Skok w dal.doc

(46 KB) Pobierz
KONSPEKT ZABAW I GIER RUCHOWYCH Z ELEMENTA-MI LEKKIEJ ATLETYKI

KONSPEKT ZAJĘĆ Z LEKKIEJ ATLETYKI

NAUCZAJĄCYCH SKOKU W DAL

            Marcin Korbik

              grupa 2, III WF

Temat: Skok w dal

Zadanie główne: Nauczanie techniki naturalnej                                             Klasa: 4

Zadanie dodatkowe: Nauczanie wymierzania rozbiegu                                 Miejsce: skocznia w dal,      

Zadanie kształcące: Kształtowanie skoczności                                                             boisko

Wiadomości: Prawidłowa rozgrzewka ważnym elementem lekcji                 Liczba osób: 15

   Czas: 45min

  Przybory i przyrządy:                                                             

TOK LEKCJI

NAZWA ĆWICZENIA, GRY, ZABAWY

CZAS

ORGANIZACJA

UWAGI

CZĘŚĆ I

 

Czynności

organizacyjno – porządkowe

 

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, kontrola strojów, obuwia, biżuterii, przypomnienie o bezpieczeństwie, zabranie grabi, miotły

2min

 

x x x x x x x x x x

x x x x x x x x x x

 

N

Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji. Wyznaczone dzieci zabierają sprzęt na miejsce ćwiczeń

































Ćwiczenia przygotowawcze :

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia szybkości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia skoczności w piaskownicy

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia skoczności bez rozbiegu, rozpoczynane sprzed piaskownicy, zakończone lądowaniem w niej

 

 

 

 

 

Ćwiczenia z rozbiegu lub kontynuowane na rozbieżni zakończone lądowaniem w piaskownicy

 

 

 

- bieg w truchcie dokoła bieżni

 

 

 

 

 

- bieg w miejscu

z maksymalną szybkością ruchów

- „walka z cieniem” (wszystkie ruchy kończyn i tułowia wykonywane są jak najszybciej)

- szybki bieg na odcinkach ok.20m

- z leżenia przodem szybki start i bieg na odcinku ok. 20m

 

- wysokie wyskoki z odbicia obunóż

- wieloskok jednonóż (prawa, lewa)

- z klęku obunóż przejście do stania za pomocą „odbicia z kolan”

- marsz w „głębokim przysiadzie”

 

- skok w dal z miejsca z odbicia obunóż, lądowanie obunóż

- skok w dal z miejsca z odbicia jednonóż (lewą, prawą), lądowanie obunóż

- skok w dal z odbicia tyłem

 

 

 

 

 

 

 

- z kilku kroków rozbiegu odbicie jednonóż (lewą, prawą), dalekie lądowanie na obie nogi

- z kilku kroków rozbiegu odbicie obunóż, dalekie lądowanie na obie nogi

- z kilku kroków rozbiegu odbicie jednonóż (lewą, prawą), lądowanie na nogę przeciwną odbijającej, z natychmiastowym przejściem w bieg

- z rozbiegu wykonywanego obunóż, odbicie jednonóż (prawą, lewą), lądowanie na obie nogi

 

 

2min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3min

 

 

 

 

 

 

 

 

3min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             xx

                  xx

                   xx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x x x x x x x x x x x x x x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  x     x     x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  x

 

 

 

 

Dzieci biegną stałym, w miarę wolnym tempem, a ja kontroluję szybkość biegu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak najstaranniej pokazuję ćwiczenia, kontroluję tempo ich wykonywania i poprawność wykonania, koryguję błędy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

































CZĘŚĆ II

 

Ćwiczenia metodyczne nauczające skok w dal techniką naturalną

 

 

 

 

 

Ćwiczenia nauczające wymierzanie rozbiegu

„Nauczanie całości ruchu”

12 min...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin