KONSPEKT ZAJĘĆ Z LEKKIEJ ATLETYKI
NAUCZAJĄCYCH SKOKU W DAL
grupa 2, III WF
Temat: Skok w dal
Zadanie główne: Nauczanie techniki naturalnej Klasa: 4
Zadanie dodatkowe: Nauczanie wymierzania rozbiegu Miejsce: skocznia w dal,
Zadanie kształcące: Kształtowanie skoczności boisko
Wiadomości: Prawidłowa rozgrzewka ważnym elementem lekcji Liczba osób: 15
Czas: 45min
Przybory i przyrządy:
TOK LEKCJI
NAZWA ĆWICZENIA, GRY, ZABAWY
CZAS
UWAGI
Czynności
organizacyjno – porządkowe
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, kontrola strojów, obuwia, biżuterii, przypomnienie o bezpieczeństwie, zabranie grabi, miotły
2min
x x x x x x x x x x
N
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji. Wyznaczone dzieci zabierają sprzęt na miejsce ćwiczeń
Ćwiczenia przygotowawcze :
Ćwiczenia szybkości
Ćwiczenia skoczności w piaskownicy
Ćwiczenia skoczności bez rozbiegu, rozpoczynane sprzed piaskownicy, zakończone lądowaniem w niej
Ćwiczenia z rozbiegu lub kontynuowane na rozbieżni zakończone lądowaniem w piaskownicy
- bieg w truchcie dokoła bieżni
- bieg w miejscu
z maksymalną szybkością ruchów
- „walka z cieniem” (wszystkie ruchy kończyn i tułowia wykonywane są jak najszybciej)
- szybki bieg na odcinkach ok.20m
- z leżenia przodem szybki start i bieg na odcinku ok. 20m
- wysokie wyskoki z odbicia obunóż
- wieloskok jednonóż (prawa, lewa)
- z klęku obunóż przejście do stania za pomocą „odbicia z kolan”
- marsz w „głębokim przysiadzie”
- skok w dal z miejsca z odbicia obunóż, lądowanie obunóż
- skok w dal z miejsca z odbicia jednonóż (lewą, prawą), lądowanie obunóż
- skok w dal z odbicia tyłem
- z kilku kroków rozbiegu odbicie jednonóż (lewą, prawą), dalekie lądowanie na obie nogi
- z kilku kroków rozbiegu odbicie obunóż, dalekie lądowanie na obie nogi
- z kilku kroków rozbiegu odbicie jednonóż (lewą, prawą), lądowanie na nogę przeciwną odbijającej, z natychmiastowym przejściem w bieg
- z rozbiegu wykonywanego obunóż, odbicie jednonóż (prawą, lewą), lądowanie na obie nogi
2min.
3min.
3min
xx
x x x x x x x x x x x x x x x
x x x
x
Dzieci biegną stałym, w miarę wolnym tempem, a ja kontroluję szybkość biegu
Jak najstaranniej pokazuję ćwiczenia, kontroluję tempo ich wykonywania i poprawność wykonania, koryguję błędy
Ćwiczenia metodyczne nauczające skok w dal techniką naturalną
Ćwiczenia nauczające wymierzanie rozbiegu
„Nauczanie całości ruchu”
12 min...
uwus