na wrzesień pakiet mój świat.doc

(98 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

W GRUPIE VI DZIECI 6 – LETNICH

NA MIESIĄC – WRZESIEŃ 2003 r.

 

 

TEMATYKA :

 

TYDZIEŃ                            -              Witamy po wakacjach - Poznajemy     bohaterów książki.

II TYDZIEŃ              -              Poznajemy najbliższe otoczenie.

III TYDZIEŃ              -              Znam zasady zachowania się w grupie.

IV TYDZIEŃ              -              Uczymy się wspólnie pracować.

 

 

 

                                                                                    Opracowała :

                                                          Anna Szeremeta.

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Witamy po wakacjach - poznajemy          bohaterów książki.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§     Zabawy integracyjne „ Taki jestem”, „Gest powitania”, „Imię i ruch”.

 

§     Słuchanie fragmentu opowiadania „Mieszkańcy Kwiatowego Miasta”.

 

§     Zabawa ćwicząca słuch fonematyczny „Moje imię brzmi....”.

 

 

 

§     Zabawa pantomimiczna pt. „Jaka to postać”.

 

§     Zabawy dramowe : „Ja w lustrzanej sali”, „Ta kartka, to Twój kolega”. 

 

§     Opowieść matematyczna „Co jest wyższe, a co niższe od Nieumiałka”.

 

·     Autoprezentacja, przełamanie onieśmielenia, integracja grupy, umiejętności komunikacyjne.

·     Słuchanie ze zrozumieniem nowego opowiadania. Zapoznanie z książkami i postaciami wiodącymi – bohaterami.

·     Wyodrębnianie pierwszej głoski z własnego imienia i nazwiska. Wyklaskiwanie swego imienia podzielonego na sylaby – praca z książką cz. I, s.5, ćw.4

·     Próby przedstawienia wybranego przez siebie bohatera książki w sposób pantomimiczny, odgadywanie z ruchu.

·     Pobudzanie zmysłów poprzez koncentrację uwagi, ruch, komunikację, myślenie twórcze.

·     Porównywanie swego wzrostu z innymi kolegami lub koleżankami oraz z karzełkiem. Próby przechodzenia od porównania do twórczego działania .

 

 

RUCHOWA

 

§     Ćwiczenia poranne – zestaw nr 1

 

§     Zabawy ruchowe :

Ø     „Droga do przyjaciół z Kwiatowego Miasta”,

Ø     „Hop- bęc” – orient. porząd.

Ø     „Podaj dłonie”- zabawa integracyjna.

 

§     Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

 

·     Kształcenie zwinności i ogólnej sprawności ruchowej.

 

·     Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

·     Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.

·     Wzbudzanie pozytywnych emocji, bliższe poznanie siebie nawzajem.

 

·     Bezpieczne korzystanie ze sprzętu ogrodowego.

ESTETYCZNA

 

§  Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczyciela pt. „Zabawy pod trzepakiem”.

§  Zabawa muzyczno – ruchowa „Jesteśmy razem”.

§  Zgadywanki muzyczne.

 

 

 

§  Zabawa ludowa „Talar”, „Siedmiokroczek”.

 

§  Zabawa – ćwiczenie „Fale” (MDS) wg M. Bogdanowicz (Piosenki do rysowania).

 

 

§  „Wakacyjne wspomnienia” – malowanie farbą akwarelową.

 

 

§  „Balon wizytówka” – wykonywanie wizytówki ze zdjęciem.

 

 

 

§  „Mieszkaniec Kwiatowego Miasta” – rysowanie jednym kolorem kredki.

 

§  Ćwiczenia grafomotoryczne – karty pracy dziecka, cz.I, ćw.5,6,7

 

·  Określenie charakteru piosenki: wolna, szybka oraz próby określenia metrum. Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

·  Wspólna zabawa przy muzyce w celu bliższego, wzajemnego poznania się dzieci.

·  Rozpoznawanie melodii znanych piosenek z poprzedniego roku nuconych na sylabie la.

·  Poznawanie piosenek i tańców charakterystycznych dla twórczości ludowej własnego regionu.

·  Prawidłowe wykonywanie czynności ruchowych we właściwym czasie i przestrzeni, w harmonii z czynnościami poznawczymi, w tym językowymi.

·  Dostrzeganie piękna krajobrazu ziemi polskiej – jeziora, góry, morza, las. Prawidłowe rozplanowanie pracy na całej powierzchni.

·  Koncentrowanie uwagi na wykonywanej czynności – szybkie przykładanie kartki do bąbelkowej mieszanki kolorowej.

·  Rozbudzanie wyobraźni, budzenie wiary we własne siły i możliwości.

 

·  Niwelowanie napięcia mięśniowego – wykonywanie prac w pozycji siedzącej z uniesionym i opartym przedramieniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Poznajemy najbliższe otoczenie.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§     Zabawa tematyczna pt. „Wycieczka”.

 

§     Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej  pt. „Drzewa”.

 

§     Zabawa z wyobraźnią „Jesienny liść”.

 

§     Wycieczka w okolice przedszkola – oglądanie osiedla, placu zabaw po wakacjach.

 

§     Moje przedszkole – spotkanie z osobą dorosłą (gościem) przedszkola.

 

§     Analiza słuchowa prostych wyrazów.

 

 

§     Zabawa dydaktyczna „Kasztany             i żołędzie”.

 

§     Zabawy klockami Dienesa lub mozaiką geometryczną. Praca z książką „Mój świat” cz.I, str. 75,ćw.1,2,3

 

·   Rozwijania wyobraźni, umiejętność wyrażania różnych stanów emocjonalnych.

·   Próby omówienia treści wiersza ze zwróceniem szczególnej uwagi na piękno jesiennego krajobrazu, różnorodność barw.

·   Rozwijania zdolności abstrahowania, tworzenie dialogów na wybrany temat.

·   Obserwacja środowiska przyrodniczego późnym latem – przyglądanie się drzewom i krzewom, zbieranie tworzywa przyrodniczego.

·   Oprowadzanie dzieci przez zaproszonego gościa po placówce, pokazując im miejsca najmniej znane, dla dzieci tajemnicze.

·   Poprawne wymawianie poszczególnych sylab oraz głosek przeznaczonych do analizy.

·   Segregowanie i porównywanie liczebności zbiorów. Przeliczanie  w zakresie dostępnym dzieciom.

·   Klasyfikowanie przedmiotów według jednej lub kilku cech.

 

 

RUCHOWA

 

§     Ćwiczenia poranne – zestaw nr 2

 

§     Zabawy ruchowe :

Ø                 „Po równiutkiej dróżce” - orient. porząd.

Ø              „Koty i myszki” – z elem. czworakowania.

Ø                        „Czy trafisz” – z elem. toczenia.

 

§     Spacer do pobliskich ogródków działkowych.

 

 

·   Szybka reakcja na sygnały dźwiękowe i wzrokowe.

 

·   Słuchanie i rozumienie poleceń.

 

·   Zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego     i emocjonalnego w zabawie.

·   Uzyskiwanie umiejętności płynnego ruchu.

 

 

·   Obserwacja pracy ludzi w ogrodzie, nazywanie używanych przez nich narzędzi. Prawidłowe poruszanie się po chodniku.    

ESTETYCZNA

 

§     Zabawa muzyczna „Jesienna orkiestra”.

 

 

§     Improwizacje muzyczne pt. „Taniec liści” do fragmentu utworu „Jesień” A. Vivaldiego.

 

§     Nauka I zwrotki piosenki „Zabawy pod trzepakiem”.

 

§     Wyliczanki – zabawa integracyjna wg pedag. i Anim. Klanzy.

 

 

§     Zabawa – ćwiczenie „Trzy kreski” (MDS) – wg M. Bogdanowicz (Piosenki do rysowania).

 

§     „Jesienne improwizacje” – malowanie na celofanie farbami plakatowymi.

 

§     „Widok z okna” – wyklejanka z kolorowego papieru i skrawek firan.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin