PLAN PRACY czerwiec1.doc

(38 KB) Pobierz
PLAN PRACY

 

 

 

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

DLA DZIECI 5- letnich

na m-c czerwiec 2008

 

TEMATY

1.  Zaczęło się lato.

2.  Jedziemy na wakacje.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         ABC Program Wychowania Przedszkolnego XXI w. DKW- 4013-1/00

·         Mały program profilaktyki próchnicy zębów w przedszkolu.

·         Program logopedyczny do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

·         Klub czytających przedszkoli.

·         Program ekologiczny Ziemia- planeta, na której mieszkam

 

 

 

 

Opracowała:

Renata Szymaniak

 

 

 

 

Zaczęło się lato.

Hasła

Sposób realizacji

Literatura i pomoce

Uwagi

Str. 62

III

 

Str. 57

III

Str. 89

III

Str.40

III

Str.90

IV

 

Str.130

III

Str.64

III

Str.137

III

Str. 64

III

Str. 91

III

Str. 136

III

Str. 130

IV

1.Spacery w najbliższej okolicy przedszkola w celu obserwowania rabat kwiatowych. Przestrzeganie zakazu zrywania roślin, uwrażliwianie na piękno przyrody.

2. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, korzystanie ze sprzętu terenowego, stosowanie zasad bezpieczeństwa.

3.  Ćwiczenia oddechowe pt. „Papierki”. Rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierki, silne, umiarkowane, delikatne.

4. Zapoznani ze zjawiskiem załamywania się światła, odbijania, zabawa „Puszczanie zajączków”

5. Zabawa ortofoniczna pt. „Żabki i bociany”. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach kum, rech, rade, kle

 

6. Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Rano na łące”. Uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody.

7. Słuchanie opowiadania A Bahdaj „Malowany Ul”. Zapoznanie dzieci ze sposobem życia pszczół.

8. Malowanie na temat „Łąka”, budzenie wyobraźni, używanie szerokiej gamy kolorów.

9 . Oglądanie ilustracji owadów. Zapoznanie dzieci z wyglądem i sposobem życia owadów.

10. Nauka wiersza D. Gellner pt. ”Święto taty”

 

11. Wycinanka pt. „Biedronki”. Wycinanie elementów z papieru.

 

12. Słuchanie wiersza D. Gellner pt. ”Dzieci”. Nazywanie dzieci różnych ras i ich domów.

 

 

 

 

 

Kawałki papierków

 

lusterko

 

 

 

 

wiersz M. Buczkówny pt. „Rano na łące”

opowiadanie A. Bahdaj pt. „Malowany ul.”

 

Farby, kartki

Album owadów

 

Wiersz  pt. „Święto taty” D.Gellner

 

Papier kolorowy, nożyczki

 

Wiersz D.Gellner pt. „Dzieci”

 

 

 

 

 

 

 

Jedziemy na wakacje.

Hasła

Sposób realizacji

Literatura i pomoce

Uwagi

Str. 40

IV

Str. 84

III

Str. 79

IV

 

Str.141

IV

 

Str.136

IV

 

 

Str. 39

IV

 

Str.40

III

 

Str.136

III

Str. 64

III

1. Swobodna rozmowa z dziećmi na temat „Dokąd jedziesz na wakacje”. Oglądanie ilustracji i wypowiedzi na ich temat.

2. Słuchanie wiersza J. Hockuby „Wakacje”.

 

3. Co możemy przywieźć z wakacji? Zachęcenie dzieci do przywożenia z wakacji pamiątek.

 

4. Słuchanie opowiadania „Legenda o latarni morskiej”. Zapoznanie dzieci z funkcją latarni morskiej.

 

5. Wykonanie latarni morskiej z papieru.

 

6. Wykonanie łódek z papieroplastyki.

 

7. Rozmowy na temat morza- jakie miasta leżą blisko morza- jak nazywają się zawody ludzi związanych z morzem.

 

8. Oglądanie ilustracji przedstawiających środki lokomocji, dzielenie ich na lądowe i morskie.

 

9. Malowani na temat „Nasze morze”.

 

10. Słuchanie wiersza W. Badalskiej „Wakacyjne rady”.

 

11. Praca z książką „ABC - pięciolatka" - tematyka letnia.

12. Uroczyste zakończenie roku szkolnego - występy artystyczne najstarszych grup, pożegnanie przedszkolaków.

Ilustracje przedstawiające różne regiony naszego kraju.

Wiersz J. Hockuby pt. „Wakacje”

 

.

 

 

opowiadanie pt. „Legenda o latarni morskiej”

 

karton, klej, nożyczki

 

ABC pięciolatka

 

Ilustracje i obrazki związane z morzem

 

Obrazki pojazdów

 

 

Karki, farby

 

Wiersz W.Badalskiej pt. „Wakacyjne rady”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRAWNOŚĆ  RUCHOWA

 

1.     Zestaw ćwiczeń porannych wg. K. Wlaźnik nr V i VI.

2.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. K. Wlaźnik nr V i VI.

3.     Zabawa organizacyjno- porządkowa „Dzieci i pszczoły”.

4.     Zabawa z elementem czworakowania „Zajączki skaczą po łące”.

5.     Zabawa z elementem podskoku „Zanurzanie się do wody”.

6.     Zabawa z elementem biegu „Karuzela”

 

 

UMUZYKALNIANIE

 

1.     Nauka piosenek na uroczystość zakończenia roku szkolnego.

2.     Utrwalanie piosenek poznanych w ciągu całego roku szkolnego.

3.     Zabawy ruchowe związane z treścią poznanych piosenek.

4.     Zagadki słuchowe polegające na określaniu melodii, tempa, dynamiki.

5.     Rozpoznawanie brzmienia instrumentów, melodii, rytmu znanych piosenek i tańców.

6.     Układanie melodii, krótkich tekstów.

 

 

POZNAWANIE STOSUNKÓW JAKOŚCIOWO- ILOŚCIOWYCH

 

1.     Zabawa dydaktyczna pt. „Biedronki”. Przeliczanie kropek w zakresie 10. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

2.     Porównywanie liczebności zbiorów. Stosowanie określeń duży, mały.

3.     Doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków: w prawo, w lewo, w tył, w przód, do góry, na dół...

4.     Zabawa dydaktyczna „Osy”. Uporządkowanie zbiorów wg wzrastającej i malejącej liczebności.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin