opowiadania pt. „Zielone miasto”.

 

 

·  Zabawa dramowa pt. „Jak dbano o Zielone Miasto?”.

 

·  Ćwiczenia słuchu fonematycznego „Co rolnicy sadzą na polu?”.

 

·  Słuchanie wiersza A. Onichimowskiej „Pole” jako wprowadzenie do nowej litery „P, p” na wyrazie „pole”.

 

·  Zabawa pantomimiczna „Nasionko”.

 

 

·  Konstruowanie gry matematycznej pt. „Wyprawa na pole”.

·   Zwracanie uwagi na piękno i estetykę najbliższego otoczenia, rozróżnianie i nazywanie wybranych ekosystemów (pole, łąka).

·   Pobudzanie ekspresji ruchowej, odczytywanie komunikatów niewerbalnych.

·   Analiza i synteza słuchowa usłyszanych słów.

 

·  Zbudowanie modelu i schematu wyrazu – prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, znajomość liter: o, l, e.

 

·   Przedstawianie treści poprzez ekspresję ruchową.

 

·   Przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów odpowiadających podanej liczbie, dodawanie w zakresie 10.

RUCHOWA

·  Ćwiczenia poranne zestaw nr 28 (wł.)

 

 

·  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XV (wł.) M: V. Sherborne.

 

·  Zabawy ruchowe:

-   z elem. biegu: „przeszkody”,

-   z elem. czworakowania „zguba”,

-   z elem. równowagi: „wiążemy sznurowadła”.

 

 

·  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

·   Wzmacnianie koncentracji uwagi na wykonywaniu czynności, rozwijania świadomości własnego ciała.

·   Zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu – zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.

·   Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu,

wyzwalanie radości z możliwości spożytkowania swojej energii w sposób spontaniczny.

·   Sprawne ustawianie nóg jedna za drugą z zachowaniem bezpiecznej odległości od dziecka poprzedzającego.

·   Obserwowanie zachowania drobnych zwierząt: motyl, pszczoła, komar, osa. Naśladowanie w zabawach sposobu poruszania się owadów np. lotu.

ESTETYCZNA

·  Zabawa rytmiczna „Jak masz na imię”.

 

 

·  Mini koncert – utwór B. Strauss „Dla Przyjaciela”.

 

·  Wprowadzenie nowego tańca integracyjnego „Yossis Lied” (IZRAEL) wg ped. i anim. KLANZA

 

·  Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę „ Bocian i żaba”.

 

·  „Niezwykłe obrazy” – wysypywanka    z różnych kasz.

 

·  „ Nasionkowe buteleczki” – wypełnianie pojemności butelek.

 

·  „ Wiosna, jesień, lato, zima...na polu” – malowanie farbami jednej z pór roku (praca w grupach).

 

 

 

·  „Miasto moich marzeń” – dowolny dobór techniki i przyborów potrzebnych do pracy.

 

 

·  Rozwijania inwencji twórczej dziecka poprzez improwizowanie głosem w dowolny sposób własnego imienia.

·  Próby zagrania uwertury na instrumentach perkusyjnych. Budzenie wiary we własne możliwości muzyczne.

·  Aktywnego i wesołego uczestniczenia       w zabawie przy muzyce, opanowanie kroków nowego tańca perfekt.

 

·  Poznania słów i melodii nowej piosenki, określenie jej tempa : szybka, wolna oraz metrum.

·  Eksperymentowanie z materiałem o różnej fakturze i kolorze.

 

·  Porównywanie pojemności, nabywanie nowych doświadczeń plastycznych, rozróżnianie i nazywanie nasion.

·  Doskonalenie sprawności manualnej dłoni, określanie zmian zachodzących na polu w zależności od pory roku, rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, umiejętność współpracy w zespole.

 

·  Umiejętność współpracy w zespole, zorganizowanie miejsca pracy, właściwy dobór materiałów i przyborów potrzebnych do wykonania zadania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Jestem przyjacielem zwierząt.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

·  Rozmowa na temat treści wiersza          J. Ratajczaka „Mój pies”.

 

·  Zabawa tematyczna pt. „Wiem więcej”  w oparciu o wiersz D. Wawiłow „Marzenie”.

 

 

·  Słuchanie opowiadania A. Onichimowskiej pt. „Łatka” – wprowadzenie litery „Ł, ł” na tym wyrazie.

 

 

·  Zorganizowanie spotkania z weterynarzem lub wyjście do lecznicy zwierząt.

 

 

 

·  Zabawa dramowa pt. „Mój przyjaciel pies”.

 

·  Rebusy obrazkowo – wyrazowe oraz krzyżówki dla chętnych dzieci.

 

·  Gry „Rozmowy liczb”, „Polowanie na tygrysa” (wersja trudniejsza). Metoda   E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

 

 

·  Rozwijanie poczucia odpowiedzialności     i troski o zwierzęta hodowane w domu.

 

·   Uważnego słuchania utworu                       i wypowiadania się całymi zdaniami. Poszerzanie słownictwa o nazwy ras psów – wskazywanie ich na ilustracjach             w albumach.

·  Twórcze wypowiedzi dzieci, opracowywanie list wzorowego postępowania z czworonogami. Zbudowanie modelu i schematu wyrazu – prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, znajomość liter: a,t,k.

·   Rozpoznawanie i próby nazywania akcesoriów w gabinecie weterynaryjnym, zadawanie pytań dotyczących hodowli i sposobów dbania o małe zwierzęta domowe. Odczuwanie odpowiedzialności  o swoje czworonogi.

·   Przedstawienie powierzonego zadania ruchem, mimiką i gestem.

 

·   Poprawne odczytywanie haseł utworzonych z obrazków i liter.

 

·   Ustawianie obiektów po kolei w rzędzie    i liczenie od początku do końca, od końca do początku, z dowolnego miejsca dalej,    z dowolnego miejsca do tyłu.

RUCHOWA

·  Ćwiczenia poranne zestaw nr 29(wł.)

 

 

 

·  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XV (wł.) (powt.) M: V. Sherborne.

 

·  Zabawy ruchowe:

-   z elem. biegu: „Gonitwa”,

-         rymowanki – przytulanki „Autobus” wg M. Bogdanowicz

 

·  Spacery uliczkami osiedla.

·   Rozwijanie spostrzegawczości, odwagi, doskonalenie dokładności                            i odpowiedzialności przy wykonywaniu zadań. 

·   Zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu – zrozumienie potrzeb drugiego dziecka.

·   Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu,

bieg bez potrąceń.

·   Osiąganie stanu relaksu.

 

·  Umiejętność wykorzystania wcześniej zdobytych informacji w życiu codziennym

 

ESTETYCZNA

·  Nauka II zwrotki piosenki pt. „Bocian   i żaba”.

 

·  Taniec integracyjny „Baranki” – wg ped. i anim. KLANZA

 

·  Zagadki – „Co to za odgłosy?” (nagranie magnetofonowe  - „ABC sześciolatka”).

 

·  „Marsz Radeckiego” (J. Straussa ) – zabawa muzyczno – ruchowa wg metody Batii Strauss – utrwalenie.

 

·  „Wiosna” – A. Vivaldiego z „Czterech pór roku” – dowolne zabawy do słuchanej muzyki.

 

·  „ To są szczęśliwe zwierzęta” – wycinanka z kolorowych gazet.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin