X-15 - 1961 - napisy polskie.txt

(49 KB) Pobierz
{744}{840}17-go grudnia 1903 roku...
{843}{939}człowiek dokonał pierwszego udanego|i kontrolowanego lotu samolotem...
{984}{1079}przełamujšc w ten sposób barierę|istniejšcš od milionów lat.
{1079}{1175}Dzisiaj, ze swš inteligencjš|i zdolnociami...
{1177}{1248}człowiek nagle znalazł się|na rozdrożu.
{1249}{1302}Niektórzy uwierzyli,|że pociski zdalnie sterowane...
{1306}{1381}i kontrolowane przez elektronikę|pojazdy powietrzne...
{1381}{1452}prowadzš wprost|do opanowania lotów kosmicznych.
{1452}{1524}Ostatnie osišgnięcia|w lotach orbitalnych...
{1525}{1606}były spektakularne|i niezwykle ważne.
{1606}{1702}Człowiek jednak nigdy nie zadowoli|mało dostojna rola...
{1731}{1827}elementu biologicznego|umieszczonego w czubku rakiety.
{1869}{1965}16 lat temu w bazie lotnictwa Edwards|w Kalifornii...
{1988}{2093}zapoczštkowano skomplikowany proces|skonstruowania statku przestrzennego...
{2116}{2212}który zaspokoiłby pragnienie człowieka|w zakresie kontroli jego lotu...
{2234}{2317}i umożliwiałby powrót|do ziemskiej atmosfery.
{2321}{2414}Pojazd ten miałby latać,|szybować i lšdować...
{2414}{2508}pod całkowitš kontrolš|człowieka za jego sterami.
{2508}{2600}Tak więc dzi mamy "X-15"...
{2602}{2674}sterowanego przez pilota,|który podejmuje wszelkie decyzje...
{2674}{2736}w zakresie kontrolowania jego lotu...
{2736}{2807}powrotu do atmosfery i lšdowania.
{2807}{2894}X-15 jest kluczem|do zdobycia dowiadczeń...
{2894}{2941}które znajdš swoje odzwierciedlenie...
{2941}{3037}w budowie statków|i lotach kosmicznych w przyszłoci.
{5967}{6006}X-15...
{6009}{6105}pierwszy kierowany|statek przestrzenny na wiecie...
{6108}{6204}w tym locie pilotuje go Matt Powell,|pilot dowiadczalny NASA.
{6232}{6278}A oto nosiciel...
{6278}{6344}specjalnie dostosowany|bombowiec B-52...
{6344}{6450}wynoszšcy X-15 na wysokoć 15-tu kilometrów,|gdzie zostanie wypuszczony.
{6457}{6496}To jego załoga.
{6496}{6587}Pilot, drugi pilot,|operator aparatury startowej...
{6587}{6651}wszyscy wysoko wykwalifikowani|i specjalnie przeszkoleni.
{6651}{6701}A to samolot wsparcia Chase Two.
{6701}{6767}Za sterami|podpułkownik Lee Brandon...
{6767}{6842}pilot dowiadczalny|z Sił Powietrznych USA.
{6842}{6901}Pilotuje także X-15.
{6901}{7007}Dzisiaj jest jednym z pilotów wsparcia|i wizualnie będzie kontrolował X-15...
{7017}{7110}do momentu wypuszczenia,|a potem poprowadzi go...
{7110}{7172}na miejsce lšdowania.
{7172}{7262}A to Chase One|i major Ernie Wilde...
{7262}{7322}jeden z rezerwowych pilotów|Sił Powietrznych...
{7322}{7412}który na bieżšco gromadzi wiedzę|o procedurach lotu X-15.
{7412}{7508}To specjalista od X-15|z niewielkim silnikiem XLR-11.
{7538}{7594}Dzisiaj jednak|będzie wspierał Matta Powella...
{7594}{7681}w locie z silnikiem XLR-99.
{7681}{7743}Silnik rakietowy XLR-99...
{7743}{7823}ma siłę cišgu|blisko 60 tysięcy funtów.
{7823}{7919}Ostateczna decyzja|należy jednak do pilota.
{8020}{8116}Major Anthony Rinaldi|z Sił Powietrznych USA...
{8129}{8186}odpowiada za człowieka za sterami...
{8186}{8270}i jego wyposażenie|do podtrzymywania życia w kosmosie.
{8270}{8360}Pułkownik Craig Brewster,|szef Sekcji ds. Czynnika Ludzkiego...
{8366}{8412}z Sił Powietrznych USA.
{8412}{8499}Tom Deparma,|kierownik projektu X-15...
{8499}{8579}wysoko wykwalifikowany|inżynier aeronautyki.
{8579}{8661}Jest Dyrektorem Badań NASA.
{8661}{8708}Wraz z nim, w sali kontroli lotu...
{8708}{8807}znajdujš się inżynierowie i technicy|NASA i Sił Powietrznych USA...
{8807}{8884}kontrolujšcy aparaturę ledzšcš|i rejestrujšcš...
{8884}{8965}tysišce różnych informacji...
{8965}{9016}napływajšcych z X-15...
{9016}{9112}oraz elektrod|umieszczonych na ciele pilota.
{9122}{9166}To włanie ten zespół.
{9166}{9262}Wraz ze stacjami dalekiego zasięgu|w Beatty i Ely w Newadzie...
{9291}{9387}monitorujš i zabezpieczajš|loty X-15...
{9388}{9446}w ramach skomplikowanego projektu...
{9446}{9494}przebiegajšcego gładko...
{9494}{9590}ale na pełnych obrotach.
{9759}{9846}Tu Chase Two.|Wychodzę na pozycję.
{9846}{9888}Zrozumiałem.|Odbiór.
{9888}{9984}Tu B-52, zrozumiałem, Lee.|Mam cię w zasięgu wzroku.
{10031}{10113}Tu Chase One.|Jestem na pozycji.
{10113}{10157}Czy mnie słyszysz?|Odbiór.
{10157}{10203}Głono i wyranie, Ernie.
{10203}{10299}Pięć minut do wypuszczenia.
{10358}{10418}Sprawdzam radio.|Jak mnie słyszysz?
{10418}{10496}Bez zarzutu, Matt.
{10496}{10563}Włšczam zasilanie pomocnicze.
{10563}{10625}X-15, jak tlen?
{10625}{10721}Na tlenie z X-15,125 atmosfer.
{10734}{10830}Kołnierz hełmu w porzšdku.
{10855}{10951}Oddech w normie,|20 razy na minutę.
{10988}{11082}Tu NASA One,|proszę o kontrolę zewnętrznš.
{11082}{11148}Chase Two, sprawd.
{11154}{11250}Potwierd ustawienie do wypuszczenia.|Odbiór.
{11642}{11735}Chase Two do NASA One.|Kontrola zewnętrzna - bez uwag.
{11741}{11776}Zrozumiałem, Lee.
{11776}{11828}NASA One do Chase One.
{11828}{11859}Ernie, wszystko gotowe?
{11859}{11921}Chase One do NASA One.|Wszystko gotowe, Tom.
{11921}{11969}McCully do NASA One.
{11969}{12055}15 tysięcy metrów,|minuta do wypuszczenia.
{12059}{12113}W porzšdku, Matt.
{12113}{12150}Dochodzimy do punktu wypuszczenia.
{12150}{12242}Zrozumiałem.|Odlicz ostatnie 5 sekund.
{12242}{12325}Ostateczna zgoda do wszystkich stanowisk.|Gotów do startu.
{12325}{12421}Pięć, cztery, trzy...
{12588}{12623}Przerwać odliczanie.
{12623}{12702}Powtarzam, przerwać odliczanie.|Utrata cinienia paliwa.
{12702}{12808}Cinienie ciekłego tlenu - 45,|amoniak - 30... oba spadajš.
{12810}{12898}NASA One do wszystkich.|Przerwać odliczanie.
{12898}{12966}Potwierd spadek cinienia paliwa.
{12966}{13024}Jaki masz odczyt?
{13024}{13120}Potwierdzam utratę cinienia.|Poniżej normy i spada.
{13158}{13220}NASA One do X-15.
{13220}{13263}Matt, odwołujemy?
{13263}{13355}X-15 do wszystkich.|Odwołujemy.
{13355}{13436}Powtarzam, odwołujemy.
{13436}{13501}No tak, czwórka z plusem...
{13501}{13542}NASA One do X-15.
{13542}{13638}Przechodzimy do planu zapasowego.|Matt, możesz zrzucić paliwo?
{13638}{13706}X-15 do NASA One.|Odpowied negatywna.
{13706}{13767}NASA One do 008.
{13767}{13835}Jaki ciężar możesz zrównoważyć|trymowaniem skrzydeł?
{13835}{13934}008 do NASA One... niemożliwe|przepompowanie odpowiedniej iloci paliwa.
{13934}{13992}Lšdowanie z obcišżonym|prawym skrzydłem - krytyczne.
{13992}{14088}Deparma do wszystkich jednostek.|To sytuacja wyjštkowa.
{14093}{14188}B-52 spróbuje lšdować|z podwieszonym X-15.
{14188}{14284}Cały niezbędny sprzęt,|wszystkie jednostki przeciwpożarowe...
{14292}{14388}rozmiecić wzdłuż pasa 35,|południowe koryto jeziora.
{14401}{14497}Powtarzam: południowe koryto jeziora.
{14630}{14676}Rejestrujcie wszystkie dane.
{14676}{14782}Podstawowy kanał radiowy ma być otwarty.|Będę go używał z samochodu.
{14783}{14879}Chodmy, pułkowniku.
{16281}{16366}Powinien podchodzić|za około 10 minut.
{16375}{16471}Zapalić flary.
{16775}{16871}Deparma z NASA Mobile|do Chase Two.
{16958}{17037}Chase Two do NASA 9.|Mów.
{17037}{17115}Lee, kontroluj|podejcie do lšdowania.
{17115}{17211}Rozpoczęcie podejcia do lšdowania|za około pięć minut.
{17265}{17361}Wszystkie wskaniki cinienia|znowu zaczynajš spadać.
{17585}{17681}Nosiciel zrzuca ciekły tlen.|Wypływ maksymalny.
{17791}{17850}NASA Mobile|do samolotów wsparcia.
{17850}{17901}Trzymajcie się blisko|podczas lšdowania.
{17901}{17997}Dobrze, wchodzę na twojš dziesištš.
{18001}{18099}Jestemy około pięciu kilometrów|na północ od waszego stanowiska.
{18241}{18333}Potwierdcie, że stabilizator powietrzny|jest w pozycji "zamknięty".
{18333}{18429}Potwierdzam.
{18496}{18592}Potwierdzam ponadto...
{18594}{18690}że dwignie żaluzji sekcji LN 2|sš w pozycji "włšczone".
{20282}{20340}- Pamela, miło cię widzieć.|- Czeć, Maggie.
{20340}{20392}Jak podróż?
{20392}{20454}Czeć, Diana.|Dobrze was widzieć.
{20454}{20538}Wiecie, jaka długa|jest autostrada 66?
{20538}{20612}Wyglšdasz nieprzyzwoicie cudownie.|Czy wyglšdała tak rano...
{20612}{20668}- gdy Lee wychodził?|- Chyba nie.
{20668}{20764}- Wniemy bagaże.|- Sš okropnie ciężkie.
{20776}{20813}- Ja to wezmę.|- Dobrze.
{20813}{20857}- Kawa wstawiona?|- Tak, chodmy.
{20857}{20898}Jestecie od niej uzależnione?
{20898}{20939}Chcę rozmawiać o tobie.
{20939}{21035}No cóż, to inny wiat.
{21201}{21278}Przez cały ten czas|paliwo wypływało...
{21278}{21374}z wyjštkiem momentu nawracania.
{21376}{21447}Zrozumiałem.
{21447}{21534}NASA One,|kontroluję 120 km na wschód...
{21534}{21615}i 90 km na północ.
{21615}{21711}NASA One, zrozumiałem.
{21912}{22008}Mamo!|Widać ich!
{22221}{22317}- Gdzie, Mike?|- Tam.
{22625}{22721}Nie ma już odwrotu.
{22760}{22856}Dobra, ruszajcie.
{23310}{23399}Spokojnie,|to nie syrena katastrofy.
{23399}{23467}Jest stała.|To nie sš krótkie dwięki.
{23467}{23572}- Więc o co chodzi? Może zadzwonimy?|- Nie można dzwonić podczas lotów.
{23572}{23668}Już wolę tę syrenę,|niż dzwonek telefonu.
{25280}{25376}Masz ładny spadochronik.
{25567}{25663}Chase Two do B-52.|Pali ci się przednie koło.
{28734}{28791}- Miałe pietra?|- Tak.
{28794}{28856}Mogę jeszcze zrezygnować, doktorze?
{28860}{28918}- Dobrze się czujesz, Matt?|- Jestem trochę sztywny.
{28918}{28982}Boli cię gdzie?
{28982}{29050}Możesz co powiedzieć|o tym spadku cinienia?
{29050}{29130}- Pewnie... jak tylko to zdejmę.|- Dobrze.
{29130}{29226}- Macie papierosa?|- Tak, proszę.
{29314}{29410}Dobra, wycišgnijmy cię z tego.
{29516}{29612}- Muszę wracać do dowództwa.|- Dobra.
{29987}{30083}Lee, jestemy tutaj.
{30630}{30726}Czeć, Pam.
{30858}{30900}Chodmy do mnie.
{30900}{30996}Przepraszam.
{31068}{31103}No dobrze, Pamelo.|Dlaczego?
{31107}{31203}Bo nie mogłam już wytrzymać|tego cichego, monotonnego życia.
{31211}{31285}- Tak po prostu?|- Tak po prostu.
{31...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin