ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE3ort.doc

(52 KB) Pobierz
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE W KLASIE I

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE W KLASIE III

 

Temat: Pisownia wyrazów z ó i u.

 

Cele zajęć:

Uczeń:

-         Umie starannie wypełnić kontury liter,

-         Wypełnia logogryf

-         Podaje reguły pisowni ó i u

-         Zapamiętuje wzrokowo pisownię innych wyrazów z ó, u.

 

Pomoce dydaktyczne:

Kontury liter u i ó, karta pracy z logogryfem, kartoniki z memory ortograficznym.

 

Przebieg zajęć:

 

1.     Wypełnianie konturów ó i u. (ćw. koordynacji wzrokowo-ruchowej)

Uczniowie wypełniają kawałkami papieru kolorowego lub kuleczkami plasteliny konturów liter.

 

2.     Uzupełnianie logogryfu. Odszukanie zasady łączącej te wyrazy –ó wymienne

 

Uzupełnij logogryf wyrazami:

 

rów, wóz, krówka, zawód, szósta, chłód, jagód, wrócić, mój

 

 

 

r

ó

w

 

 

 

k

r

ó

w

k

a

z

a

w

ó

d

 

 

 

s

z

ó

s

t

a

 

 

w

ó

z

 

 

c

h

ł

ó

d

 

 

 

 

m

ó

j

 

 

j

a

g

ó

d

 

 

 

w

r

ó

c

i

ć

 

3.     Podanie innych zasad pisowni ó i u. Zapisanie ich do zeszytu.

 

4.     Memory ortograficzne.

 

Przed dziećmi leżą kartoniki z wyrazami z ó i u oraz te same wyrazy, ale z lukami. Uczniowie muszą odnaleźć jak najwięcej par.

 

5.     Po skończonej grze zadają innym grającym dzieciom zagadkę: jakie u będzie w tym wyrazie?

 

6.     Później wpisują wyrazy do zeszytu i wykonują do nich rysunki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KARTA PRACY

 

Wpisz do logogryfu wyrazy. Zastanów się, jaka łączy je reguła ortograficzna.

 

rów, wóz, krówka, zawód, szósta, chłód, jagód, wrócić, mój

 

 

 

 

 

ó

 

 

 

 

 

 

ó

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin